بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
درآمد ماهانه پگاه فارس کاهش پیدا کرد؛

سبد صادراتی "غفارس" خالی از محصول

سبد صادراتی
شیر پاستوریزه پگاه فارس از ابتدای سال مالی تاکنون نیز تنها در فروردین ماه در بازار صادراتی حضور داشت.
کد خبر : ۲۷۸۵۵۲

بورس نیوز: 

شرکت شیر پاستوریزه پگاه فارس در گزارش فعالیت دی ماه ۱۴۰۲ مجموع درآمد‌های عملیاتی خود را برابر با ۲۰۹ میلیارد تومان اعلام کرد، "غفارس" در ۱۰ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی تاکنون میزان درآمد تجمیعی خود از فروش محصولات را بالغ‌بر ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان به ثبت رساند.

سبد صادراتی

میزان درآمد عملیاتی که شیر پاستوریزه پگاه فارس در دی ماه سال جاری از فروش محصولات به دست آورد مربوط به حضور در بازار داخلی بود، از ابتدای سال مالی تاکنون نیز تنها در ابتدای سالی مالی در بازار صادراتی حضور داشت.

روند درآمدزایی شیر پاستوریزه پگاه فارس

میزان درآمدی که "غفارس" از فروش محصولات در دی ماه سال جاری از فروش محصولات شناسایی کرد در مقایسه با آذرماه ۴ درصد (معادل ۷ میلیارد و ۶۹۲ میلیون تومان) کاهش یافت، این ریزش درآمدی مربوط به فعالیت در بازار داخل کشور است که دچار ریزش درآمدی شده است و برای دومین ماه متوالی این کاهش درآمد رخ داده است.

همان‌گونه که گفته شد شیر پاستوریزه پگاه فارس از ابتدای سال مالی پایان دی ماه به میزان درآمد ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان رسید که در مقایسه با سال گذشته ۳۵ درصد افزایش پیداکرده است.

سبد صادراتی

این شرکت لبنی توانست عمده‌ترین درآمد خود را از فروش «شیر» با ۷۱ میلیارد تومان ثبت کند، نرخ فروش این محصول در این دوره ماهانه ۲۱ میلیون و ۸۲۵ هزارتومان در ازای هر تن مورد معامله قرار گرفت. نرخ فروش شیر در دی ماه نسبت به ماه گذشته ۱۶ درصد کاهش پیدا کرد.

دیگر محصول درآمدزای "غفارس" در دی ماه متعلق به «محصولات پودری» با ۳۱ میلیارد تومان بود و همچنین نرخ فروش این کالا نیز در ۱۰۳ میلیون تومان به ثبت رسید، در این دوره بیشترین نرخ فروش را در بین محصولات فروخته‌شده را «کره» با ۱۹۵ میلیون تومان در ازای هر تن در اختیار داشت.

مقدار فروش محصولات "غفارس" در دی ماه ۱۴۰۲

این شرکت لبنی توانست ۵ هزار و ۸۰۱ تن از محصولات خود را در بازار داخل به فروش برساند. از سوی دیگر، فروش ماهانه "غفارس" در مقایسه با ماه گذشته رشد ۵ درصدی را به همراه داشته باشد. همچنین لازم به ذکر است که این شرکت لبنی از ابتدای سال مالی تاکنون در بازار صادراتی ۶۹ تن از محصولات خود را به فروش رسانده است.

"غفارس" در ۱۰ ماه گذشته تنها در فروردین‌ماه سال جاری محصولات خود را در بازار صادراتی به فروش رساند و بعد از آن دیگر در این بازار حضور پیدا نکرد؛ لازم به ذکر است که در سال مالی گذشته این شرکت در ۶ ماه دوم سال مالی حضور مستمری را در بازار صادراتی به ثبت رسانده بود.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر