بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
مدیرعامل شرکت تپسی گفت: هدف داریم که سود خالص را از ۷۵ میلیارد امسال به ۲۶۰ میلیارد برسانیم که سود خالص نیز ۲.۵ برابر خواهد شد. تیم مدیریتی به این موضوع پایبند است و در سه ماه گذشته نیز در این مسیر پیش رفتیم و امیدواریم در مجمع سال آینده بگوییم که به قول خود عمل کردیم و به اهداف خود رسیدیم.
کد خبر : ۲۷۱۷۵۴
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، میلاد منشی پور، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت تپسی در مجمع عمومی این شرکت اظهار کرد: شرکت تپسی یکی از معدود شرکت‌هایی است که توانست اعتماد عمومی را در حوزه اقتصاد دیجیتال جلب کند. اعضای ۲۳ میلیونی از مردم برند ایجاد شده را می‌شناسند و به آن اعتماد دارند.

وی افزود: بیش از ۲ میلیون سفیر یا راننده در تپسی ثبت نام کردند و تپسی را محل درآمد و امرار معاش خود می‌دانند و به صورت تمام وقت یا نیمه وقت مشغول به کار هستند. 

منشی پور همچنین ادامه داد: امروز در ۳۲ شهر کشور مشغول فعالیت هستیم که این منجر به حدود ۸۰ میلیارد تومان درآمد ماهانه برای تپسی می‌شود. اگر کل سال را جمع کنیم بیش از ۴ هزار میلیارد گردش مالی ایجاد می‌کنیم. بیش از ۴ هزار میلیارد ریال از هر سفر کمیسیون ۱۵ درصدی دریافت می‌کنیم. 

مدیرعامل شرکت تپسی خاطرنشان کرد: تپسی بیش از ۱۰۰۰ نفر پرسنل دارد که بخش عمده‌ای از پرسنل به کار بازاریابی و جذب راننده می‌پردازند. نوع هزینه آن‌ها منطبق بر درآمد ما کاهش یا افزایش پیدا می‌کند.

وی درخصوص دارایی‌های تپسی خاطرنشان کرد: دارایی اصلی ما در تپسی شبکه گسترده‌ای از عرضه و تقاضاست که به ما اعتماد کردند و از این پلتفرم استفاده می‌کنند.. زیرساخت فنی مهیا شده که این زیرساخت قابلیت گسترش دارد و می‌تواند حجم بیشتری از عرضه و تقاضا را در خود جای دهد. اهمیت تیم هوش مصنوعی و الگوریتم‌ها باعث افزایش درآمد، کاهش هزینه و افزایش سوددهی تپسی می‌شود. شرکت تپسی بهترین‌ها را در کشور دارد.
منشی پور در مقایسه سال گذشته با سال ۱۴۰۰ بیان کرد: درآمد عملیاتی در سال ۱۴۰۰، ۲۶۶ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۱، ۶۲۵ میلیارد تومان بود که رشد ۱۳۵ درصدی را شاهد بودیم. اینجا باید به دو نکته اشاره کرد؛ بخش عمده‌ای از این رشد، رشد واقعی عملیاتی بوده است. از این ۱۳۵ درصد سود، ۸۰ درصد افزایش سهم بازار، افزایش تعداد شهر‌ها و افزایش عمق بازار است. بقیه نیز افزایش قیمتی است که در بازار بر اثر تورم اتفاق افتاده است. 

یکی از بنیانگذاران تپسی همچنین عنوان کرد: در امیدنامه تپسی این تارگت را گذاشتیم. ما اولین شرکتی بودیم که یک اکسل تهیه کردیم و اعداد و ارقام وارد اکسل کردیم. توانستیم خوب عمل کنیم و روسفید شویم. به قول‌های خود در امیدنامه و روز عرضه اولیه رسیدیم که منجر به رشد ۱۳۵ درصدی درآمد عملیاتی شد. کاهش هزینه معناداری را داشتیم. لازم است بگویم، ما هرچقدر شبکه، حجم مسافر و راننده گسترده‌تر شود، هزینه عملیاتی و هزینه تمام شده کاهش پیدا می‌کند. وقتی وارد یک شهر جدید می‌شویم این هزینه مثل یک سرمایه گذاری هزینه‌ای بالاتر است و ما مجبور می‌شویم بیشتر سرمایه گذاری کنیم. شبکه، گسترده‌تر و هزینه کاهش می‌یابد. ما این کاهش هزینه‌ها را در سال گذشته تجربه کردیم. به ۱۴ شهر جدید وارد شدیم که این اقدام نیز منجر به افزایش معنادار سود خالص شد. 

