بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳
پروژه الماس
مجمع عمومی و عادی سالیانه شرکت آهن و فولاد ارفع در روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۱۲ برگزار شد.
کد خبر : ۲۸۱۴۴۵
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، مجمع عمومی و عادی سالیانه شرکت آهن و فولاد ارفع در روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۱۲ برگزار شد.
بر اساس این گزارش، محمد شرکایی، معاون مهندسی شرکت آهن و فولاد ارفع در خصوص گزارش فعالیت شرکت اظهار کرد: در اجرای مفاد ماده ۲۳۲ قانون تجارت مصوب اسفندماه ۱۳۴۷ و ماده ۴۵ قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذرماه ۱۳۸۴، گزارش شرکت برای سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ به شرح ذیل تقدیم می‌شود.

این گزارش مبتنی بر صورت‌های مالی و سایر اطلاعات در دسترس طی سال مالی تا تاریخ این گزارش بوده و اطلاعاتی را در خصوص وضع عمومی شرکت و عملکرد برنامه‌های هیات مدیره فراهم می‌آورد.

اطلاعات مندرج در این گزارش با تاکید بر ارائه منصفانه هیات مدیره و در جهت حفظ منافع شرکت و انطباق با مقررات قانونی و اساسنامه شرکت تهیه شده است.

این اطلاعات هماهنگ با واقعیت‌های موجود بوده و آثار آن در آینده تا حدی که در موقعیت فعلی می‌توان پیش بینی نمود به نحو درست در این گزارش تهیه شده و هیچ موضوعی که عدم آگاهی از آن موجب گمراهی استفاده کنندگان می‌شود از گزارش حذف نشده و در تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۴ به تایید هیات مدیره رسیده است.

در این گزارش معرفی و مروری بر عملکرد مالی و فعالیت شرکت ارائه می‌شود:

شرکت آهن و فولاد ارفع در سال ۱۳۸۳ به صورت یک شرکت سهامی خاص تاسیس شد. واحد احیا مستقیم با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۱ به بهره برداری رسید. با طرح‌های بهینه سازی و توسعه‌ای در سال ۱۴۰۰ ظرفیت تولید آهن اسفنجی به ۱.۲ تن در سال افزایش یافت.

واحد فولادسازی جهت تبدیل آهن اسفنجی به شمش فولادی با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در سال در سال ۱۳۹۲ راه اندازی و با طرح بهینه سازی در سال ۱۴۰۱ به ظرفیت یک میلیون تن در سال رسید.

شرکت در سال ۱۳۹۲، با نماد معاملاتی "ارفع" در بازار دوم فرابورس به ثبت رسید.

چشم انداز و ارزش‌های سازمانی:

چشم انداز شرکت آهن و فولاد ارفع در افق ۱۴۱۰، تبدیل شدن به یکی از بزرگترین مجتمع‌های معدنی و فولادی یکپارچه در کشور با توانایی ۳ میلیون تن شمش فولادی و یک میلیون تن محصولات جانبی می‌باشد.

ارزش‌های سازمانی شرکت:

ارزش آفرینی برای مشتریان، رعایت اصول اخلاقی و شئونات اسلامی، فرهنگسازی و بهبود مستمر تعالی سازمانی، عملگرایی در بهبود زندگی کارکنان، مسئولیت پذیری اجتماعی، حفظ محیط زیست و خلاقیت و نوآوری علم محور است. 

بیانیه ماموریت شرکت: اکتشاف، استخراج و فرآوری محصولات معدنی آهنی و غیرآهنی و تولید انواع محصولات فولادی طویل و تخت می‌باشد.

استراتژی محوری شرکت در بازه زمانی ۱۴۰۲ تا ۱۴۱۰ شامل تعالی عملیاتی، بهره برداری حداکثری و اقتصادی ظرفیت‌های موجود و حرکت به سمت تولید فولاد‌های آلیاژی، حضور جدی در عرصه اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی و غیرآهنی، توسعه ظرفیت محصولات فولادی میانی و نهایی، حضور اثربخش در بازار‌های هدف صادراتی، توسعه فرهنگ سازمانی، توسعه پایدار و حرکت به سمت تولید فولاد سبز است.

