بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
ارزش بازار تجلی در اسفندماه ۶ درصد افزایش یافت؛

قدم‌های کوچک "تجلی" به سوی رشد ارزش بازار

قدم‌های کوچک
شرکت تجلی در اسفندماه سال ۱۴۰۲ از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در پرتفوی بورسی خود به ارزش بازار یک هزار و ۱۷۴ میلیارد تومانی رسید که در مقایسه با ماه گذشته (۶ درصد) ۶۵ میلیارد تومان افزایش را به دنبال داشت.
کد خبر : ۲۷۹۵۰۸

بورس نیوز:

شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به اسفندماه سال جاری مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود را که در شرکت‌های بورسی و غیر بورسی انجام داده بود را برابر با مبلغ ۵ هزار و ۸۵۶ میلیارد تومان به اطلاع سهامداران خود رساند.

میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته از سوی تجلی توسعه معادن و فلزات در پرتفوی بورسی برابر با یک هزار و ۲۶۸ میلیارد تومان بود میزان سرمایه‌گذاری "تجلی" در شرکت‌های غیر بورسی نیز برابر با ۴ هزار و ۵۸۷ میلیارد تومان به ثبت رسید.

سرمایه‌گذاری صورت گرفته توسط "تجلی" مربوط به بخش‌های استخراج کانه‌های فلزی، فلزات اساسی و فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای بود. "تجلی" بیشترین ب‌ها‌ی تمام‌شده سرمایه‌گذاری در پرتفوی بورسی خود را از «استخراج کانه‌های فلزی» با ۶۸۰ میلیارد تومان به همراه داشت و در بخش شرکت‌های غیر بورسی نیز عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری مربوط به «محصولات فلزی» با مبلغی نزدیک به ۲ هزار و ۲۱۲ میلیارد تومان بود.

شرکت تجلی در اسفندماه سال ۱۴۰۲ از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در پرتفوی بورسی خود به ارزش بازار یک هزار و ۱۷۴ میلیارد تومانی رسید که در مقایسه با ماه گذشته (۶ درصد) ۶۵ میلیارد تومان افزایش را به دنبال داشت.

قدم‌های کوچک

بیشترین ارزش بازار سرمایه‌گذاری "تجلی" در اسفندماه مربوط به بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با ۵۸۹ میلیارد تومان بود و پس‌ازآن نیز بخش «فلزات اساسی» با مبلغی بالغ‌بر ۵۴۲ میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را به خود اختصاص داد که نسبت به بهمن ماه نزدیک به ۴۴ میلیارد تومان افزایش یافت. 

عمده‌ترین بهای تمام‌شده شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در بخش صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های بورسی متعلق به «سنگ‌آهن گل گهر» با ۵۸۲ میلیارد تومان بود که ارزش بازار آن در اسفندماه به مبلغ ۴۹۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به بهمن‌ماه ۱۵ میلیارد تومان افزایش یافت و توانست عنوان بیشترین ارزش بازار "تجلی" را به خود اختصاص دهد.

شرکت «فولاد امیرکبیر کاشان» نیز با مبلغ ۴۵۴ میلیارد تومان پس از سنگ‌آهن گل گهر عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری را در اختیار داشت و به ارزش بازار ۴۵۶ میلیارد تومانی رسید، ارزش بازار این شرکت در این دوره ماهانه با افزایش ۴۲ میلیارد تومانی روبه‌رو بود.

عمده‌ترین سرمایه‌گذاری "تجلی" در شرکت‌های غیر بورسی طی دوره یک‌ماهه منتهی به اسفندماه سال جاری متعلق به شرکت‌های «صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه» و «معدن کار باختر» با مبالغ ۲ هزار و ۵۴۲ میلیارد تومان و ۷۲۹ میلیارد تومان بود.

"تجلی" با سرمایه ثبت‌شده ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به اسفندماه سال ۱۴۰۲ از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی بالغ‌بر ۹۰ میلیارد تومان درآمد را از خود بر جای گذاشت.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر