بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷
جزئیاتی درخصوص سانحه برای بالگرد حامل ابراهیم رئیسی؛

از آغاز تا پایان اعلام خبر شهادت رئیس جمهور

از آغاز تا پایان اعلام خبر شهادت رئیس جمهور
پس از گذشت حدود ۱۵ ساعت از وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور، امدادگران جمعیت هلال احمر علی‌رغم شرایط دشوار جوی، موفق به شناسایی محل سقوط و کشف بالگرد در منطقه «طویل» شدند. در نتیجه این سانحه، رئیس جمهور کشور و همراهان او در این بالگرد، به شهادت رسیدند.
کد خبر : ۲۸۰۹۷۹

به گزارش بورس‌نیوز، روز گذشته ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، بالگرد بل ۴۱۲، حامل رئیس جمهور که در صبح ۳۰ اردیبهشت برای افتتاح سد قیز قلعه‌سی، راهی آذربایجان شرقی شده بود در جنگل دیزمار دچار فرود سخت شد و خبر این حادثه در رسانه‌ها بازتاب یافت؛ خبری که پس از اظهارات ضد و نقیض سرانجام به اعلام خبر شهادت منتج شد.

دلیل این فرود سخت شرایط نامناسب جوی بیان شد و عملیات امداد و نجات نیز به‌دلیل زمین‌های جنگلی انبوه و شرایط جوی مانند باران و مه شدید با مشکلاتی مواجه شد و خبری از سلامت سرنشینان بالگرد به دست نرسید.

لازم به ذکر است که روز پیش از این حادثه، سازمان هواشناسی ایران برای وضعیت جوی این منطقه، هشدار نارنجی صادر کرده بود.
اعلام خبر شهادت رئیس جمهور

در ادامه، اخباری مبنی بر بسیج شدن پهپادها، تیم‌های جستجو و نجات و سگ‌های آموزش‌دیده، برای کمک به یافتن این بالگرد در رسانه‌ها منتشر شد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه،  سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام‌جمعه تبریز،  مالک رحمتی،  استاندار آذربایجان شرقی، سرهنگ خلبان سید طاهر مصطفوی، سرهنگ خلبان محسن دریانوش، سرگرد فنی بهروز قدیمی و چند تن دیگر از همراهان ابراهیم رئیسی در این بالگرد بودند.

حسین حاتمی، نماینده کلیبر (مکانی که بالگرد در آن سقوط کرد) از اینکه پس از سقوط، هیچ تماسی با سرنشینان بالگرد برقرار نشده است، خبر داد.

همچنین مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: «سامانه بارشی در منطقه حاکم است و تا فردا شب شاهد بارش در آن منطقه خواهیم بود.

برخی از کشور‌ها همچون ترکیه و روسیه نیز به شکل داوطلبانه آمادگی خود را برای مشارکت در عملیات جستجو اعلام کردند.
اعلام خبر شهادت رئیس جمهور

بی‌خبری‌ها از بالگرد سانحه دیده ادامه داشت و حدود ساعت ۲۰، سخنگوی دولت اعلام کرد «هنوز خبر جدیدی نیست»

در آن زمان به گزارش ایرنا، ۴۰ تیم امداد و جستجوی تخصصی هلال احمر و ۱۵ تیم از آذربایجان شرقی و استان‌های همجوار در حال جستجو بودند.

به گفته رئیس اتاق عملیات هلال احمر، هرچند ۴ تیم به مختصاتی که سازمان هوا و فضا از محل وقوع حادثه اعلام کرده بود، نزدیک شدند، اما به دلیل مسیر و شرایط نامساعد جوی کارشان به سختی پیش می‌رفت.

همزمان، صدا و سیما در حال پخش مراسم‌های دعا برای حادثه سقوط بالگرد به‌صورت زنده بود و دادستان تهران نیز به برخی از رسانه‌هایی که اقدام به پخش اخبار کذب کرده بودند تذکر داد.

سرانجام پس از گذشت حدود ۱۵ ساعت از وقوع این حادثه، امدادگران جمعیت هلال احمر علی‌رغم شرایط دشوار جوی، موفق به شناسایی محل سقوط و کشف بالگرد در منطقه «طویل» شدند.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشور در گفتگو با ایسنا ضمن تأیید این خبر گفت: صبح امروز بالگرد حامل رئیس جمهور و تیم همراه پیدا شد و تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر درحال حرکت به سمت موقعیت شناسایی شده هستند.

همچنین وی حوالی ساعت ۶:۳۰ صبح امروز بیان داشته بود که امدادگران به محل سقوط بالگرد رسیده و در موقعیت حضور دارند. اما با کشف محل بالگرد سانحه دیده آثاری از زنده بودن سرنشینان بالگرد مشاهده نشده است.

در نتیجه این سانحه، رئیس جمهور کشور و همراهان ایشان در این سفر به شهادت رسیدند؛ این خبر در بخش خبری ساعت ۸ صبح صدا و سیما به صورت رسمی اعلام شد.

 

.از اولین اتفاقات رخ داده بعد از این حادثه اعلام  تعطیلی بورس بود 

بخوانید: بورس تعطیل شد

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.