بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
چرا وزارت ارتباطات هنوز به همراه اول مجوز ۵G نداده است؟!
رویکرد کینه‌توزانه متولیان توسعه فضای آنلاین کشور به مقوله سبک زندگی دیجیتال، باعث شده تا طی یکسال اخیر شاهد بیشترین میزان برخورد‌ها با این فضا باشیم و بخش عمده‌ای از دسترسی کاربران کشور به محتوای مفید اینترنت نیز مسدود شود.
کد خبر : ۲۷۵۹۶۵

به گزارش بورس نیوز، رویکرد کینه‌توزانه متولیان توسعه فضای آنلاین کشور به مقوله سبک زندگی دیجیتال، باعث شده تا طی یکسال اخیر شاهد بیشترین میزان برخورد‌ها با این فضا باشیم و بخش عمده‌ای از دسترسی کاربران کشور به محتوای مفید اینترنت نیز مسدود شود.

البته وزیر ارتباطاتی که خود را مسئول فیلترینگ بخشی از فضای آنلاین و نابودی بخش مهمی از کسب‌وکار‌های فعال در این فضا نمی‌داند و از طرفی دغدغه مقابله با تولیدکنندگان فیلترشکن را هم دارد، اخیرا آهنگ مقابله با فناوری ۵G را هم کرده است!

 زارع‌پور در مصاحبه‌ای در حاشیه جلسه هیات دولت، نسبت به ارائه سرویس ۵G یکی از اپراتور‌ها موضع می‌گیرد و به صراحت خطاب به خبرنگار می‌گوید «همراه اول نه فرکانس و نه مجوز ارائه ۵G ندارد...»

ظاهرا نه تنها آقای وزیر رویکرد انفعالی در برابر محدودیت‌های حاکم بر فضای آنلاین کشور دارد، بلکه با پیشرفت فناوری در کشور هم مخالف هستند و بدتر از آن اینکه، گویی اصلا در جریان فناوری ۵G اپراتوری که پیشرو این حوزه بوده است نیز نیستند.

در حالیکه متصدی تخصیص طیف فرکانسی مطابق شرح وظایف رسمی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وابسته به «وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات» است که سکان هدایت آن در دست شخص آقای زارع‌پور است.

پس سوال اصلی از وزیر ارتباطات می‌تواند این باشد «آقای زارع‌پور در شرایطی که طبق گزارش اوپن‌سیگنال سرعت دانلود بر بستر ۵G کره‌جنوبی به‌طور متوسط ۴۳۲.۵ مگابیت بر ثانیه، سنگاپور ۳۷۶.۸ مگابیت، برزیل ۳۴۶.۴ مگابیت، مالزی ۳۲۲.۷ مگابیت و همین نرخ برای کشور‌های دیگری نظیر قطر، هند، امارات، کویت و... نیز برقرار است، شما همچنان در جریان ارائه سرویس ۵G همگام با دیگر کشور‌ها در کشور خودمان نبودید که اقدام به ارائه مجوز و تشویق اپراتوری که در این مسیر سرمایه گذاری کرده است، نکردید؟»

اشتراک گذاری :
ارسال نظر