بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
محصول جدید کارگزاری آگاه؛ ریسرچ آگاه
سرمایه گذاری در بورس برای افرادی که دانش زیادی درباره این بازار ندارند، خالی از ریسک نیست.
کد خبر : ۲۷۴۵۴۱

به گزارش بورس نیوز، سرمایه گذاری در بورس برای افرادی که دانش زیادی درباره این بازار ندارند، خالی از ریسک نیست. پیدا کردن بهترین سهم که ارزش سرمایه‌گذاری داشته باشد یا مناسب‌ترین صندوق که با نیاز‌ها و اهداف ما سازگاری داشته باشد، ساده نخواهد بود. در این شرایط، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که از سرمایه‌گذاری غیر مستقیم استفاده کنند، اما بعضی از سرمایه‌گذاران هم به دنبال راهی هستند تا بتوانند شخصا و به صورت مستقیم، یک سرمایه‌گذاری موفق و کم‌ریسک در بورس داشته باشند.

این افراد می‌توانند برای کسب اطلاعات ضروری در رابطه با بازار مالی از سامانه‌های معتبری مانند کدال استفاده کنند. در این مطلب شما را با یکی از سامانه‌های نوین، اما معتبر آشنا می‌کنیم. شما می‌توانید با استفاده از امکانات این سامانه، بهترین دارایی مناسب با اهداف سرمایه‌گذاری خود را بیابید و در آن سرمایه‌گذاری کنید.

سامانه‌های معتبر برای کسب اطلاعات مالی

یکی از معتبرترین سامانه‌ها برای کسب اطلاعات در خصوص بازار بورس، سامانه کدال است. در این سامانه که نام اصلی آن، سامانه یکپارچه گردآوری، نظارت و انتشار الکترونیکی اطلاعات است، اطلاعات مالی شرکت‌های ثبت شده در بورس منتشر می‌شود؛ بنابراین همه فعالان بازار بورس می‌توانند به گزارش‌های مالی شرکت‌های بورسی دسترسی پیدا کنند. با این حال این سامانه هیچ ویژگی خاصی برای مقایسه چند سهم با یکدیگر یا راهنمایی سرمایه‌گذاران ندارد و تنها وسیله‌ای برای اطلاع‌رسانی به فعالان بازار است.

سایت tsetmc یکی دیگر از معتبرترین سامانه‌های فعال در کشور است. شما می‌توانید با مراجعه به این سامانه به اطلاعاتی مانند: شاخص کل بازار، شاخص هم‌وزن، شاخص‌های منتخب، نماد‌های پرتراکنش بازار و... در هر دو بازار بورس و فرابورس دست پیدا کنید. باید بدانید که در این سایت هم تنها اطلاعات مربوط به بازار بورس و فرابورس منتشر می‌شود و امکان مقایسه مستقیم دارایی‌های مختلف را برای معامله‌گران فراهم نمی‌کند.

ریسرچ آگاه، سامانه‌ای برای انتخاب بهترین دارایی بازار

همان طور که اشاره کردیم، سامانه‌های مختلفی برای ارائه اطلاعات به معامله‌گران بازار بورس و فرابورس طراحی شده‌اند، اما وظیفه اصلی این سامانه‌ها، اطلاع‌رسانی به معامله‌گران است. این سامانه‌ها هیچ ویژگی به خصوصی برای راهنمایی دقیق‌تر سرمایه‌گذاران ندارند. باید بدانید که کارگزاری آگاه تلاش کرده است تا این خلا را پر کند.

سامانه ریسرچ آگاه، محصول جدید این کارگزاری است. متخصصان این مجموعه تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا به نیاز‌های معامله‌گران پاسخ دهند و راهنمای آن‌ها در بازار سرمایه باشند. 

استفاده از این سامانه به افراد زیر توصیه می‌شود:

•    افرادی که تصمیم به سرمایه‌گذاری مستقیم یا غیر مستقیم در بازار‌های مالی را دارند.

