به گزارش بورس نیوز، نمایندگان، صف اول فروش شرکتهای بیمه هستند و آن طور که اطلاعات موجود نشان میدهد، بیش از ۸۰ درصد فروش شرکتهای بیمه از طریق نمایندگیها محقق میشود. گرچه روشهای فروش غیرحضوری بیمه نامه در حال آزمون و خطاست، اما مردم همچنان به شبکه فروش حضوری اعتقاد راسخ دارند و از این رو، دریافت کد نمایندگی فروش یک مزیت در بازار رقابتی بیمه کشور محسوب میشود.
نمایندگی فروش بیمه تعاون، اما مزایای مطلوبی دارد، از جمله این که نه تنها «درآمد پایدار و نامحدود» ایجاد میکند، بلکه از «آموزش رایگان و مستمر» نیز برخوردار است و «بدون نیاز به سرمایه»، امکان حضور در فضای بیمهای کشور را فراهم خواهد کرد. همچنین بیمه تعاون زمینه «پشتیبانی و حمایت حرفه ای» از نمایندگان خود را نیز ایجاد کرده است.
با این حال شاید نگاهی به اعداد و ارقام چگونگی فعالیت نمایندگان بیمه در کشور، بتواند از دریچهای دیگر، نشان دهد که نمایندگی شرکت بیمه تعاون، چه مزایایی دارد.
یکی از مهمترین دغدغههای هر صاحب کسب و کاری، درآمد آن است. به طور کلی، هدف نهایی راه اندازی یک کسب و کار، درآمدزایی است و اگر درآمد مطلوبی برای یک فعال بازار ایجاد نشود، آن کسب و کار محکوم به شکست است. «کارمزد» نمایندگان فروش بیمه، درآمد آنها را رقم میزند و از این رو فروش بیشتر، میتواند به دریافت کارمزد بیشتر منتهی شود.
اطلاعات موجود نشان میدهد متوسط درصد کارمزد نمایندگان شرکتهای بیمه در سال ۱۴۰۱ که از تقسیم کارمزد دریافتی به حق بیمه تولیدی آنها محاسبه میشود، حدود ۸ درصد بوده است. این در حالی است که همین شاخص برای نمایندگان شرکت بیمه تعاون، ۱۱٫۷ درصد بوده است.
نگاهی دیگر به این شاخص حاکی از آن است که در میان ۲۷ شرکت بیمه –که اطلاعات آنها موجود است- میزان کارمزد پرداختی به نمایندگان شرکت بیمه تعاون در رتبه ششم قرار دارد که با توجه به سهم بازار و قدمت این شرکت، رتبه بسیار مطلوبی است.
شرکت بیمه تعاون با ظرفیت مجاز نگهداری ریسک ۲ هزار میلیارد ریال و سطح توانگری یک، در حال عملیاتی کردن فرایند افزایش سرمایه ۱۴۰ درصدی و ثبت رقم ۱۲ هزار میلیارد ریال برای سرمایه خود است که با تحقق آن، جایگاه این شرکت از منظر سرمایه ثبتی، ۱۰ پله ارتقا خواهد یافت.
این شرکت به دنبال افزایش سهم بازار خود است و طبیعی است که در چنین شرایطی، ظرفیت نمایندگان کنونی، پاسخگوی نیازهای بازار آن نخواهد بود، بنابراین دریافت نمایندگی بیمه تعاون، به خودی خود میتواند یک مزیت در بازار رقابتی بیمه کشور محسوب شود