بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
در مرکز مبادله ارز و طلا رخ داد؛

عرضه اولین اوراق مرابحه ارزی کشور

عرضه اولین اوراق مرابحه ارزی کشور
مراسم رونمایی از عرضه اولین اوراق مرابحه ارزی کشور که مربوط به تامین مالی ۱۰۰ میلیون یورویی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس است، امروز (یکشنبه) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با حضور رئیس کل بانک مرکزی، مدیران شبکه بانکی و جمعی از فعالان اقتصادی آغاز شد.
کد خبر : ۲۷۶۴۹۴

به گزارش بورس نیوز، علی سعیدی، مدیرعامل مرکز مبادله ایران اظهار کرد: تمرکز مرکز مبادله مبتنی بر دو دارایی مهم یعنی ارز و طلاست که جمع کثیری از فعالان اقتصادی و مردم را دربرمی‌گیرد.

وی افزود: مرجعیت رسمی در بازار‌های ارز و طلا، تامین نیاز‌های واقعی ارز، ایجاد بستری امن برای انجام معاملات فعالان اقتصادی و مردم، ایجاد بستر تامین مالی ارزی، و مدیریت ریسک از طریق قرارداد‌های مشتقه از جمله ماموریت‌های مرکز مبادله است.

به گفته سعیدی، هر اندازه حجم بازار غیر رسمی را کم کرده و نیاز‌های مردم و تجار را در بازار رسمی تامین کنیم، مرجعیت نرخ ارز و نرخ تعادلی در مرکز مبادله ایران متمرکز می‌شود.

مدیرعامل مرکز مبادله ایران گفت: تامین مالی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس از طریق اوراق مرابحه ارزی اقدام بسیار مناسبی است و این مدل از تامین مالی در مرکز مبادله ادامه خواهد داشت.

وی اعلام کرد: سود اوراق مرابحه ارزی ۶ درصد سالانه و یورویی است و دو ماه آینده نیز ۱۰۰ میلیون یورو دیگر عرضه خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.