بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
تحلیل تکنیکال
فرضیه ریزش سهم به قیمت‌های پایین‌تر از ۱۸۰۰ تومان منتفی است و سهم از اردیبهشت‌ماه در یک ساختار اصلاحی از یک‌روند صعودی بوده و نه یک‌روند نزولی ویرانگر به‌مانند سال ۹۹ که این نکته بسیار حائز اهمیت برای سهام‌داران است.
کد خبر : ۲۷۱۳۶۵

بورس‌نیوز:

نماد شفا از آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ پس از رسیدن به محدوده حمایتی ۱۰۰۰ تومان یک‌روند صعودی پنج موجی را آغاز نمود. 

تحلیل تکنیکال

در ادامه این روند صعودی پس از تکمیل موج اول و دوم الیوت در اسفندماه ۱۴۰۱ موج سوم خود را که یک موج بسیار پر قدرت و پرشتاب در بین دیگر امواج روند صعودی تلقی می‌شود توانست محدوده مقاومتی ۱۸۰۰ تومان را پس از دو سال که از گذشتن از آن عاجز بود بشکند و تا حوالی ۲۵۰۰ تومان رشد نماید.

در این مرحله با رسیدن به هدف قیمتی موج سوم صعودی از اواسط اردیبهشت‌ماه وارد موج چهارم روند صعودی خود شد که ماهیت این موج اصلاحی در قالب اصلاح مثلث triangle که ساختار تصحیحی با نام‌گذاری ABCDE بوده که انتهای این اصلاح را که پایان موج چهارم هم هست همان محدوده بسیار مهم ۱۸۰۰ تومان بود.

تحلیل تکنیکال

از دیدگاه کلاسیک می‌توان این‌طور عنوان کرد که سهم پس از تلاش تقریباً دو‌ساله برای تکمیل پروسه شکست این فضای مقاومتی حال در این مدت اخیر از اردیبهشت‌ماه سال جاری در حال پولبک به این فضا بوده و به‌نوعی می‌توان گفت در حال تغییر سطح از مقاومت به حمایت در این محدوده قرار داشته است؛ اما در اواخر خردادماه با تکمیل موج چهارم در قیمت ۱۸۰۰ تومان در غالب اصلاح مثلث به نظر موج پنجم صعودی آغاز شده و سهم می‌تواند در آینده به اهداف قیمتی بالاتر برسد تا این روند صعودی که از آبان‌ماه شروع کرده را تکمیل نماید.

تحلیل تکنیکال

با این تفاسیر این گونه می‌شود نتیجه گرفت که فرضیه ریزش سهم به قیمت‌های پایین‌تر از ۱۸۰۰ تومان منتفی است و سهم از اردیبهشت‌ماه در یک ساختار اصلاحی از یک‌روند صعودی بوده و نه یک‌روند نزولی ویرانگر به‌مانند سال ۹۹ که این نکته بسیار حائز اهمیت برای سهام‌داران است.

سهیلا نقی پور، مدیر معاملات برخط کارگزاری

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
شهروند باز نشسته
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
تو که راست میگی در اولین رشد نصف ونیمه پا به فرار می زاری ای قوم کثیف سه سال سرمایه اقتصادی روحی وروانی واجتمایی مردم را به گروگان گرفته اید لعنت خدا به شما
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.