بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
استقبال معامله گران از گواهی سپرده پسته بادامی
براساس اطلاعیه مدیریت بازار‌های مالی بورس کالای ایران معاملات گواهی سپرده پسته بادامی از روز گذشته آغاز شد و با استقبال خوب معامله گران در کمتر از یک‌ساعت، ۸۰۰ کیلوگرم پسته معادل ۸۰۰ گواهی سپرده پسته بادامی دست به دست شد.
کد خبر : ۲۷۴۱۷۷

به گزارش بورس نیوز، براساس اطلاعیه مدیریت بازار‌های مالی بورس کالای ایران معاملات گواهی سپرده پسته بادامی روز گذشته آغاز و با استقبال خوب معامله گران در کمتر از یک‌ساعت، ۸۰۰ کیلوگرم پسته معادل ۸۰۰ گواهی سپرده پسته بادامی دست به دست شد.

بر این اساس، انبار محصول پسته بادامی شرکت زرین زعفران مشرق زمین از ۲۸ شهریور فعال شده بود و زمان گشایش نماد معاملاتی گواهی کالایی مربوط به این انبار، روز دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ اعلام شده بود.

مقدار هر گواهی سپرده پسته بادامی یک کیلوگرم است و جهت تحویل گرفتن کالا از انبار لازم است که حداقل به میزان ۱۰۰ کیلوگرم گواهی سپرده کالایی توسط مالک ارائه شود.

حداکثر زمان نگهداری کالا در انبار تا تاریخ ۳۰ مهر ۱۴۰۳ بوده و تاریخ انقضای اعتبار گواهی سپرده کالایی و آخرین روز معاملاتی نماد ایجاد شده ۲۵ مهر ۱۴۰۳ است و پس از آن، معاملات نماد برای فرآیند تحویل و تسویه حساب با انبار متوقف می‌شود.

زمان انجام معاملات گواهی سپرده پسته بادامی از ساعت ۹ تا ۱۵ انجام می‌شود. البته معاملات روز گذشته پسته بادامی به دلیل اینکه نخستین روز بود، دوره پیش گشایش از ساعت ۱۰ تا ۱۰:۳۰ انجام می‌شود.

از روز‌های آینده دوره پیش گشایش معاملات گواهی سپرده پسته بادامی به مانند زعفران از ساعت ۸:۴۵ صبح تا ساعت ۹ صبح (به مدت ۱۵ دقیقه) و رأس ساعت ۹ صبح معاملات آن شروع می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.