بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۱۸ شهریور ۱۴۰۲

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
برای پیش‌بینی هفته جاری، به سراغ کارشناسان رفته‌ایم تا نظر آن‌ها را در خصوص بازار سرمایه و وضعیت بورس تهران طی هفته جاری جویا شویم
کد خبر : ۲۷۳۶۱۵

بورس‌نیوز:

 

به گزارش بورس نیوز، در نظرسنجی این هفته از ۱۰ فعال بازار سرمایه، غالبا امید تعادل بازار داشتند و امیدوار به آنکه بازار سرمایه هفته پیشرو را در وضعیت متعادلی به پایان رساند.

این کارشناسان صنایع پیشروی بازار را عمدتاً نفتی ها و شیمیایی ها عنوان کردند و باید دید که آیا تا پایان هفته نظر این کارشناسان، رنگ‌وبوی واقعیت را خواهد گرفت یا خیر!

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۱۸ شهریور ۱۴۰۲

محمد باقر خادمی: با توجه به افزایش عرضه ها در اواخر هفته گذشته و رسیدن کلیت سهم ها به مقاومت های کوتاه مدت امکان اصلاح در هفته جاری وجود دارد
 
 

هابیل خاوری: با توجه به جمیع جهات و بررسی تمامی فاکتور های اثر گذار کوتاه مدتی، بنظر‌ روند بازار همچنان صعودی هست ولی نه به صورت شارپ و اصلاح در طول هر روندی کاملا طبیعی است.
اما، سهامدارن همواره انتظار رشد شارپ از بازار را دارند، در برهه فعلی انتظار رشد شارپ را از شاخص کل نمی توان طی هفته اینده داشت، و بازار بنظر متعادل و بیشتر جابجایی و چرخش نقدینگی در گروه های مستعد تر را شاهد باشیم.
این نکته نیز حائز اهمیت است که در بررسی آمار های روزانه بازار شاهد این هستیم که  تعداد 470 نماد در تایم 45 دقیقه با ایجاد  واگرایی مثبت توانستند روند های نزولی 5 ماهه خود را بشکنند،  و بیش از 400 نماد برروی یک محدوده حمایتی  مستحکم قرار داشتند.
تعداد 370 نماد نیز در تایم 45 دقیقه همزمان از خط روند نزولی داینامیک خود عبور و مقاومت استاتیک مهم خود را نیز شکسته اند. 
احتمالا از این محدوده نوسان بازار  شروع بشود و بازار در همین حوالی با تلورانس 7 درصدی  یک کف بسازد ،اما با توجه به تایم بالاتر نوسان بصورت ساید مدتی صورت پذیرد و ریز موج های نزولی مقطعی شاید ادامه پیدا کند.
اما در شاخص کل کم کم به محدوده مقاومتی‌2150000-2200000واحد نزدیک می شویم،
و طبیعتا جریان سفارشات سمت فروش کمی بیشتر خواهد شد اما باید دید که جبهه خریداران چطور عمل خواهد نمود، بنظر این محدوده در سهام بزرگ و شاخص ساز برای نوسانگیران محدوده سیو سود باشد و مجدد چرخشی به سمت سهام کوچک و تک سهم ها را داشته باشیم.

 

نوید سالک: بر اثر تصمیمات دولت پیرامون نحوه محاسبه نرخ خوراک پتروشیمی ها و تغییر نرخ تسعیر ارز محصولات پتروپالایشی، هفته گذشته شاهد رشد شاخص کل بورس بودیم. انتظار می رود هفته جاری نیز تحت تاثیر تصمیمات ذکر شده و همچنین تصمیماتی از همین جنس حمایت از بازار شاهد تداوم رشد شاخص کل و رونق معاملات باشیم.

 

مجتبی دیبا: با توجه به اینکه شناسایی مناطق جذاب تسویه برای عده ای از معامله گران بوجود اومده امکان هفته ای با نوسانات تعادلی بالا خواهد بود 

 

بهراد موسوی: با توجه به افزایش قیمت جهانی نفت و قیمت جهانی اوره و همچنین کاهش ریسک سیستماتیک بازار پیرو اخبار توافقات، پیش بینی می‌شود هفته آینده شاهد افزایش تقاضا در بازار باشیم.



سهیلا نقی پور:
بورس برای هفته اینده روندی متعادل و مثبت را سپری میکند. احتمال آزادسازی نرخ دلار پتروشیمی‌ها طی روزها و هفته‌های آتی خبر داده شده که اتفاق مثبتی برای گروه پالایشی ها خواهد بود

 

ندا کریمی: قیمت جهانی نفت و اوره درحال افزایش است که بر گروه پالایشی و پتروشیمی اوره ای اثر قابل توجهی دارد بازگشت قیمت گاز به فرمول و حذف ارز ۲۸.۵۰۰ پالایشی و پتروشیمی ها سبب جذابیت این دو گروه خواهد شد. در مجموع انتظار می رود گروه های پالایشی  پتروشیمی علی الخصوص اوره ای ها گروه های مورد توجه هفته پیشرو باشند.

 

الناز جمالی: هفته ای که پشت سر گذاشتیم، شاهد روند مثبت در بازار بورس تهران بودیم که در نهایت شاخص کل در محدوده بالای 2 میلیون و 150 هزار واحد به کار خود پایان داد و رشد بیش از 14 هزار واحد را به ثبت رساند و بزرگان بیشترین تاثیر مثبت را بروی نماگر کل به ثبت رساندند. این در حالی است که در نیمه دوم بازار عرضه بر تقاضا غلبه کرد و کمی از روند مثبت شاخص کاسته شد. بالاخره شایعه تغییر نرخ دلار مبنای محصولات پالایشی و پتروشیمی در بورس کالا در هفته ای که گذشت رسما اعلام شد، براین اساس قرار است که دلار بر مبنای نرخ حواله در مرکز مبادله، تعیین شود. با توجه به روند معاملاتی که پشت سر گذاشتیم بنظر اولین روز هفته اتی انتظار بر روندی متعادل و مثبت در برخی از تک سهم ها را داریم ودر برخی از نمادهای بزرگ روند متعادل دنبال خواهد شد. کلیت روند معاملاتی هفته آینده مثبت خواهد بود .

 

هلن عصمت پناه: رشد نرخ ارز آزاد در کنار رشد کرک اسپرد ها و رشد مقطعی نفت برنت به بالای ۹۰ دلار، موثر بر صنعت فراورده های نفتی و شرکت های وابسته خواهد بود،
مدت ها رکود در کلیت بازارهای مالی شکل گرفته، که بازار بورس هم از آن مستثنی نبود
هرچند در هفته گذشته ارزش معاملات در شرایط به نسبت خوبی سپری شد
اما برای تثبیت صعود بازار همچنان جا دارد ارزش معاملات بهبود باید
پیش بینی می‌شود که بورس هفته جاری نیز متعادل طی شود
 

سمیه صفری: تک نمادهای صنعت خودرو و فلزات

 

 پایان مطلب

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۴ شهریور ۱۴۰۲
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۴ شهریور ۱۴۰۲

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۱۱ شهریور ۱۴۰۲

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.