•    سرمایه‌گذاران حرفه‌ای بازار که اطلاعات قابل توجهی در خصوص بازار‌های مالی دارند.

•    افرادی که دانش لازم (حداقل اطلاعات) برای فعالیت در بازار‌های مالی را دارند.

به عبارت بهتر، هر فردی که اهداف و انتظارات خود را از سرمایه‌گذاری بداند و اطلاعات پایه و ضروری در خصوص بورس و فرابورس را داشته باشد، می‌تواند از این سامانه برای تصمیم‌گیری بهتر و دقیق‌تر کمک بگیرد.

ویژگی‌های ریسرچ آگاه

ریسرچ آگاه امکانات زیادی را در دسترس مخاطبان خود قرار می‌دهد. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این سامانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

•    پیشنهاد مسیر سرمایه‌گذاری: این بخش مختص سرمایه‌گذاران مبتدی است. در بخش صندوق‌های سرمایه‌گذاری این سامانه، تنها با پاسخ دادن به چند سوال ساده درباره میزان ریسک و بازدهی قابل قبول از نظر کاربر، روش خرید و فروش صندوق و نحوه دریافت سود از آن، می‌توانید یک مسیر پیشنهادی دریافت کنید. این مسیر به صورت اختصاصی و با توجه به شرایط شما طراحی می‌شود.

محصول جدید کارگزاری آگاه؛ ریسرچ آگاه

•    غربالگر صندوق: این بخش برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای طراحی شده است. شما می‌توانید با مراجعه به این قسمت از سامانه ریسرچ، تمام صندوق‌های موجود در بازار را با توجه به مواردی مانند: نوع صندوق، دوره تقسیم سود، تاریخ آخرین تقسیم سود، ترکیب دارایی، عملکرد صندوق و... طبقه‌بندی کنید و به راحتی به مقایسه صندوق‌ها با یکدیگر بپردازید.

•     نمای بازار: در این بخش می‌توانید به اطلاعات کلی از سهم‌های موجود در دو بازار بورس و فرابورس دست پیدا کنید. اطلاعاتی مانند: شاخص‌ها، تاثیر در شاخص، جریان ورود و خروج پول، معرفی دارایی‌های با بیشترین و کمترین بازدهی و....

محصول جدید کارگزاری آگاه؛ ریسرچ آگاه

•    ابزار تحلیل تکنیکال: بخش تکنیکال سامانه ریسرچ مناسب تحلیل‌گران و معامله‌گران حرفه‌ای بازار است. نمودار‌های مربوط به دارایی‌ها در این بخش برای کاربران به نمایش گذاشته می‌شود.

لازم به ذکر است که موارد مذکور تنها بخشی از امکانات سامانه ریسرچ آگاه برای سرمایه‌گذاران است.

معرفی گروه مالی آگاه

گروه مالی آگاه فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ و با هدف توانمند سازی افراد برای رسیدن به آسایش مالی بیشتر آغاز کرده است. این مجموعه تا امروز خدمات متنوعی را به فعالان بازار مالی ایران ارائه داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به سامانه آنلاین آساتریدر آگاه و آوای آگاه اشاره کرد. 

سامانه ریسرچ آگاه، جدیدترین محصول این گروه مالی است و با هدف کمک به معامله‌گران برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری و افزایش سود دریافتی توسط آن‌ها طراحی شده است. فعالان بازار سرمایه در هر سطحی (مبتدی، متوسط، حرفه‌ای) که باشند می‌توانند از ویژگی‌ها و امکانات ریسرچ آگاه استفاده کنند.

کلام آخر

راه‌های مختلفی برای کاهش ریسک سرمایه گذاری در بازار بورس ایران وجود دارد. یکی از این روش‌ها استفاده از سامانه ریسرچ آگاه است. با کمک این سامانه می‌توانید بهترین دارایی‌ها و مناسب‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری را بیابید و با اطمینان بیشتری به صورت مستقیم در این بازار استفاده کنید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.