بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
پیش بینی راه اندازی بورس بین الملل در سال آینده/ با قطر، عمان و امارات مذاکره کردیم
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: قطر، عمان و امارات کشور‌هایی هستند که با آن‌ها مذاکره کردیم. برای اینکه بتوانیم خود را در این بازار پیدا کنیم نیازمند این هستیم که زیرساخت‌ها را از نظر فنی و IT محور ارتقا دهیم. امیدواریم در سال ۱۴۰۳ اولین معامله را ثبت کنیم.
کد خبر : ۲۷۴۸۸۱

رحیم سرهنگی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در گفتگو با بورس نیوز، درباره راه اندازی بورس بین الملل اظهار کرد: درخصوص بورس بین الملل باید بگویم که کار را با بورس کالا آغاز کردیم. مذاکراتی با سازمان بورس نیز صورت گرفت. از طرفی عرضه کنندگانی وجود داشتند که علاقه‌مند بودند در جزیره کیش فعالیت کنند. ساختمانی را برای این موضوع اختصاص دادیم. چند عرضه کننده کالا نیز پای کار آمدند. موافقت اصولی این مهم گرفته شد. درصدد هستیم که این کار را انجام دهیم. البته مثل همه کار‌ها این کار نیز مقدماتی دارد.

وی افزود: همچنین مذاکراتی برای شناسایی بازار انجام دادیم. ویژگی منحصر به فرد جزیره کیش این است که با ۷، ۸ کشور عربی خلیج فارس همسایگی دارد. از این امتیاز استفاده خواهیم کرد. ابتدا بورس کالا را راه اندازی و سپس ابعاد آن را گسترده‌تر خواهیم کرد.

وی با اشاره به مذاکره با کشور‌های همسایه ادامه داد: با کشور‌های عربی مذاکره کردیم. قطر، عمان و امارات کشور‌هایی هستند که با آن‌ها مذاکره کردیم. برای اینکه بتوانیم خود را در این بازار پیدا کنیم نیازمند این هستیم که زیرساخت‌ها را از نظر فنی و IT محور ارتقا دهیم. از طرف دیگر باید محصولاتی را عرضه کنیم که متقاضی آن وجود دارد. به طور کلی اقدامات راه اندازی در حال انجام است و امیدواریم در سال ۱۴۰۳ اولین معامله را ثبت کنیم.

سرهنگی درباره چالش‌ها و مشکلات موجود در این مسیر توضیح داد: چالش مهم ما این است که تجربه مشابهی در کشور وجود ندارد. وقتی خدمت جدیدی انجام شود؛ چون مشابه آن وجود ندارد ابعاد مختلف باید سنجیده شود. نیازمند یک مفاهمه هستیم. تفکر فعالان بورس از بورس بین الملل متفاوت است. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: همین حالا اگر با صاحبنظران صحبت کنید، خواهید دید که نظرات مختلفی درباره بورس بین الملل وجود دارد. رسیدن به یک نظر واحد زمانبر بود. از طرف دیگر بازارشناسی وجود دارد که یک طرف عرضه و طرف دیگر تقاضا خواهد بود. ساختن بازاری که تا کنون حتی مشابه آن وجود نداشته؛ خود یک چالش اساسی است. امیدواریم در طراحی این حوزه همکاری تیم خبره‌ای که داریم، کمک کننده باشد و این کار سرعت بگیرد و اتفاقات خوبی رقم خورد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
موانع بین‌المللی شدن بورس تهران برداشته شد
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران:

موانع بین‌المللی شدن بورس تهران برداشته شد

فراخوان تاسیس بورس بین الملل توسط اشخاص خارجی
از سوی شورای عالی مناطق آزاد منتشر شد؛

فراخوان تاسیس بورس بین الملل توسط اشخاص خارجی

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.