بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
صادرات ۲۲ میلیون دلاری دارو در
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین گفت: شرکت توفیق دارو یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین در حال حاضر ۲۵ مولکول درمان ضدسرطان را در دست بررسی دارد.
کد خبر : ۲۷۳۷۲۹

منصور نکویی نیا، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین در گفتگو با بورس نیوز، اظهار کرد: با توجه به تمام مشکلات سال گذشته درباره تغییر سیستم‌ها و طرح دارویار ما با تمام ظرفیت در خدمت سیستم دارویی کشور بودیم. تلاش کردیم که تولیدات کم نشود و همچنین درباره طرح‌های توسعه‌ای و ایجادی تلاش کردیم.

وی افزود: در بخش تحقیق و توسعه، شرکت توفیق دارو یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین در حال حاضر ۲۵ مولکول درمان ضدسرطان را در دست بررسی دارد. کلین روم خط تولید دارو‌های ضدسرطان تهیه شده و فقط واردات تجیهزات آن باقی مانده که امیدواریم بتوانیم آن را نیز محقق کنیم تا هم مولکول را ایجاد کنیم و هم تولید دارو و محصول نهایی را داشته باشیم. به این شکل می‌توانیم در خدمت مردم کشور باشیم و نیز می‌توانیم از مواهب صادراتی بهره‌مند شویم. 

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین درخصوص صادرات بیان کرد: درباره موضوع صادرات تلاش زیادی انجام دادیم. ۲۲ میلیون دلار صادرات صورت گرفت. می‌توانست این میزان به ۳۰ میلیون دلار برسد، اما باتوجه به اینکه ابتدا باید نیاز کشور تامین شود، حتی با وجود مشتری و تولید نتوانستیم ۸ میلیون دلار را محقق و میزان صادرات را به ۳۰ میلیون دلار برسانیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر در تلاش هستیم با ایجاد خطوط تولید در کشور‌هایی که علاقمند هستند و از نظر فرهنگی اعتقاد کافی به دارو‌های کشور ما دارند بتوانیم صادرات را در آن کشور‌ها توسعه دهیم تا از این طریق از نظر تحریم‌ها ممانتعتی ایجاد نشود، زیرا ما مهمان آن کشور‌ها خواهیم بود. 

نکویی نیا در این باره ادامه داد: با این اقدام می‌توانیم به واسطه دانش و تمام علومی که در اختیار جامعه صنعتی و داروسازی کشور وجود دارد به نحو احسن تولید ثروت را انجام دهیم و نیز اینکه سلامت را برای آن کشور هدیه ببریم.

وی با اشاره به سهم بازار "تیپیکو" توضیح داد: در حال حاضر با تولید بیش از ۱۵۰۰ قلم دارو و ۱۴۰ خط تولید، ۴۰ نوع شکل دارویی را تولید می‌کنیم. یک سبد بسیار کامل داریم که ۳۰ درصد از حجم بازار به ۱۰ شرکت زیرمجموعه سرمایه گذاری دارویی تامین است. تولید با تمام توان دارد اتفاق می‌افتد و تامین را انجام می‌دهیم. برای توسعه قصد داریم با تغییر خطوط و تجهیز به دستگاه‌هایی با فناوری جدید از منظر انرژی، زمان و کارایی فوق العاده با زمان و هزینه کمتر تولید بیشتری داشته باشیم و همان طور که گفته شد، با هدف قراردادن بازار‌های صادراتی بتوانیم این مهم را محقق کنیم.

مدیرعامل "تیپیکو" درباره ورود شرکت‌های تابعه به بازار سرمایه گفت: در حال حاضر دو شرکت زیرمجموعه سرمایه گذاری دارویی تامین کاندید ورود به بازار سرمایه هستند. یکی شرکت آنتی بیوتیک سازی که مراحل پذیرش آن به پایان رسیده و دیگر شرکت پخش اکسیر است که امسال عرضه اولیه خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افزایش نرخ ۸ قلم دارو
بامجوز سازمان غذا و دارو انجام شد؛

افزایش نرخ ۸ قلم دارو "دسینا"

ارسال نظر