وی توضیح داد: همان طور که می‌بینید سال ۱۴۰۰ را با سود حداقلی ۱۹ میلیارد تومان بستیم، اما امسال به ۷۵ میلیارد تومان رسیده و تقریبا سود سه برابری را شاهد بودیم.

مدیرعامل "تپسی" در این باره ادامه داد: قیمت سهام در روز عرضه اولیه در مهرماه سال گذشته ۴۹۹ تومان بود. ارزش سهام ابتدا رشد و سپس نزول را تجربه کرد. سازمان بورس دریافت که باید الگوی سهامدار حرفه ای_ الگویی است که بعد از مدتی باید از شرکت برداشته شود_ عملا مثل هر شرکت دیگری، الگوی سهامدار حرفه‌ای در دی ماه از "تپسی" برداشته شد و تعداد سهامداران به صورت معناداری افزایش یافت. امروز حدود ۷ هزار نفر سهامدار تپسی هستند. از این بابت مسیر صعودی در قیمت سهام طی شد و امروز حدود ۶۵۰ تا ۷۰۰ تومان قیمت سهام در نوسان است. 
منشی پور بیان کرد: در اسفند ۱۴۰۰ در مقایسه با ۱۴۰۱، در تعداد سفیران فعال افزایش ۵۶ درصدی را مشاهده کردیم. همانطور که اگر یک تولیدی ماشین آلات بیشتر داشته باشد، تولید و درآمد آن نیز افزایش می‌یابد. ما نیز به همین شکل. محل درآمدزایی ما به تعداد سفیران فعال بستگی دارد. در سمت مسافر نیز ۶۰ درصد افزایش تعداد مسافران را داشتیم. جمع این دو عملا موجب رشد واقعی، غیرتورمی و پایدار "تپسی" در یک سال گذشته شده است. تعداد سفر‌ها ۷۵ درصد رشد را تجربه کرد و عمق بازار در یکسال گذشته زیاد نشد و سهم بازار خوبی از بازیگران موجود گرفته شده است.

وی با اشاره به هوش مصنوعی گفت: درباره هوش مصنوعی، بخشی از رشد درآمد ۱۰ درصدی از سرمایه گذاری‌ای آمده که در الگوریتم‌ها انجام دادیم. حتما همه از تاکسی‌های اینترنتی استفاده کردیم. درخواست داده می‌شود، درخواست توسط سفیر قبول می‌شود، قیمت گذاری انجام می‌شود و در نهایت سفر به پایان می‌رسد. پشت این درخواست ها، الگوریتم‌های پیچیده‌ای نشستند که دائما یاد می‌گیرند. اصل الگوریتم ما الگوریتم زمان سفر است. یعنی زمانی که شما از گوگل، ways، نشان یا بلد استفاده می‌کنید، از یک مبدا به یک مقصد می‌خواهید بدانید که چقدر زمان می‌برد. برای من به عنوان مسافر شاید چند دقیقه دیرتر یا زودتر مهم نباشد، اما برای تپسی بسیار حیاتی است. زیرا براساس تخمین زمان سفر می‌توانیم قیمت درستی را بگوییم. قیمت درست یعنی قیمتی که هم برای مسافر و هم سفیر قیمت درستی باشد. ما یک پلتفرم هستیم و فقط توازن را رعایت می‌کنیم. اگر بتوانیم این تخمین قیمت و زمان را درست انجام دهیم می‌توانیم قیمت منصفانه تری را بدهیم و در مقابل سهم بازار را از رقبا می‌گیریم، زیرا قیمت درستی را تعیین کردیم که هر دو طرف راضی هستند. در الگوریتم تخمین زمان سفر داخلی به مراتب از نشان و بلد قوی‌تر هستیم و حتی از ویز دقیق‌تر هستیم. از گوگل تخمین ما نادقیق‌تر است و امیدواریم در ماه‌های آینده به کیفیتی بهتر از گوگل برسیم. اگر ما ۵ دقیقه زمان یک سفر را درست تخمین بزنیم می‌توانیم همان را به کمیسیون و درآمد مستقیم خود اضافه کنیم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ برنامه عملیاتی و برنامه سال آینده این است که تقریبا به دو برابر درآمد امروز برسیم. امیدواریم با ۱۲۰۰ میلیارد تومان بتوانیم "تپسی" را ببندیم. مدل تیم مدیریتی در تپسی این است که قول نادرست نمی‌دهد. وقتی برنامه‌ای دارد به لطف خدا به آن می‌رسد. امیدواریم سال آینده نیز به هدف خود برسیم. این درآمد عملیاتی فقط از تاکسی اینترنتی و درآمد روز است که به این‌ها محدود نخواهیم بود. هدف داریم که سود خالص را از ۷۵ میلیارد امسال به ۲۶۰ میلیارد برسانیم که سود خالص نیز ۲.۵ برابر خواهد شد. تیم مدیریتی به این موضوع پایبند است و در سه ماه گذشته نیز در این مسیر پیش رفتیم و امیدواریم در مجمع سال آینده بگوییم که به قول خود عمل کردیم و به اهداف خود رسیدیم.

وی درباره تحقق این اهداف گفت: بر توسعه بازار فعلی، ورود به شهر‌های جدید، سرویس موتور و پیک را سرمایه گذاری می‌کنیم تا شاهد رشد ۶ برابری باشیم. سرویس بین شهری را توسعه می‌دهیم. یکی از اقداماتی که همکاران در وزارت کشور در حال طی مراحل هستند، ایام اربعین و مدیریت کردن سفر بین شهری در این ایام است که درآمدزایی خوبی خواهد داشت. 

منشی پور خاطرنشان کرد: ورود به بخش‌های جدید بازار حمل و نقل، سرویس VIP و سرویس مدرسه که امیدواریم به زودی انجام شود که باعث چسبندگی بیشتر مسافران و درآمد زایی بیشتر می‌شود. محصولات جدید داریم که باعث افزایش درآمد می‌شود. ما باید در تپسی راهکاری را انجام دهیم که هزینه تمام شده برای مسافر کاهش و درآمد سفیر افزایش بیابد. تپسی لاین، سرویس جدید "عجله ندارم" را راه اندازی کردیم. ما غیر از سرویس "عجله دارم" سرویس "عجله ندارم" را نیز گذاشتیم که در الگوریتم پشت آن اگر مسافر ۷، ۸ دقیقه صبر کند قیمت سفر به شکل معناداری کاهش می‌یابد. زیرا پیش بینی می‌کند که در آن لحظه تعداد سفیر بیشتر و درخواست کمتر خواهد شد. 

مدیرعامل تپسی درخصوص توسعه کسب و کار‌ها گفت: در توسعه کسب و کار‌های جدید باید بگوییم که بیزنس "تپسی پک" حمل بسته شبیه پست و با قیمت تمام شده پایین‌تر است که امیدواریم رشد سریع تری را طی کند. 

"تپسی گاراژ" که کار آن فروش ملزومات رانندگی شامل لاستیک، روغن، لنت و .... است که انتظار داریم رشد ۵ برابری داشته باشد.

منشی پور گفت: ترکیب همه این‌ها رشد تپسی را خواهد ساخت و ۱۲۰۰ میلیاردی که گفتیم از بخشی ازاین سرویس‌ها به دست می‌آید. با حمایت سهامداران و تلاش تیم مدیریتی و کشش بازار امیدواریم به تارگت‌های خود برسیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.