بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
سفارش قطر برای ساخت ۱۸ کشتی حمل گاز؛

توافق ۶ میلیارد دلاری شرکت قطر انرژی

توافق ۶ میلیارد دلاری شرکت قطر انرژی
شرکت قطر انرژی در ماه گذشته، توافقی را برای اجاره ۱۹ کشتی امضا نمود. با قرارداد اخیر، تعداد کشتی‌های تحت توافق‌های کرایه بلندمدت، به ۱۰۴ کشتی می‌رسد که قطر برای صادرات ذخایر عظیم گاز خود، از آنها استفاده خواهد کرد.
کد خبر : ۲۸۰۳۱۴

به گزارش بورس‌نیوز، شرکت قطر انرژی طی یک بیانیه اعلام کرد، این شرکت کشتی سازی، کشتی‌های ال‌ان‌جی فوق مدرن در اندازه کیو سی مکس را خواهد ساخت.
هشت کشتی در سال‌های ۲۰۲۸ و ۲۰۲۹ و ۱۰ کشتی نیز در سال‌های ۲۰۳۰ و ۲۰۳۱ تحویل داده خواهند شد.


بر اساس گزارش بلومبرگ، پروژه «نورت فیلد وست»، به پروژه‌های فعلی «نورت فیلد ایست» و «نورت فیلد ساوت» اضافه می‌شود و این سه پروژه توسعه، ظرفیت تولید سالانه ال‌ان‌جی قطر را از ۷۷ میلیون تن فعلی، به ۱۴۲ میلیون تن پایان دهه جاری خواهند رساند.


قطر با برنامه‌ای که برای افزایش ظرفیت تولید سالانه ال‌ان‌جی از ۷۷ میلیون تن فعلی، به ۱۴۲ میلیون تن در نظر دارد، نیازمند کشتی‌های ال‌ان‌جی بیشتری است. این شرکت در ماه گذشته، توافقی را برای اجاره ۱۹ کشتی امضا نمود. با قرارداد اخیر، تعداد کشتی‌های تحت توافق‌های کرایه بلندمدت، به ۱۰۴ کشتی می‌رسد که قطر برای صادرات ذخایر عظیم گاز خود، از آن‌ها استفاده خواهد کرد.


در حالی که آمریکا در اوایل سال میلادی جاری، تصویب مجوز‌های پروژه‌های جدید صادرات ال‌ان‌جی را متوقف کرد و ابهاماتی درباره چشم انداز عرضه از این کشور از اواخر دهه ۲۰۲۰ به بعد ایجاد شد، قطر در حال پیشبرد برنامه‌های توسعه ظرفیت تولید خود بوده و با امضای قرارداد‌های اجاره کشتی‌های جدید، می‌تواند در اواخر دهه جاری، دوباره به بزرگترین کشور صادرکننده ال‌ان‌جی تبدیل شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر