بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
تعطیلی بازار سرمایه اشتباهی بزرگ است
کارشناس بازار سرمایه گفت: از جنبه اقتصادی تعطیلی بازار سرمایه اشتباهی دیگر است چرا که فشار فروش را صد چندان کرده و فضای ابهام دربین فعالان بازار رخ خواهد داد.
کد خبر : ۲۷۵۲۴۴

علیرضا مستقل، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز، یکی از دلایل افت بورس در کشور را جنگ اسرائیل و فلسطین دانست و گفت: شعله ور شدن اختلافات و افزایش تنش در غزه و اسرائیل طبیعتا موجب فشار فروش بیشتر شود.

وی با بیان اینکه موضوع جنگ مزید بر علت شد تا بورس کشور با افت مواجه شود، افزود: این موضوع در سایر حوزه‌ها و بازار‌ها خود را نشان داد، اما در بازار سرمایه دو چندان شد. همچنین افزایش نرخ سود بانکی و ادامه دار بودن آن دلیل دیگر افت بورس و اثر منفی آن بر بازار بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: ایران بار‌ها اعلام کرده بود دخالتی در حمله حماس به اسرائیل نداشته است، اما باز هم شاهد اثرات منفی جنگ در بازار‌های کشور به ویژه بورس بودیم.

مستقل با تاکید بر اینکه در زمان افت بورس باید از هیجان‌زدگی به طور جدی پرهیز شود، بیان کرد: از آنجا که بازار سرمایه دماسنج اقتصاد کشور است نباید روند منفی و نزولی را طی کند و نیاز به حمایت دارد. به نظر می‌رسد تعطیلی بازار از جنبه سیاسی و اقتصادی یک اشتباه باشد چرا که در بحث مربوط به جنگ ایران دخالتی نداشته و دخالتی نیز نخواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: از جنبه اقتصادی تعطیلی بازار سرمایه اشتباهی دیگر است چرا که فشار فروش را صد چندان کرده و فضای ابهام دربین فعالان بازار رخ خواهد داد. موافق تعطیلی بازار سرمایه نیستم و اقدام سازمان بورس در این باره مثبت ارزیابی می‌شود. چرا که هیجان منفی در بازار سرمایه زیاد بود وباید از هیجان‌زدگی پرهیز شود. بازار سرمایه باید همچنان به فعالیت خود ادامه دهد و این مهم باید در راس برنامه‌ها قرار گیرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
باتجربه
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶
نظرات افراد زیر را بیشتر پیگیری کنید چون بهتر نظر می دهند:
هابیل خاوری
نوید سالک
آسایش
بیات منش
ملک لی
اشکان حسینی
عصمت پناه
الیاس کردی
مرید سادات
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.