بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
مجوز اولین عرضه اوراق مرابحه ارزی توسط
مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت گفت: به صورت تخصصی تنها تامین سرمایه‌ای هستیم که در موضوع ارز فعالیت می‌کنیم.
کد خبر : ۲۷۸۷۰۳

به گزارش بورس نیوز، مجمع شرکت تامین سرمایه بانک ملت راس ساعت ۹:۰۰ صبح شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲۸ در محل مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی با حضور ۹۰.۵ درصد سهامداران در حال برگزاری است. 

به گزارش بورس نیوز، افشار سرکانیان، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت در مجمع عمومی این شرکت اظهار کرد: بیش از ۸۳ درصد سهام متعلق به گروه مالی و شرکت‌های تابعه بانک ملت بوده و ۸ درصد سهام شرکت شناور است. در ۲۴ ماه گذشته رتبه ما از ۶ به رتبه اول ارتقا پیدا کرده است. 

وی افزود: جایگاه شرکت از لحاظ اوراق بدهی منتشره ریالی در رتبه سوم تثبیت شده و با احتساب اوراق مرابحه ارزی شرکت به رتبه اول ارتقا یافته است. 

سرکانیان ادامه داد: در سال مالی مورد گزارش، تامین مالی ۱۰ شرکت را انجام دادیم. در حال حاضر ۵۹۵۰ میلیارد تومان اوراق در دست بررسی و انتشار داریم. "تملت" در سالی که گذشت با نگاهی خلاق و نوآورانه، جسارت و با استفاده از ظرفیت‌های بانک ملت با هدف رفع نیاز‌های ارزی پروژه ها، جذب منابع ارزی که به صورت غیرمولد و به صورت راکد دارند، مجوز اولین عرضه اوراق مرابحه ارزی را از بانک مرکزی برای تامین مالی جمع آوری گاز‌های مشعل بیدبلند خلیح فارس را دریافت کرد. شرکت تامین سرمایه بانک ملت از ابتدا، در تهیه و تدوین دستورالعمل نقش داشت. ارکان اوراق ارزی متفاوت از ارکان اوراق ریالی است. مشاور عرضه شرکت تامین سرمایه بانک ملت، ضامن پرداخت، متعهد و عامل فروش بانک ملت بود. بانک مرکزی به پاس ابتکاری که از تامین سرمایه و بانک ملت اتفاق افتاد، لوح تقدیر به بانک و تامین سرمایه بانک ملت اعطا کرد.

جایگاه شرکت تامین سرمایه بانک ملت در صنعت از نظر ارزش خالص دارایی‌های تحت مدیریت از رتبه هشتم به رتبه چهارم ارتقا یافت. شرکت منابع و دارایی سرمایه گذارانی که با آن‌ها در ارتباط است را از طریق صندوق‌های آتیه ملت، اوج ملت و بازارگردانی، صندوق اندوخته ملت، و. را مدیریت می‌کند. دومین صندوق "بازارگردانی ملت" با بازدهی ۷۱ درصدی جایگاه نخست را در بین ۱۰ صندوق بازارگردانی بازار سرمایه به خود اختصاص داده است. 

سرمایه ثبت شده "تملت" ۲۵ درصد رشد داشته است. نسبت به دوره ۱۰ ماهه منتهی به ۱۴۰/۱۰/۳۰، سود عملیاتی ۱۷۸ درصد و سود خالص ۷۷ درصد، درآمد‌های عملیاتی نیز ۱۰۹ درصد رشد را محقق کرده است.

درخصوص بازدهی سهام "تملت" بیان کرد: در ۱۲ ماهه منتهی به دی ماه ۱۴۰۲، بازدهی تملت با ۲۰ درصد رشد همراه بود، شاخص صنعت منفی ۱۲ درصد و شاخل کل ۳۱ درصد بود. طبیعی است که ما باید حتما بالاتر از شاخص می‌بودیم. اما صنعت مهم است. ما صنعتی ریالی هستیم و نسبت به صنعت خودمان بازدهی خوبی داشتیم. درخواست صندوق بازنشستگی تکمیلی در مرحله صدور مجوز است. بهبود کنترل‌های داخلی شرکت، سنجش ریسک اعتباری اوراق بدهی در دست بررسی و انتشار و شناسایی ریسک واحد‌های شرکت و مدیریت ریسک‌ها به منظور پوشش آن‌ها صورت گرفت.

درخصوص برنامه‌های آتی شرکت تامین سرمایه ملت بیان کرد: افزایش سرمایه شرکت از ۲۷ هزار میلیارد ریال به ۳۵ هزار میلیارد ریال با هدف تقویت ساختار مالی، بهبود نسبت کفایت سرمایه و توسعه فعالیت‌های تامین مالی و افزایش سودآوری در دستور کار است.

وی افزود: سه اوراق دیگر در دست بررسی داریم و امیدواریم تا اواخر اردیبهشت ماه منتشر خواهد شد. به صورت تخصصی تنها تامین سرمایه‌ای هستیم که در موضوع ارز فعالیت می‌کنیم. افزایش ارزش خالص دارایی ها، ادامه بهبود کیفیت‌های دارایی صندوق. ورود به حوزه سبدگردانی اختصاصی از جمله برنامه‌های پیش رو است. توسعه سامانه‌های نرم افزاری را نیز ادامه خواهیم داد. اقدامات آتی نیز در سامانه فراسود ملت نظیر ایجاد سرویس خرید بدون تایید و ... خواهیم انجام می‌پذیرد.

 

لازم به ذکر است، در این مجمع ۴۱۷ ریال سود به ازای هر سهم بین سهامداران توزیع شد. 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.