بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر:

"کتوسعه" برای صد سال آینده ذخایر سنگی دارد

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر گفت: شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر برای صد سال آینده ذخایر سنگ دارد.
کد خبر : ۲۷۰۹۷۵

علی سلگی، مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر در گفتگو با بورس نیوز، درخصوص دارایی‌های این شرکت اظهار کرد: در سایت شرکت موارد مربوط به اکتشافات فلزی و خدمات فنی مهندسی که به سایر شرکت‌ها داده می‌شود لحاظ شده است. اما به طور کلی شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر ۱۲ معدن سنگ و یک کارخانه کفپوش سازی بتلند را دارد. تقریبا همه معادن کوثر به جز دو مورد در قروه که در حال بررسی مزایده و گرفتن پیمانکار است، فعال هستند و سالانه تولیدات خوبی ارائه می‌دهند. 

وی افزود: در ازنا یک معدن داریم که ۲۴ کارگاه دارد. هر کارگاه خودش یک معدن محسوب می‌شود. در گوهره خرم آباد ۶ کارگاه فعال دارد که مجموعا ۴۰ کارگاه فعال در حوزه معدن داریم و تقریبا در این کارگاه ها، ۵۰۰ هزار تن سنگ تولید می‌شود که سهم ۳ تا ۵ درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده و برای یک شرکت تولید بالایی محسوب می‌شود.

به گفته سلگی، شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر برای صد سال آینده ذخایر سنگ دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر ادامه داد: طبق آن چیزی که در پروانه‌های معادن گنجاندیم و از مطالعات قبلی اتفاق افتاده و براساس طرح‌های اکتشافی انجام شده، یکصدمیلیون تن ذخایر شرکت پروانه دار هستند. اما مجموعه ذخایر بیشتر از این است که باید کار‌های اکتشافی روی آن‌ها انجام شود تا کم کم به حجم ذخایر ما افزوده شوند.

وی بیان کرد: همان طور که می‌دانید، به دلیل محدودیت‌ها و هزینه‌ها کار اکتشاف را بلوک بندی و فازبندی می‌کنیم. در فاز‌های اکتشاف شده خودمان مجموعا چند ده میلیون تن ذخیره کشف شده و چندصد میلیون تن ذخیره کشف نشده داریم. ذخایر ما شاید بالاترین مجموع ذخایر کشور در حوزه سنگ‌های تزئینی باشد. 

سلگی درخصوص اکتشافات بیشتر شرکت گفت: یکی از راهبرد‌های چهارگانه سازمان اقتصادی کوثر که برای شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر در نظر گرفته، این است که این شرکت پهنه‌های جدید اکتشافی را از دولت و مبادی ذیربط بگیرد و کار اکتشاف را در حوزه معادن فلزی و غیرفلزی در آن‌ها انجام دهد. این موضوع، جزو چشم انداز شرکت است و قطعا سراغ سنگ‌های دیگری خواهیم رفت و این اقدامات بتواند منافعی برای کوثر ایجاد کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با اعلام شرکت توسعه و صنایع و معادن کوثر؛

"کتوسعه" پروانه اکتشاف ۶ ماهه گرفت

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.