بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
سرعت تخصیص ارز بیشتر شود/ راه اندازی بخش فناوری جدید در
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین گفت:در بحث ورود به فناوری‌های جدید نیز ما بخش فناوری جدید راه اندازی کردیم تا بتوانیم با توجه به توسعه سریع علم و دانش و تکنولوژی خود را منطبق کنیم.
کد خبر : ۲۷۴۳۰۵

حسین عطار، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین، در گفتگو با بورس نیوز، درباره برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت اظهار کرد: همانطور که می‌دانید بخش زیادی از آنتی بیونتیک، سرم و انسولین کشور توسط شرکت‌های تابعه ما تولید می‌شود. برای اینکه در تامین سرم در آینده مشکلی به وجود نیاید موضوع افزایش ظرفیت سرم‌ها را در برنامه داریم. در یکسال و نیم آینده امیدواریم که در پیک‌هایی مثل کرونا و آنفلوانزا از این بابت مشکل جدیدی متوجه کشور نشود. البته این‌ها طرح‌های توسعه‌ای میان مدت است.

وی افزود: در بحث ورود به فناوری‌های حدید نیز ما بخش فناوری جدید راه اندازی کردیم تا بتوانیم با توجه به توسعه سریع علم و دانش و تکنولوژی خود را با موضوعات مهندسی بافت، ۳D پرینتینگ و بیوتکنولوژی منطبق کنیم. امیدواریم در حوزه نانوتکنولوژی نیز ورود کنیم و همگام با توسعه علم و دانش روز پیش رویم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین درخصوص حضور در نمایشگاه ایران فارما بیان کرد: حضور فعال این نمایشگاه‌ها برای مجموعه سرمایه گذاری "تیپیکو" و شرکت‌های تابعه که شرکت‌های بزرگ و معروف مثل داروپخش، اکسیر، ابوریحان و رازک هستند، قطعا در برند سازی و حضور دائم در بازار می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد. در این نمایشگاه‌ها مذاکرات زیادی با شرکت‌ها و مشتریان خارجی و داخلی انجام می‌شود. به خصوص در موضوع صادرات به کشور‌های منطقه و آفریقایی برنامه‌های خوبی داریم که اطلاع رسانی خواهد شد.

عطار با اشاره به تخصیص ارز به "تیپیکو" توضیح داد: ارز ۲۸۵۰۰ به دارو تعلق می‌گیرد، اما اگر سرعت تخصیص ارز بیشتر شود می‌تواند باعث شود که محصولات سریعتر در اختیار مردم قرار گیرد تا مشکلی برای تامین نیاز‌های جامعه پیش نیاید. واقعیت این است اگر گاهی کمبود بسیاری از محصولات مشاهده می‌شود، دانش فنی آن در اختیار شرکت‌ها وجود دارد، اما بعضا بروکراسی‌های موجود باعث می‌شود که در خرید مواد اولیه تاخیر پیش آید. اگر خرید مواد انجام نشود تولید یک محصول نیز دیر انجام می‌شود. ممکن است بعضی مواقع کمبود حتی داروی بسیار ساده مشاهده شود. 

وی در این باره ادامه داد: البته این نیز قابل ذکر است که اگر سایت غذا و دارو کشور و حتی آمریکا را ببینید آنجا نیز یک لیست وجود دارد که کمبود‌های کشورشان دیده می‌شود. کمبود در همه کشور‌ها اعلام می‌شود. اما یکی از برنامه‌های ما این بود که مرتب بازار را رصد کنیم. کمبود دارویی را شناسایی و از آن طرف به تولیدکننده‌ها اعلام کنیم تا آن کمبود رفع شود.

عطار درباره سهام "تیپیکو" سهامداران گفت: تمام تلاش ما این است که قیمت سهام دچار تغییرات وسیع نشود. نه کاذب افزایش یابد و نه اینکه به یکباره سقوط کند که این نیز به دلیل ارزش بازار بزرگ "تیپیکو" است تا از سفته بازی جلوگیری کند. امیدواریم مشکلی برای سهامداران پیش نیاید و بتوانیم سود را برای تمام سهامداران به خصوص سهامداران خرد سریع‌تر تقسیم کنیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دستاورد‌های شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین؛

"تیپیکو"؛ رهبر بازار دارویی کشور (بخش سوم و پایانی)

ارسال نظر