معرفی اعضای هیات مدیره:

مهدی حسین پور، رئیس هیات مدیره، عضو غیرموظف، سید علیرضا هاشمی نایب رئیس هیات مدیره و نماینده گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، سید علی محمدی نیریزی عضو هیات مدیره، مصطفی چمران عضو هیات مدیره، مجتبی مهری نژاد مدیرعامل و عضو هیات مدیره.
ترکیب نیروی نسانی ارفع در سال ۱۴۰۲، دارای ۴۸۹ نیروی انسانی و ۹۷۷ پیمانکار است. 

اهم دستاورد‌های سال ۱۴۰۲:

تولید ۸۵۴ هزار و ۶۸ تن شمش فولادی با رشد ۹ درصد نسبت به سال قبل.

تولید یک میلیون و ۴۲ هزار و ۶۲۲ تن آهن اسفنجی با رشد ۶.۲ درصدی نسبت به سال قبل.

فروش ۸۴۶ هزار و ۹۷۳ تن محصولات نهایی در بازار‌های داخلی و صادراتی.

صادرات محصولات نهایی بیش از ۲۹۷ هزار و ۲۴۸ تن.

دستیابی به بالاترین نرخ فروش در میان رقبای کشور.
بالاترین میانگین نرخ فروش در بورس کالا.

فروش ۱۸۰ هزار تن شمش صادراتی به بالاترین قیمت به روش تهاتری.
بهینه سازی سبد محصولات متناسب با نیاز بازار.

ثبت ۲۷ رکورد تولید روزانه و ماهیانه و ورود به صنایع بالادستی و آغاز عملیات اجرایی در پهنه اکتشافی رنجیر.


اهم افتخارات شرکت در سال ۱۴۰۲:

دریافت تندیس زرین از همایش علمی کیفیت، عضویت در نجمن جهانی فولاد، کسب نشان برتر اقتصاد مقاومتی در اولین جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی، کسب امتیاز برتر در هفتمین کنفرانس ملی مدیریت منابع انسانی. همچنین گواهینامه‌های ایزو ۲۰۰۲، ایزو ۱۰۰۴ سیستم مدیریت رضایت مشتریان، ایزو ۳۱۰۰۰ سیستم مدیریت ریسک، ایزو ۱۰۰۱۵ سیستم مدیریت آموزش، ایزو ۱۴۰۰۱ سیستم مدیریت زیست محیطی، ایزو ۲۶۰۰۰ سیستم مسئولیت اجتماعی، ایزو ۹۰۰۱ سیستم مدیریت کیفیت و ایزو ۵۰۰۰۱ سیستم مدیریت اکتشاف.

همان طور که می‌دانید درآمد‌های عملیاتی شرکت در سال ۱۴۰۲، با رشد ۳۵ درصد به ۱۸۲۴۵ میلیارد تومان رسیده که این عدد در سال ۱۴۰۱ در حدود ۱۳۵۶۴ میلیارد تومان بوده است. 

سود عملیاتی شرکت در سال ۱۴۰۲، با افزایش ۴۳ درصدی به عدد ۵۶۶۰ میلیارد تومان رسیده که این عدد در سال ۱۴۰۱، ۳۹۶۱ میلیارد تومان بوده است. 
هزینه‌های غیرعملیاتی به ۱۱۸ میلیارد تومان، سود خالص پس از کسر مالیات در سال ۱۴۰۲، با رشد ۴۸ درصدی به عدد ۵۵۲۹ میلیارد تومان رسیده که این عدد در سال ۱۴۰۱، ۳۷۴۰ میلیارد تومان بوده است.

وجوه نقد حاصل از فعالیت‌های عملیاتی در سال ۱۴۰۲، به عدد ۱۱۴۴ میلیارد تومان رسیده است. جمع دارایی‌های شرکت با افزایش ۴۷ درصدی به رقم ۱۶۳۳۰ میلیارد تومان رسیده که این رقم در سال ۱۴۰۱، ۱۱۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.

جمع بدهی‌های شرکت در سال ۱۴۰۲، ۸۰۶۹ میلیارد تومان بوده است. سرمایه ثبت شده شرکت در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ تفاوتی نداشته و ۱۲۰۰ میلیارد تومان بوده است. جمع حقوق صاحبان سهام در سال ۱۴۰۲، با افزایش ۳۹ درصدی به عدد ۸۲۶۱ میلیارد تومان رسیده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱، ۵۹۳۱ میلیارد تومان بوده است، افزایش یافته است.

