بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر گفت: معادن سنگ شرکت، معادن بزرگ و شناخته شده‌ای در داخل و خارج از کشور هستند.
کد خبر : ۲۷۰۹۷۴

علی سلگی، مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر در گفتگو با بورس نیوز، اظهار کرد: شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر در سال ۱۳۶۶ تاسیس شده و در سال‌های مختلف ۴ بار تغییر نام داده که امروز تحت عنوان شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر فعالیت می‌کند. 

وی افزود: عمده فعالیت این شرکت بر روی سنگ‌های تزئینی و ساختمانی است. معادن سنگ شرکت، معادن بزرگ و شناخته شده‌ای در داخل و خارج از کشور هستند. از این جمله این ۱۲ معدن، می‌توان معدن سنگ چینی ازنا را نام برد که در درود واقع شده و ۲۴ کارگاه فعال دارد. این تعداد کارگاه سالانه توان تولید ۱۵۰ هزار تن کوپ سنگ را دارد که در سال گذشته ۱۸۰ هزار تن دانه بندی این سنگ را استفاده کردیم. دانه بندی به دلیل خلوص بالای کربنات کلسیم در این معدن، تبدیل به پودر میکرونیزه می‌شود. سنگ چینی ازنا در عتبات عالیات و حرم‌های متبرکه قابل استفاده است. 

سلگی بیان کرد: معدن دیگر، معدن گوهره خرم آباد بوده که دارای سنگ لایمستون کرم رنگ است. در همه بازار‌های دنیا می‌توان این سنگ را پیدا کرد. از این سنگ در اماکن مقدس مذهبی ادیان دیگر غیر از دین مبین اسلام زیاد استفاده می‌شود. 

وی همچنین ادادامه داد: دو سنگ مرمر باباشوراب و مرمر غسلان به عنوان میراث ملی در یونسکو ثبت شدند و به عنوان بهترین مرمر‌های دنیا ثبت شده اند. رنگ مرمر‌ها سفید است. به عنوان مثال در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) از سنگ مرمرباباشوراب استفاده شده است. بقیه معادن، معادن چینی هستند که در اطراف قروه وجود دارند و سنگ هایشان در بازار داخل و خارج به ویژه در عراق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر گفت: علاوه بر این سنگ ها، کارخانه‌ای در نظرآباد کرج داریم که دارای سند ملکی بوده و کفپوش‌های سیمانی را تولید می‌کند. ۳۰ قالب برای کفپوش‌های سیمانی دارد که دارای تکنولوژی روکلز آلمان بوده و هایتک است. در میان کارخانه‌های داخل کشور برترین کارخانه بوده دارای برترین فناوری است. کفپوش‌ها با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در شهرداری استان تهران و بسیاری از اماکن و مراقد مطهر استفاده شده و می‌شود. در سراسر کشور بازار داخلی خوبی دارد و به فکر بازار‌های خارجی نیز هستیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
برنامه ریزی برای ورود ۴ شرکت زیرمجموعه در بازار سرمایه
معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان اقتصادی کوثر بیان کرد؛

برنامه ریزی برای ورود ۴ شرکت زیرمجموعه در بازار سرمایه

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.