بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
اساس قانون مالیات بر سفته بازی، جلوگیری از سوداگری است/ مردم مشمول این قانون نمی‌شوند
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مردم مشمول این قانون نخواهند شد و مالیات بر سوداگری و سفته بازی فقط سفته بازی و دلالی را در بر می‌گیرد.
کد خبر : ۲۸۰۱۹۵

به گزارش بورس نیوز، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به ایرادات شورای نگهبان در خصوص طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی جهت تامین نظر این شورا با اصلاح ماده ۲۶ این طرح، با ۱۴۹ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص قانون مالیات بر سوداگری و سفته بازی اظهار کرد: یکی از د غدغه‌هایی که مردم در سال‌های اخیر با آن رو به رو بودند سوداگری و سفته بازی بود. در حوزه‌های طلا و ارز ورود سفته باز‌ها باعث می‌شد که تورم در این حوزه‌ها ایجاد شود.

وی افزود: به همین دلیل قانون مالیات بر سوداگری در دستور کار قرار گرفت. اساس این قانون بر خودرو و ملک نیست. ما در حوزه واحد مسکونی و خودرو به تعداد اعضای خانوار اجازه دادیم که معامله انجام دهند. مردم مشمول این قانون نخواهند شد و مالیات بر سوداگری و سفته بازی فقط سفته بازی و دلالی را در بر می‌گیرد.

پورابراهیمی در این باره ادامه داد: هر میزان از طلا و ارز براساس بازار‌های رسمی مشمول این قانون نمی‌شود. اگر کسی در بازار غیر رسمی نسبت به خرید طلا و ارز اقدام کند براساس اطلاعات احصا شده، مشمول مالیات خوهد شد.

 رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اساس این قانون، جلوگیری از سوداگری است.

لازم به ذکر است، مجلس در هفته آینده جلسه علنی نخواهد داشت و نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود حاضر می‌شوند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر