بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل لو رفت!
بر اساس شنیده‌ها شرکت بهمن دیزل برای تولید و عرضه یک کامیونت ۳.۸ تنی برنامه‌ریزی کرده و بنا دارد این بار به سراغ تولید و عرضه کامیونت ۳.۸ تن برود
کد خبر : ۲۸۰۱۵۱

به گزارش بورس نیوز،
بر اساس شنیده‌ها شرکت بهمن دیزل برای تولید و عرضه یک کامیونت ۳.۸ تنی برنامه‌ریزی کرده و بنا دارد این بار به سراغ تولید و عرضه کامیونت ۳.۸ تن برود و با این اقدام عملا سبد محصولات تجاری نسبتا سبک، سنگین و کشنده در اختیار بهمن دیزل خواهد بود و چنانچه این پروژه با موفقیت انجام شود، بهمن دیزل قطعه دیگری از پازل تناژ باربری ایران را کامل کرده است. این محصول می‌توان پاسخ مناسبی برای بازار بار‌هایی با تناژ سبک باشد.

اکنون قالب حمل‌و نقل تجاری نسبتا سبک با وانت‌های شهری که حداکثر توانایی حمل کمتر از ۹۰۰ کیلو را دارند، انجام می‌شود و در مرتبه بعدی کامیونت‌های ۶ تن و ۸ تن و کامیون‌های فورس F۲۱۰ (بهمن دیزل) با توانایی حمل حدود ۱۰ تن هستند که نیاز‌های این حوزه را برطرف می‌کنند، اما در فاصله وانت‌های ۱.۸ تنی با بار‌هایی در محدوده ۴ تن تمهیدی اندیشیده نشده که خلا موجود خسارات هنگفتی به منابع محیط زیست، سوخت کشور وارد می‌کند چرا که در شرایط فعلی مصرف کننده ناچار است کامیون‌های بازه‌ی ۱۰ تن را ناقص بارگیری شود. به همین دلایل می‌تواند ورود بخش خصوصی به تولید کامیونتی ۳.۸ تنی هوشمندانه و متناسب با نیاز بازار است. مدیران بهمن دیزل با ورود به این قسمت از بازار، قدرت‌نمایی خوبی خواهند داشت و تا سالیان سال یکه تاز این حوزه خواهند بود. 

دلایل زیادی برای استقبال بازار این محصول وجود دارد که مهمترین آن فرسودگی در این رده باربری است. محصولاتی که به عنوان وانت شناخته می‌شوند اغلب از نظر شاخص‌های فناورانه عقب افتاده هستند و ایمنی بسیار پایینی نسبت به سلامت راننده و حفظ بار دارند؛ لذا تولید محصولی در این رده با ایمنی بالا و تکنولوژی روز، می‌تواند تحول خوبی در حوزه تجاری ایران باشد.

کشور‌های توسعه یافته نیز با تمرکز بر تولید کامیونت‌های ۳.۵ تا ۴ تن تلاش کردند حمل و نقل بار‌های کم حجم و سبک را مقرون به صرفه کنند. به واقع در کشور‌های پیشرفته، خودرو‌های پرمصرفی مانند وانت‌های کنونی کشور ما اجازه تردد ندارند و برای شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری تردد این خودرو‌ها غیراقتصادی است.

شرکت بهمن دیزل با تمرکز بر خلا بازار حمل و نقل ایران نقش قابل توجهی در حفظ منابع سوختی، بهینه کردن اقتصاد حمل و نقل باری شرکت‌های تولید و رانندگان و همین‌طور حفاظت از محیط زیست برداشته است؛ محاسبات دقیق کارشناسان گواهی می‌دهد که خلا‌های موجود در باربری ایران و همینطور عقب افتادگی فناورانه خسارات زیادی به اقتصاد، سلامت و محیط‌زیست وارد می‌کند و ورود بخش خصوصی برای جبران این خلا‌ها می‌تواند در کاهش این زیان موثر باشد.

در خصوص کامیونت ۳.۸ تن و با توجه به اهتمام بهمن دیزل در به بکارگیری فناوری‌های روز می‌توان انتظار داشت این خودروی تجاری نیز از فناوری هشدار دهنده حرکت بین خطوط LDWS و ESC و هشدار برخورد از جلو FCWS و ترمز اضطراری هوشمند AEBS و... بهره ببرند.

همچنین اگر اطلاعات این پروژه دقیق باشد، رانندگان و خریداران این کامیون ۳.۸ تنی می‌توانند امیدوار باشند این محصول نیز همچون F۲۱۰ از تهویه و امکانات رفاهی مولتی مدیا برای راننده بهره ببرد.

طبق شنیده‌ها، بهمن دیزل تا نیمه اول سال ۱۴۰۳ محصول ۳.۸ تنی خود را معرفی خواهد کرد و این محصول عضو دیگری از خانواده فورس خواهد بود. این شرکت سال قبل کامیون ۱۲ تن با نام F۲۱۰ را تولید کرد که از نظر فناوری، ایمنی و امکانات رفاهی تحولی در این رده باری بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تجربه رانندگی با محصولات تجاری گروه بهمن در اهواز 
روز‌های ۵ و ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود:

تجربه رانندگی با محصولات تجاری گروه بهمن در اهواز 

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.