بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
سهامداران
جلسات شفاف‌سازی مقدمه‌ای برای بازگشایی سهم بانک آینده می‌باشد.
کد خبر : ۲۷۱۴۲۸

به گزارش بورس‌نیوز؛ پس از گذشت حدود ۲۱ ماه از تعلیق نماد "وآیند" سرانجام ساعت ۱۳ امروز قرار است جلسه شفاف‌سازی بانک آینده برگزار شود تا این جلسات آغازی برای حل ابهامات و بازگشایی این نماد باشد. 

آخرین اخبار مرتبط با بانک آینده

اما آخرین گزارش سالانه‌ای که توسط بانک آینده منتشر شد مربوط به حدود دو هفتة پیش بود که صورت‌های مالی تلفیقی سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۱ (حسابرسی نشده) توسط بانک آینده در کدال به ثبت رسید.

آخرین اخبار مرتبط با بانک آینده

صورت مالی که تا چشم کار می‌کند قرمز است. به‌نوعی که سود خالص بانک ۴۵ درصد کاهش داشته است. 

وقتی به سود و زیان خالص هر سهم بانک آینده نگاه می‌کنیم می‌بینیم که بانک آینده از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۱ هر ساله برای هر یک سهم سود که نساخته است به کنار بلکه هر سال زیان ساخته و این زیان هر سال زیاد و زیادتر شده است.

آخرین اخبار مرتبط با بانک آینده

 

بیشتر از ۲۰ ماه میگذرد که فرابورس نیز به صف در انتظار شفاف‌سازی‌ها نشتبه و امیدوار است که بانک آینده، به سوالات مرتبط با افشای قرارداد‌ها پاسخ دهد و قبل از بازگشایی نماد "وآیند" با شفاف‌سازی کامل به استقبال سهامداران برود.

 

اما نکته حائز اهمیت این است که بیش از همه سهام‌داران بانک آینده منتظر بازگشایی این نماد و خروج از بلاتکلیفی هستند!

اینکه سیاست اتخاذ شده نادرست توسط مالکان بانک و عدم شفاف‌سازی به موقع در موضوع معاملات صورت گرفته و مواردی از این قبیل باعث بسته شدن این نماد شده و تا زمانی که بانک به سوالات فوق پاسخ ندهد و مجمع برگزار نشود وضعیت سهم همین خواهد بود. مجمع یا بهتر است بگوییم مجامعی که به تعداد دفعات زیاد و با دلایل مختلفی هربار لغو شد؛ دلایلی که حتی قابل بیان نباشد.

هر چقدر که مسئولین بانک آینده در این ۲۰ و چند ماه در ظاهر تلاش می‌کردند تا با افشا‌ باعث کاهش التهابات موجود بشوند، نتیجه عکس می‌داد و متأسفانه بیشتر عمق مشکل موجود را آشکار می‌کردند. 

باتوجه‌به شرایط موجود و تداوم بلاتکلیفی‌ها، هفتة گذشته بود که ابراهیم رئیسی دستور به پیگیری توقف نماد بانک آینده را صادر کرد. این دستور متعاقب درخواست مدیرعامل بانک آینده برای رفع انسداد ۲۱ماهه نماد بانک آینده صادر شده است. در این دستور از احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی خواسته شد تا در راستای بازگشایی نماد "وآیند" اقدام‌های لازم را به عمل بیاورند.

 

حال باید دید بعد از برگزاری جلسات شفاف سازی، نتیجه چه خواهد بود.

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
اگر این بانکی ها گزارش شفاف بدهند عجیب هست.
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.