بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸
بخوانیم از بانک پارسیان؛

"وپارس" بهاری آغاز کرد!

بانک پارسیان در اولین ماه سال جاری از بخش تسهیلات اعطایی خود، به درآمد یک هزار و ۷۵۷ میلیاردتومانی دست پیدا کرد.
کد خبر : ۲۸۱۰۲۲
نویسنده :
امیرمحمد آبیار

بورس‌نیوز:
 
بانک پارسیان با سرمایه ثبت شده ۱۵ هزار و ۶۳۴ میلیاردتومانی و ارزش بازار ۳۰ هزار و ۱۷۳ میلیاردتومانی، در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به فروردین ماه سال جاری که در سامانه کدال منتشر کرد توانست از بخش‌های تسهیلات اعطایی، سپرده‌گذاری، اوراق بدهی، سرمایه‌گذاری‌ها و کارمزد درآمد کسب کند.
 
 
بانک پارسیان در اولین ماه سال جاری از بخش تسهیلات اعطایی خود، به درآمد یک هزار و ۷۵۷ میلیاردتومانی دست پیدا کرد. میزان درآمدی که این بانک در فروردین ماه از بخش نام‌برده شناسایی کرد ۱۸ درصد رشد را نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد و در یک بررسی نقطه به نقطه در مقایسه با فروردین ماه سال ۱۴۰۱ خواهیم دید که ۹۲ درصد افزایش داشته است.
 
 
عمده‌ترین درآمد "وپارس" در فروردین‌ماه متعلق به «مرابحه» و مبلغ به ثبت رسیده در این بخش برابر با یک هزار و ۷۸ میلیارد تومان بود. درآمدی که بانک پارسیان از بخش «مرابحه» به همراه داشت ۶۱ درصد از کل درآمد‌های شناسایی‌شده در فروردین‌ماه را به خود اختصاص داد. از دیگر بخش‌های درآمدزا از قسمت تسهیلات اعطایی می‌توان به «تسهیلات ارزی» و «مشارکت مدنی» با ۳۶۰ و ۲۰۶ میلیارد تومان اشاره کرد. بخش‌های نام‌برده نیز ۲۱ و ۱۲ درصد از کل درآمد ماهانه را در اختیار داشته‌اند.
 
 
بانک پارسیان در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ به سپرده‌های سرمایه‌گذاری خود ۳ هزار و ۵۷۹ میلیارد تومان سود پرداخت کرده که نسبت به ماه گذشته، با افزایش ۵۴ میلیاردتومانی و نسبت به فروردین ماه سال قبل با افزایش یک هزار و ۲۴۶ میلیارد تومانی همراه بوده است. بیشترین سهم از سپرده‌گذاری‌های "وپارس" در فروردین ماه مربوط به سپرده‌های بلندمدت یک ساله و گواهی سپرده ویژه سرمایه گذاری عام است.
 
 
شایان‌ذکر است که بانک پارسیان در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ در مقایسه با ۲ سال گذشته بیشترین میزان سود پرداختی به سرمایه گذاران خود را داشته است.
 
پایان مطلب
اشتراک گذاری :
برچسب ها :
اخبار مرتبط
ارسال نظر