بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵
بر اساس آخرین اخبار منتشره بازار جهانی نفت؛

برای سومین روز متوالی قیمت نفت روند کاهش به خود گرفت

برای سومین روز متوالی قیمت نفت روند کاهش به خود گرفت
قیمت نفت برای سومین روز متوالی در روز چهارشنبه کاهش یافت، به دلیل انتظاراتی که فدرال رزرو ممکن است نرخ‌های بهره ایالات متحده را به علت تورم پایدار برای مدت طولانی‌تری بالا نگه دارد، که احتمالاً بر مصرف سوخت در بزرگترین مصرف‌کننده نفت جهان تأثیر می‌گذارد.
کد خبر : ۲۸۱۰۶۳
نویسنده :
علی وکیلی مقدم

به گزارش بورس‌نیوز به نقل از اینوستینگ؛ قیمت نفت برای سومین روز متوالی در روز چهارشنبه کاهش یافت، به دلیل انتظاراتی که فدرال رزرو ممکن است نرخ‌های بهره ایالات متحده را به علت تورم پایدار برای مدت طولانی‌تری بالا نگه دارد، که احتمالاً بر مصرف سوخت در بزرگترین مصرف‌کننده نفت جهان تأثیر می‌گذارد.

قیمت آتی نفت خام برنت ۶۰ سنت یا ۰.۷۱ درصد کاهش یافت و به ۸۲.۲۸ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت ایالات متحده ۶۴ سنت یا ۰.۸۱ درصد کاهش یافت و به ۷۸.۰۲ دلار در هر بشکه رسید. 


قیمت نفت در روز سه‌شنبه نیز حدود ۱ درصد کاهش یافت

سیاست‌گذاران فدرال رزرو روز سه‌شنبه گفتند که بانک مرکزی ایالات متحده باید چند ماه دیگر صبر کند تا اطمینان حاصل شود که تورم واقعاً به مسیر هدف ۲۱ درصدی بازگشته است، قبل از اینکه تصمیم به کاهش نرخ‌های بهره بگیرند؛ که در روز سه‌شنبه منتشر کرده است (API) بر اساس اطلاعات بازار که از آمار مؤسسه نفت 

موجودی نفت خام و بنزین ایالات متحده در هفته گذشته افزایش یافته است

پیش از اوج گیری فصل رانندگی و سفر‌های تابستانه در ایالات متحده، قیمت‌های خرده‌فروشی بنزین برای چهارمین هفته متوالی کاهش یافت. قیمت‌های دیزل ایالات متحده، که یک محصول پالایشی کلیدی برای هر دو بخش صنعتی و حمل‌ونقل است، نیز کاهش یافته است.

سرمایه‌گذاران منتظر انتشار صورتجلسات آخرین نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو و داده‌های هفتگی موجودی نفت ایالات متحده از اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده هستند که قرار است بعداً در امروز، چهارشنبه منتشر شود.

تحلیل‌گران ANZ برای در گزارشی گفتند: (صورتجلسات کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) ارزیابی فدرال رزرو از تورم ناهموار سه‌ماهه اول و نشانه‌هایی از زمان و میزان احتمالی کاهش نرخ‌های بهره در سال ۲۰۲۴ به دقت بررسی خواهد شد.)

تحلیلگران ANZ بیان کردند: این بیشتر یک رویکرد انتظار و دیدن آنچه داده‌ها به ما می‌گوین  است. 

 

منطقه یورو تقریباً قول کاهش نرخ بهره را در تاریخ ۶ ژوئن داده است در میان چشم‌انداز اقتصادی مثبت‌تر. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در مصاحبه‌ای که روز سه‌شنبه پخش شد، گفت که او "واقعاً مطمئن" است که تورم منطقه یورو تحت کنترل است.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.