تعداد سهام "ارفع" در زمان برگزاری مجمع ۱۲ میلیارد سهم با ارزش اسمی هر سهم ۱۰۰۰ ریال و سود هر سهم ۴۶۰۸ ریال که نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد ۴۸ درصدی داشته است.

تعداد سهام در برگزاری مجمع در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، ۱۲ میلیارد سهم بوده که پیش بینی سود هر سهم در پایان سال ۱۴۰۲، ۲۸۶۷ ریال بوده که در سال ۱۴۰۱، ۲۴۳۱ ریال بوده است. سود واقعی هر سهم در پایان سال ۱۴۰۲، ۴۳۰۸ ریال بوده و در سال ۱۴۰۱، ۳۱۱۷ ریال بود. آخرین قیمت هر سهم در پایان سال ۱۴۰۲، ۲۵۵۰۰ ریال، در پایان سال ۱۴۰۱، ۲۴۸۰۰ ریال بوده است. ارزش دفتری هر سهم ۱۰۰۰ ریال در پایان سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بوده است.

لیست سهامداران عمده شرکت:

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با درصد سهامدار ۴۴.۱ درصد، سهامدار اصلی شرکت.

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با درصد سهامداری ۲۰.۹۶ درصد.

شرکت کارخانجات نورد لوله یاران با درصد سهامداری ۱۸.۰۲.

شرکت سرمایه گذاری ملی ایران بافق با درصد سهامداری ۴.۷۵ درصد.

شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید با درصد سهامداری ۰.۶۹ درصد.

شرکت معدنی و صنعتی صبا نور با درصد سهامداری ۵ ده هزارم درصد و سایر سهامداران ۱۱.۴۷ درصد می‌باشد.

روند تغییر سرمایه شرکت:

شرکت با سرمایه ۵۰۰ میلیون تومان درسال ۱۳۸۳ به ثبت رسید. در سال ۱۳۸۴ با افزایش ۲۰۰ درصدی، سرمایه به عدد یک میلیارد و ۵۰۰ افزایش یافت. در سال ۱۳۸۶، این عدد به ۲.۵ میلیارد تومان رسید. در سال ۱۳۸۶ به ۱۸ میلیارد تومان، در سال ۱۳۸۷ به ۵۳ میلیارد تومان، در سال ۱۳۸۹ به ۱۲۹ میلیارد تومان، در سال ۱۳۹۱، ۱۶۴ میلیارد تومان، در سال ۱۳۹۱ مجددا ۱۹۹.۱۴ میلیارد تومان، در سال ۱۳۹۵ به ۲۹۹ میلیارد تومان، سال ۱۳۹۷، ۴۰۰ میلیارد تومان، سال ۱۳۹۸ به ۹۰۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰ به ۱۲۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه رسید.

درآمد‌های عملیاتی:

در پایان سال ۱۴۰۲، درآمد‌های عملیاتی شرکت به ۱۸۲۴۵ میلیارد تومان افزایش یافته که در مقایسه با سال گذشته، رشد ۳۵ درصدی داشت.
بهای تمام شده شرکت در سال ۱۴۰۲، به عدد ۱۲۲۴۰ میلیارد تومان رسیده و سود خالص شرکت در سال ۱۴۰۲، به عدد ۵۵۲۹ میلیارد تومان رسیده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱، ۴۸ درصد افزایش داشته است.

جمع دارایی‌های شرکت در پایان سال ۱۴۰۲، ۱۶۳۳۰ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱، ۴۷ درصد افزایش داشت. سود هر سهم در پایان سال ۱۴۰۲، ۴۳۰۸ ریال بود که رشد ۴۸ درصدی داشته است.

قیمت فروش و قیمت تمام شده شمش فولادی یک کیلوگرمی "ارفع" در پایان سال ۱۴۰۲، ۲۱۴۵۸ تومان بوده است. میانگین قیمت تمام شده یک کیلوگرم شمش فولادی در سال ۱۴۰۲، ۱۴۱۷۵ تومان بوده که این عدد در سال ۱۴۰۱، ۱۱۲۱۸ تومان بوده است. 

میانگین قیمت تمام شده یک کیلو آهن اسفنجی در سال ۱۴۰۲، ۷۶۸۰ تومان بود که در مقایسه با سال ۱۴۰۱، ۳۱ درصد افزایش یافته است.

