بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
تقسیم سود بالا در مجمع صدر تأمین؛

"تاصیکو" و اعلام سودی جذاب در سال مالی ۱۴۰۲

بر اساس آخرین صورت‌های مالی منتشر شده تاصیکو که به‌عنوان یکی از بازوهای سرمایه‌گذاری شستا به شمار می‌رود، این شرکت موفق به تحقق سودی جذاب برای سهام‌داران خود گردیده است.
کد خبر : ۲۷۳۳۷۸

بورس‌نیوز:

بر اساس آخرین صورت‌های مالی منتشر شده تاصیکو که به‌عنوان یکی از بازو‌های سرمایه‌گذاری شستا به شمار می‌رود، این شرکت موفق به تحقق سودی جذاب برای سهام‌داران خود گردیده است.

بااین‌وجود، تحقق سود ۱۱۳۱ ریالی از این شرکت و وجود ابهاماتی جدی در تکرار سود شرکت‌های زیر مجموعه در سال جاری، نمی‌توانند عواملی برای رشد کوتاه‌مدت قیمت سهام این شرکت باشد. 

بخش اصلی تشکیل‌دهنده و بیش از ۳۹ درصدی از سود سرمایه‌گذاری این شرکت در سال مالی ۱۴۰۲ را می‌توان به سود شناسایی و تقسیم شده شرکت‌های مس شهید باهنر و ملی مس ایران نسبت داد. همچنین سهم ۱.۹۸۹ میلیاردتومانی از سود ۶.۷۷۹ میلیاردتومانی سرمایه‌گذاری‌های این شرکت مربوط به سود‌های دریافتی از شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان و فولاد اکسین خوزستان می‌باشد.

همان گونه که در جدول فوق نیز ملاحظه می‌گردد، بخش عمده سود شناسایی شده تاصیکو مربوط به مس شهید باهنر، ملی مس ایران، فولاد مبارکه، فولاد اکسین خوزستان، است.
لازم به ذکر است، بیش از ۶۸۷ میلیارد تومان از سود ۹۱۳ میلیاردتومانی حاصل از فروش سهام، مربوط به فروش سهام شرکت‌های مس شهید باهنر و هلدینگ توسعه معادن و فلزات بوده است.

بی شک کاهش احتمالی سود شرکت‌های تولیدکننده فلزات باتوجه‌به کاهش محتمل قیمت‌های جهانی و همچنین افزایش بهای یوتیلیتی مصرفی در سال جاری از اصلی‌ترین چالش‌های سهام‌داران تاصیکو در سال جاری است.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بر اساس گزارش عملکرد ماهانه شرکت صدر تامین؛

"تاصیکو" بر مدار رشد

بر اساس گزارش عملکرد ماهانه شرکت صدر تامین؛

"تاصیکو" بر مدار رشد

ارسال نظر