بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۹
نگاه محسن منصوری به سوی کدامیک از افراد داوطلب ورود به پاستور خواهد بود؟

ائتلاف سرنوشت‌ساز/ نتیجه انتخابات وابسته به نگاه مرد نافذ کابینه

ائتلاف سرنوشت‌ساز/ نتیجه انتخابات وابسته به نگاه مرد نافذ کابینه
با توجه به نقش تاثیرگذار محسن منصوری به عنوان معاون اجرایی شهید رئیسی و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری، نگاه فعالان سیاسی نزدیک به دولت سیزدهم به منصوری است.
کد خبر : ۲۸۱۱۰۶
نویسنده :
عرفان رجبی

بورس نیوز:

پس از مراسمات تشییع و سرانجام تدفین شهید رییسی، آرام آرام تحرکات انتخاباتی جریانات و افراد مختلف برای تصدی پست ریاست جمهوری آینده آغاز شده است. اما ایجاد یک موج اجماع‌ساز بر یک کاندیدای مشخص نیازمند یک ائتلاف سرنوشت‌ساز است. اما چه کسی می‌تواند چنین اجماعی را در بدنه فعالان سیاسی ایجاد کند؟

با توجه به نقش تاثیرگذار محسن منصوری به عنوان معاون اجرایی شهید رئیسی و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری، نگاه فعالان سیاسی نزدیک به دولت سیزدهم به منصوری است.

از آنجا که شخص منصوری با توجه به سوابق و نیز شرایط سنی، واجد صلاحیت ورود شخصی به عرصه انتخابات نیست، لذا رویکرد ائتلافی منصوری برای نزدیک شدن به هریک از چهره‌های داوطلب انتخابات، بسیار اثرگذار است. همانگونه که در انتخابات مجلس دوازدهم نیز زمینه ورود بسیاری از چهره‌های نزدیک به دولت را فراهم نمود.

حالا سوال اصلی این است که نگاه محسن منصوری به سوی کدامیک از افراد داوطلب ورود به پاستور خواهد بود؟

پرویز فتاح

فتاح پیش از انتخابات ۱۴۰۰ نیز در تلاش برای ورود به عرصه انتخابات بود و این روزها نیز حضور پررنگی در مراسمات شهدای حادثه سقوط بالگرد داشته است و با توجه به همکاری نزدیک منصوری با وی در بنیاد مستضعفان و پس از آن ستاد اجرایی فرمان امام، یکی از گزینه‌های محتمل محسن منصوری برای همکاری است.

مهرداد بذرپاش

بذرپاش نیز در انتخابات مجلس دوازدهم یکی از افرادی بود که با همکاری منصوری زمینه‌ساز ورود لیست‌های مختلفی مخصوصا در استان تهران به مجلس شورای اسلامی شد و این روزها نیز نامش در بسیاری از محافل به گوش می‌خورد. اما چالش اصلی بذرپاش موارد تخلفی است که از وی در کمیسیون اصل نود مجلس در حال بررسی است و باید منتظر ماند و دید که آیا این موارد تاثیری بر تصمیم منصوری برای ائتلاف با وی خواهد گذاشت یا خیر؟

سعید جلیلی

با توجه به اینکه اکثر بدنه نخبگانی و فعال مذهبی این روزها به سمت سعید جلیلی متمایل است، و نیز تشابه کاراکتری جلیلی از منظر رفتاری و فکری به شهید رئیسی، وزنه آرای انتخابات آتی بسیار به سمت وی متمایل شده است.
از سوی دیگر به گوش می‌رسد که جلیلی بر خلاف ادوار پیشین انتخابات که همیشه برای ورود به عرصه انتخاباتی مردد بود و ثبت نام خود را نیز به لحظات آخر موکول می‌کرد، این‌بار عزم خود را جزم کرده تا با همراهی یاران و نزدیکان خویش، با قدرت ورود کرده و به گفته خود، تا پایان در عرصه رقابت‌ها باقی بماند.

منصوری با چه کسانی ائتلاف نخواهد کرد؟

در پاسخ به این سوال، اولین فردی که به ذهن می‌آید کسی جز محمدباقر قالیباف نیست. چرا که منصوری، همین انتخابات مجلس دوازدهم با حمایت از لیست امنا، روبروی قالیباف و یارانش ایستاد و همین کافی است تا احتمال همکاری این دو را منتفی کند.

یکی دیگر از افراد شاخصی که احتمال همکاری منصوری با وی بسیار ضعیف می‌نماید محمد مخبر است. چرا که اخبار اختلاف و رقابت این دو مدت زیادی است که از درون کابینه دولت سیزدهم به گوش می‌رسید تاجایی که برخی گمانه زنی ها از جایگزین شدن منصوری به جای مخبر پس از انتخابات مجلس خبر می‌دادند.

در نهایت چهره مهم دیگر که این روزها نقل محافل سیاسی است، کسی نیست جز علی لاریجانی که دیگر لازم به ذکر نیست که با توجه به تفاوت اساسی بدنه حمایتی و نزدیکان این دو، هیچ شانسی برای همکاریشان باقی نمی‌ماند.

حالا نگاه بسیاری از فعالان سیاسی نزدیک به دولت، به محسن منصوری است که چه تصمیمی خواهد گرفت و رویکردش به کدامیک از افراد نزدیک خواهد شد؟

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۶
همه اینها رفوزه هستند پایان یافته هست مسله این هست آرای قرمز را خواهیم کشید درانتخابات چه شود
مهدی
United States of America
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۵
آخه منصوری کیه که بخواد تکلیف کنه