بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۳۱ تیر ۱۴۰۲

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۳۱ تیر ۱۴۰۲
برای پیش‌بینی هفته جاری، به سراغ کارشناسان رفته‌ایم تا نظر آن‌ها را در خصوص بازار سرمایه و وضعیت بورس تهران طی هفته جاری جویا شویم
کد خبر : ۲۷۲۰۲۳

بورس‌نیوز:

 

به گزارش بورس نیوز، در نظرسنجی این هفته از ۹  فعال بازار سرمایه، غالبا امید تعادل بازار داشتند و امیدوار به آنکه بازار سرمایه هفته پیشرو را در وضعیت متعادلی به پایان رساند.

این کارشناسان صنایع پیشروی بازار را عمدتاً بانکی ها و فلزات عنوان کردند و باید دید که آیا تا پایان هفته نظر این کارشناسان، رنگ‌وبوی واقعیت را خواهد گرفت یا خیر!

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۳۱ تیر ۱۴۰۲

 

محمد باقر خادمی: با توجه به تغییرات مکرر در نرخ خوراک پتروشیمی ها و نوسانات شدید بازار، نمی‌توان تحلیل روشنی از بازار داشت.
 

 

هلن عصمت پناه: بازار سرمایه کم جان و بی رمق به سمت تعادل رو به مثبت در جریان هست
هر چند در روز آخر معاملاتی هفته گذشته در ساعات پایانی فشار عرضه ها زیاد شد، اما این ترس ناشی از بی اعتمادی بابت تصمیمات اشتباه مدیران و شوکی هست که به واسطه آن بر بازار حاکم شد،
تا زمانی به واسطه اخبار خوب ارزش معاملات بهبود نیابد همچنان روند بازار کم جان و کند خواهد ماند،
بار اخبار منفی آنقدر بر بازار سرمایه زیاد است که اخبار مثبتی همچون گزارشات سال مالی و سه ماهه ها و سود های نقدی خوب برخی شرکت ها به چشم نمی آید
 

 

هابیل خاوری: دوستان قدیمی بازار  یادشان هست مباحثی مانند نرخ خوراک، بهره مالکانه، قیمت گذاری دستوری در برخی صنایع و..... همواره بوده و به عنوان ریسک سیستماتیک و خارج از کنترل سهامداران، بر بازدهی سبد تاثیر داشته، دارد و خواهد داشت و این مباحث موضوع جدیدی نیست.
شناسایی ریسک های سیستماتیک و غیر سیستماتیک در امر سرمایه گذاری مسئله ای واجب و ضروری است اما ضروری تر از آن چگونگی وزن دهی این متغیر ها و اثرات انها با بازار سرمایه است، البته نه با رگرسیون های کاذبی که ۹۹ درصد تحلیل گران از آن استفاده می کنند.
تعجب میکنم از دوستان به اصطلاح تحلیلگر که فکر میکنن این موضوعات فقط برای امسال بوده؟!!!!!! و هر کسی رسانه ای دارد برای فرار رو به جلو به همه چیز چنگ می اندازد.

بازاری که فقط با یک نامه نرخ خوراک چندین مرتبه نوسان میکند بازاری نابالغ است، بازار به گونه ای شرطی شده است که با خبر های بی مورد بالا و پایین می شود، نرخ خوراک چه ربطی به گروه های دیگر دارد؟؟؟ در بازاری ناکارا، نابالغ و تصمیمات هیجانی چیزی بهتر از این نتیجه نمی شود، ضمنا مگر با یک کندل می شود گفت که بازار برگشته است؟؟؟ 

در کل شرایط چرخش روند هنوز محرز نشده است، داشتن حد سود و حد ضرر مهمترین رکن بازار هاست، از طرفی بعد از هر ریزش یا رشد شارپ بازار کمی خود را ترمیم میکند که در روز های گذشته شاهد ان بوده ایم اما از منظر حجم، قیمت و زمان بهترین و ایده ال ترین حالت در هر نموداری این است که اصلاح قیمتی کم و اصلاح زمانی زیاد و همچنین اصلاح حجمی زیادی داشته باشیم. که متاسفانه در این چند روز فقط اصلاح قیمتی زیاد بوده است.

کف پیش روی شاخص را ۱۷۴۸ الی ۱۸۵۰ میدانم. 

 

نوید سالک: رویکرد کلی دولت مبنی بر تامین هزینه های خود از طریق فشار بر صنایع بزرگ، عمدتا بورسی و سودآور کشور، به نظر می رسد همچنان بزرگ ترین ریسک بازار سرمایه باشد.انتظار می رود اتفاقات پیرامون نرخ خوراک پتروشیمی ها و کش و قوس های پیرامون آن در هفته جاری نیز از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر بازار باشد.

 

مجتبی دیبا: ارامش در محدوده ۱۹۳۰
و پایان فصل مجامع و گزارشات خوب تعدادی از شرکت ها سمت و سوی تعادل مثبت را پررنگ می‌کند  


احسان خورشیدی: به نظر شاخص در این هفته ساید عمل میکند .


الناز جمالی:
تیر ماه پرچالش ترین ماه معاملاتی بازار سهام تا به امروز بوده است. یکی از دلایل ریزش بورس در روزهای گذشته افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها بوده که شاهد رفت و آمد خبری در مورد این موضوع بودیم.  در ماه های اخیر باتوجه به کاهش رشد نقدینگی و کاهش ریسک های سیاسی شاهد رکود در دارایی های تورمی نظیر سهام، دلار و خودرو بودیم.  اصلی ترین تصمیماتی که از جانب سیاست گذار می تواند بر کلیت بازار سهام تاثیرگذار باشد؛ حذف ارز 28500 تومانی، اصلاح نرخ خوراک و سوخت صنایع و حذف قیمت گذاری دستوری در صنایع مختلف است و اما برای پیش بینی هفته ابتدایی مرداد ماه می توان گفت با توجه به راهی شدن گزارشات عملکرد سه ماهه ابتدایی بهار ۱۴۰۲ و گزارشات ماهانه شرکت ها، انتظار بر روندی متعادل در بازار سهام و توجهات سهامداران بر تک سهم ها را پیش بینی کرد

 

ندا کریمی: بخش قابل توجهی از هیجانات در هفته گذشته تحت تاثیر موج شدید اخبار منفی تخلیه شده است. اما نگاه بازار به مجامع و گزارش های سه ماهه است. تقسیم های سود نسبتا خوب و گزارش های سه ماهه بسیاری از نمادهای فولادی و سیمانی و غذایی بازار را سوپرایز کرده و انتظار می رود بازار بر روی این گروه ها متمرکز شود.

 

پیام الیاس کردی: ریسک های جدیدی به بازار اصافه شده

 

پایان مطلب

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.