مبلغ فروش شمش فولادی شرکت ارفع با افزایش ۴۲ درصدی به ۱۸۱۷۴ میلیارد تومان افزایش یافته است. نرخ فروش شمش صادراتی ارفع با ۳۶ درصد افزایش به ۲۲۳۴۷ تومان رسیده که بالاترین قیمت فروش نسبت به سایر شرکت‌ها را در بورس داشته است. 

در پایان سال ۱۴۰۲، ۵۴۵.۵۵۲.۹۸۶ سهم به ارزش ۱۴۳۰ میلیارد تومان معامله شد و قیمت هر سهم ۲۵۵۰ تومان در پایان سال مالی بوده است.

رکورد تولید در آبان ماه سال ۱۴۰۲ شکسته شده است. متوسط تولید آهن و فولاد ارفع در ۸ ماهه نخست سال که محدودیت گاز وجود نداشته ۱۰۵ هزار تن در ماه بوده که اگر محدودیت‌های گاز در آذر، دی، بهمن و اسفند نبود قطعا تولید ارفع به یک میلیون و ۲۴۰ هزار تن می‌رسید. تولید آهن اسفنجی در سال ۱۴۰۲، یک میلیون و ۴۱ هزار و ۶۲۲ تن معادل ۸۴ درصد بود. مجموع تولید شمش سال ۱۴۰۲، ۸۵۴ میلیون و ۶۸ تن معادل ۸۲ درصد در مسیر تولید یک میلیون تن در سال بوده است. مجموع خسارت‌های ناشی از قعطی برق و گاز در سال ۱۴۰۲، ۱۱۵۳ میلیارد تومان بوده است.

در سال ۱۴۰۲، ۸۴۶۹۷۳ تن شمش فولادی به فروش رسیده است. در واقع فروش داخلی شرکت نسبت به سال ۱۴۰۱، کاهش ۱۰ درصدی را تجربه کرده است. فروش صادراتی نیز ۲۴.۷ درصد افزایش یافته است. 

شرکت ارفع در سال ۱۴۰۲، ۱۶۸۵ تن گندله خریداری کرده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱، افزایش ۳۱ درصدی داشته است. 

مجموع مصرف گندله در سال ۱۴۰۲، ۱۴۵۴ هزار تن بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱، ۶ درصد افزایش یافته است. 

مصرف آهن اسفنجی در سال ۱۴۰۲، یک میلیون و ۳۱ هزار و ۷۰۸ تن بوده که رشد ۱۰ درصدی در مقایسه با سال ۱۴۰۱ داشته است.

طرح‌های توسعه ای:

پروژه احداث خطوط راه آهن صنایع فولادی اردکان به طول ۲۱ کیلومتر به اتمام رسیده و رشد ۹۹.۷ پیشرفت داشته است. پروژه اول آن تکمیل شده و به بهره برداری رسیده و تحویل راه آهن شده است.

پروژه ذخیره سازی گاز مایع LNG؛ باتوجه به محدودیت‌های تامین گاز در فصول سرد سال، با انعقاد قرارداد با شرکت پیمانکار عملیات اجرایی آن ازپایان سال گذشته آغاز شده است.

پروژه نورد استیل؛ که با هدف تهیه محصول نهایی تعریف شده است. مطالعات امکان سنجی آن انجام شده و در حال برگزاری مناقصه است.

پروژه مشارکت در احداث واحد آهن اسنفجی رهام پارس؛ که ارفع ۵۱ درصد، چادرملو ۲۹ درصد، شرکت ایریتک ۱۵ درصد سهامدار این پروژه هستند. این پروژه در استان فارس تعریف شده و عملیات اجرایی در حال انجام است. 

پروژه احداث نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی ۱۰ مگاوات؛ تعریف شده که مناقصه‌های آن در حال انجام است. کلیه مجوز‌های مربوطه نیز اخذ شده و زمین آن نیز تهیه شده است.

پروژه الماس؛ برداشت مکانیزه گندله که در پایان مردادماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

پروژه انبار مواد اولیه؛ که انبار اول در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری رسیده و انبار دوم با پیشرفت ۸۵ درصد در حال احداث است.

سود انباشته سال ۱۴۰۲، ۴۶۱۰ میلیارد تومان و سود خالص سال ۱۴۰۲، ۵۵۲۹ میلیارد تومان بوده است. سود انباشته سال ۱۴۰۲، ۶۹۷۱ میلیارد تومان بوده است. 

لازم به ذکر است، در پایان مجمع ۳۹۲ تومان سود به ازای هر سهم "ارفع" بین سهامداران توزیع شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر