بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷
در بازدید مسئولین چند هئیت خارجی از چتر تیپیکو مطرح شد:

بررسی ظرفیت های صادراتی تیپیکو به کشورهای همسایه

بررسی ظرفیت های صادراتی تیپیکو به کشورهای همسایه
در این جلسات مدیرعامل تیپیکو ضمن هلدینگ تیپیکو معرفی خواستار تسهیل در فرآیند ثبت و صادرات دارو به کشورهای همسایه شد.
کد خبر : ۲۷۴۳۷۲

به گزارش بورس نیوز، در بازدید هیئت‌های عراقی و افغانستانی و تاجیکستانی از چتر تیپیکو در هشتمین نمایشگاه ایران فارما، فرصت‌های و ظرفیت‌های صادراتی تیپیکو به این کشور‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 به گزارش روابط عمومی تیپیکو، در آخرین روز هشتمین نمایشگاه ایران فارما چندین هیئت خارجی از چتر تیپیکو بازدید کردند.

عبدالباری عمر رئیس سازمان غذا و داروی افغانستان و هیئت همراه ضمن بازدید از غرفه شرکت‌های تابعه هلدینگ تیپیکو، در جلسه‌ای با دکتر عطار سرپرست و عضو هیئت مدیره این هلدینگ شرکت کردند.

در این جلسه عطار ضمن معرفی هلدینگ تیپیکو و شرکت‌های تابعه، از افغانستان به عنوان کشور دوست و برادر نام برد و خواستار تسهیل در فرآیند ثبت و صادرات دارو به این کشور شد. 

عبدالباری عمر رئیس سازمان غذا و داروی افغانستان نیز در این دیدار، بر اولویت تامین داروی مورد نیاز این کشور از کشور‌های همسایه به خصوص ایران تاکید کرد.

وی کیفیت را خط قرمز سازمان متبوعش برای ثبت و واردات دارو عنوان کرد و بیان داشت: ما فرآیند جدیدی را برای ثبت دارو در افغانستان در نظر گرفته ایم و لازم است بعد از تفاهمنامه فی‌مابین، شرکت‌های زیرمجموعه تیپیکو نیز در قالب این فرآیند مبادلات دارویی خود را انجام دهند.

محمد عبدالامیر معاونت فنی وزارت بهداشت عراق و هیئت همراه دیگر هیئت خارجی بودند که ظهر امروز با حضور در چتر تیپیکو با دکتر عطار سرپرست و عضو هیئت مدیره و مدیران ارشد تیپیکو دیدار و گفتگو کردند.

در این جلسه که چند تن از مدیران عامل شرکت‌های تابعه تیپیکو حضور داشتند، روند صادرات و ثبت محصول شرکت‎های هلدینگ به عراق مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 

خانم دکتر قلندراف رئیس اداره ثبت داروی تاجیکستان و هیئت همراه نیز با حضور در چتر تیپیکو در جلسه با مدیران ارشد این هلدینگ شرکت کردند. در این جلسه ظرفیت‌های همکاری در زمینه صادرات دارو به تاجیکستان بررسی شد.

لازم به ذکر است، از ابتدای آغاز به کار هشتیمن نمایشگاه ایران فارما، غرفه شرکت‌های تابعه هلدینگ تیپیکو میزبان هیئت‌های مختلفی از کشور‌های چین، هند، تاجیکستان، ازبکستان، افغانستان و نمایندگان شرکت‌های داروسازی مختلف از دیگر کشور‌ها بوده اند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
 پیگیری سازمان غذا و دارو برای تخصیص ارز به شرکت‌های هلدینگ تیپیکو
رئیس سازمان غذا و دارو در دیدار با سرپرست تیپیکو خبر داد:

 پیگیری سازمان غذا و دارو برای تخصیص ارز به شرکت‌های هلدینگ تیپیکو

برنامه‌های توسعه‌ای
حضور پررنگ شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین در نمایشگاه ایران فارما؛

برنامه‌های توسعه‌ای "تیپیکو"

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.