بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
نشست خبری هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برگزار شد؛

پتانسیل ۱۰ میلیارد دلار ارزآوری صنعت فولاد / نیازمند اصلاح سیاست‌های صادراتی هستیم

پتانسیل ۱۰ میلیارد دلار ارزآوری صنعت فولاد / نیازمند اصلاح سیاست‌های صادراتی هستیم
رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در ابتدای این نشست گفت: تولید محصولات و مقاطع طویل فولادی در ۱۰ ماهه ۱۴۰۲ به میزان ۱۰ میلیون ۶۲۹ هزار تن بوده که ۰/۷ درصد کاهش نسبت به سال گذشته داشته است.
کد خبر : ۲۷۸۴۳۱

به گزارش بورس نیوز، نشست خبری هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اصحاب رسانه برگزارشد.

بهرام سبحانی، رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در ابتدای این نشست عنوان کرد: تولید محصولات و مقاطع طویل فولادی در ۱۰ ماهه ۱۴۰۲ به میزان ۱۰ میلیون ۶۲۹ هزار تن بوده که ۰/۷ درصد کاهش نسبت به سال گذشته داشته است.

وی افزود: تولید محصولات تخت زنجیره فولاد ۷ میلیون و ۵۸۶ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰/۱ درصد افزایش داشته است.

سبحانی: محصولات نیمه‌نهایی مانند شمش که به اشتباه “نیمه‌خام” گفته می‌شود، در ۱۰ ماهه ابتدایی امسال ۲۷ میلیون و ۹۷ هزار تن بوده که نسبت به سال گذشته ۵ درصد رشد داشته است.

وی گفت: تولید آهن‌اسفنجی نیز ۳۰ میلیون و ۲۴ هزار تن با ۹ درصد افزایش و گندله نیز ۷/۷ درصد افزایش تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

وی افزود: باید به جای افزایش کمیت به سمت افزایش کیفیت و تولید فولاد‌های کیفی برویم.

پتانسیل ۱۰ میلیارد دلار ارزآوری صنعت فولاد / نیازمند اصلاح سیاست‌های صادراتی هستیم

امین ابراهیمی، مدیر عامل فولاد خوزستان در نشست خبری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اصحاب رسانه گفت: صنعت فولاد امروز به ظرفیتی نزدیک ۴۵ میلیون تن رسیده است و تحریم‌ها ما را در خیلی از حوزه‌ها خودکفا کرده است، ولی به دلیل مشکلات زیرساختی تولید کشور خیلی کمتر از این رقم است.

وی ادامه داد: ۱۶درصد بازار سرمایه را صنعت فولاد و معدن تشکیل می‌دهد؛ حدود ۱۵۰همت سود شرکت‌های این حوزه در بازار سرمایه می‌باشد.

ابراهیمی گفت: صنعت فولاد در حوزه صادرات تقریبا سالیانه نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار پتانسیل ارزآوری دارد و رشد بسیار خوبی در این حوزه داشتیم؛ فولاد خوزستان به تنهایی به ۳۸ کشور صادرات دارد.

وی افزود: مشکلات عمده صادرات فولاد عبارتند: از وضع عوارض‌های صادراتی، سیاست‌های چندگانه در حوزه تسعیر نرخ ارز، بحث رعایت کف عرضه‌ها در بورس کالا و پراکندگی گسترده‌ای که در شرکت‌های فولادی وجود دارد.

رشد صنعت فولاد کشور کند شده است/ پوشش ظرفیت فولاد کشور از ۶۳ درصد کمتر شده است/ نیازمند رفع موانع از تولید هستیم

بهادر احرامیان، عضو هیات مدیره انجمن فولاد در نشست خبری گفت:رشد فولاد در بخش‌های اصلی کاهش پیدا کرده است؛ این درحالی‌است که ایران همیشه جایگاه قابل توجهی در این میان داشته است و با رفع موانع از تولید، امکان ارتقای جهانی رتبه فولاد کشور مهیا است.

وی گفت: امروز در مقایسه با سال گذشته رشد فولاد ما تنها ۵ درصد بوده است.

وی ادامه داد: پوشش ظرفیت فولاد کشور از ۶۳ درصد کمتر شده است و رشد صنعت فولاد در حال کاهش است و عوامل مختلفی از قبیل زیرساخت‌ها از قبیل برق و گاز در این میان تاثیرگذار هستند.

اعلام خطر انجمن فولاد: صنعت فولاد را به سرنوشت صنعت خودرو دچار نکنید

احسان دشتیانه، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در نشست خبری انجمن فولاد با اصحاب رسانه گفت:متاسفانه امروز صنعت فولاد مبدل به جایی شده است که راحت به آن حمله می‌کنند در حالی‌که صنعت فولاد مسیر را اشتباه نرفته است.

وی گفت: مشکل برق و گاز را به گردن صنعت فولاد می‌اندازند در حالی‌که صنعت فولاد تنها ۵درصد از انرژی برق را مصرف می‌کند.

وی ادامه داد: در شرایطی که ما تحریم هستیم و مازاد تولید داریم، وضع عوارض صادراتی و دریافت علی الحساب مالیات برای صنعت فولاد بسیار تاسف بار است و نیازمند رسیدگی از جانب ریاست جمهوری است؛ این درحالی‌است که وزارت اقتصاد و صمت تا حدودی از صنعت فولاد حمایت می‌کنند.

وی گفت: گرانی‌ها و تورم مسکن و خودرو و لوازم خانگی نیز گا‌ها به گردن صنعت فولاد انداخته می‌شود در صورتی‌که سهم صنعت فولاد در قیمت تمام شده این صنایع حدود ۵ درصد است و این موضوع یک بحث انحرافی است.

دشتیانه گفت: ما اعلام خطر می‌کنیم اگر این شیوه برخورد و سیاست گذاری با صنعت فولاد ادامه پیدا کند، به زودی این صنعت نیز به وضعیت صنعت خودرو دچار می‌شود.

بخش خصوصی صنعت فولاد به مشورت گرفته نمی‌شود/ به صنعت فولاد جفا شده است

جهاندار شکری، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در نشست خبری انجمن فولاد گفت: ما در سنوات گذشته مشاهده کرده‌ایم که از بخش خصوصی مشورت زیادی گرفته نشده است و این امر صدمات زیادی را به صنعت فولاد زده است.

وی گفت: امروزه واردات تجهیز یک قطعه بسیار مشکل است.

 وی افزود: افزایش چندبرابری قیمت حامل‌های انرژی و بخشنامه‌های مختلف خلق‌الساعه ازجمله چالش‌های فولادسازان است. من از شما اهالی رسانه خواهشمندم که این صدا را به گوش همه و دولت برسانید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.