بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
افزایش بیش از ۴۰۰ درصدی در ۳ماهه
بانک تجارت در این دوره ۳ماهه موفق به ثبت سود عملیاتی یک هزار و ۱۴۵ میلیاردتومانی شد که نسبت به دوره مشابه ۴۷۱ درصد افزایش را تجربه کرد.
کد خبر : ۲۷۲۲۸۳

از ۳ماهه

بورس‌نیوز:

بانک تجارت با سرمایه ثبت شده ۲۲ هزار ۳۹۳ میلیاردتومانی و ارزش بازار ۴۸ هزار و ۷۳۰ میلیاردتومانی، گزارش اطلاعات و صورت‌های مالی ۳ماهه منتهی به خردادماه سال ۱۴۰۲ خود را در سامانه کدال ثبت کرد. این بانک در پایان خردادماه سال ۱۴۰۲ توانست ۱۸ هزار و ۳۰ میلیارد تومان از تسهیلات اعطایی، سپرده‌گذاری و اوراق بدهی درآمد کسب کند؛ البته حدود ۱۲ هزار و ۱۵۶ میلیارد تومان از درآمد " وتجارت " صرف هزینه سود سپرده‌ها شده است. در مجموع بانک تجارت توانست از فعالیت ۳ماهه سال ۱۴۰۲ خود، ۸ هزار و ۹۱۲ میلیارد تومان درآمد عملیاتی کسب کند که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ حدود ۸۸ درصد افزایش‌یافته است.

از ۳ماهه

"وتجارت" در این دوره ۳ماهه موفق به ثبت سود عملیاتی یک هزار و ۱۴۵ میلیاردتومانی شد که نسبت به دوره مشابه ۴۷۱ درصد افزایش را تجربه کرد؛ اما با کسر مالیات ۳ماهه سال ۱۴۰۲ از سود عملیاتی، سود خالص ۳ماهه ۱۴۰۲ تجارت به دست می‌آید که بر اساس این محاسبه صورت‌گرفته، بانک توانسته است در پایان فصل بهار سال ۱۴۰۲، بالغ بر ۹۱۶ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کند که در مقایسه با سال گذشته حدود ۴۷۱ درصد افزایش داشته است. 

حاشیه سود ناخالص در این دوره ۳۳ درصد و حاشیه سود خالص ۵ درصد است. تفاوت حاشیه سود خالص و ناخالص در این است که حاشیه سود ناخالص، هزینه‌ها را در نظر نمی‌گیرد. البته گفتنی است که حاشیه سود خالص "وتجارت" نسبت به سال مالی گذشته ۴ درصد و نسبت به سال مالی ۱۳۹۹ حدود ۴ درصد افزایش داشته است. اما در تحلیل حاشیه سود خالص ممکن است چالش دیگری هم وجود داشته باشد که باید به آن‌ها توجه شود.

در انتها در یک نمودار خلاصه شده صورت سود و زیان بانک تجارت ملاحظه می‌فرمایید.

از ۳ماهه

با نگاهی دقیق‌تر به‌صورت وضعیت‌های مالی "وتجارت" می‌توان دریافت که این بانک موفق به تحقق ۴۱ ریال سود خالص به‌ازای هر سهم شد. سود محقق شده هر سهم در سال مالی گذشته (سال ۱۴۰۱)، ۷ ریال بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.