بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالا:

افراد با سرمایه های کم وارد معاملات شوند

مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالا گفت: پس از کسب دانش، باید این معاملات جذاب را تجربه کرد، اما توصیه این است که افراد ابتدا با سرمایه‌های کم وارد معاملات شوند و به مرور و پس از کسب تجربه لازم، حضور خود پررنگ‌تر کنند.
کد خبر : ۲۷۰۵۸۲

افراد با سرمایه های کم وارد معاملات شوند

به گزارش بورس نیوز، رحمان آراسته، مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالا اظهار کرد: بازار‌های مشتقه که دارای اهرم معاملاتی هستند، ریسک و البته جذابیت بیشتری به نسبت سایر بازار‌ها دارند و تجربه این ابزار‌های مالی در دنیا به دهه‌ها قبل برمی گردد و بخش بزرگی از معاملات بورس‌های پیشرفته دنیا نیز به معاملات آتی و اختیار معامله اختصاص دارد.

مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالا افزود: طبیعتا در بازار مشتقه، ریسک بیشتر، بازدهی بیشتری به همراه دارد، اما موضوع مهم آن است که این ریسک باید مدیریت شود.

وی ادامه داد: متاسفانه سرمایه گذاران زمانی که به میزان سود جذابی می‌رسند، وسوسه می‌شوند و به طمع سود بیشتر، منطق معاملاتی را کنار می‌گذارند، اما باید توجه شود که در بازار‌های اهرمی با ریسک بالایی مواجه هستیم و همان طور که سود‌ها امکان رشد چشمگیر دارند، زیان نیز در کمین سرمایه گذاران است؛ پس داشتن دانش کافی و آشنایی با قواعد این بازار شرط اول ورود به معاملات مشتقه است.

آراسته در توصیه به افرادی که به تازگی قصد ورود سرمایه گذاری در بازار‌های مشتقه سهام و کالا را دارند گفت: پس از کسب دانش، باید این معاملات جذاب را تجربه کرد، اما توصیه این است که افراد ابتدا با سرمایه‌های کم وارد معاملات شوند و به مرور و پس از کسب تجربه لازم، حضور خود پررنگ‌تر کنند.

به گفته وی هم اکنون کالا‌های جذابی همچون سکه طلا، شمش طلا، زعفران و نقره در بازار‌های اختیار معامله و آتی بورس کالا با زیرساخت‌های مطلوب معاملاتی فعال است که گسترش این بازار‌ها در دستور کار بورس کالا قرار دارد.

مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالا، گفت: توسعه صندوق‌های مبتنی بر ابزار‌های مشتقه نیز در برنامه‌های بورس کالا قرار دارد که در این زمینه، پیشنهاد راه اندازی این صندوق‌ها از سوی چند نهاد مالی به سازمان بورس داده شده که این موضوع نیز در گسترش بازار مشتقه کمک شایانی به اقتصاد و پوشش ریسک سرمایه گذاران خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.