بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۳
در چهارمین روز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات چه گذشت؟

ثبت‌نام‌های فله‌ای و صف اجرای استندآپ‌کمدی‌

ثبت‌نام‌های فله‌ای و صف اجرای استندآپ‌کمدی‌
سایه بلبشوی مبتذل ثبت‌نام‌های امروز، به قدری عجیب بود که جایی برای تحلیل ورود افرادی چون احمدی‌نژاد، پورابراهیمی، صادقی و شریعتمداری نمی‌گذارد و بهتر آنست که فعلا با همین خنده‌های تلخ غم‌انگیزتر از گریه، به استقبال آخرین روز ثبت‌نام‌ها برویم
کد خبر : ۲۸۱۵۰۵
نویسنده :
عرفان رجبی

ثبت‌نام های فله‌ای و صف اجرای استندآپ‌کمدی‌

بورس نیوز:

چهارمین روز ثبت‌نام داوطلبان چهاردهمین انتخبابات ریاست‌جمهوری در حالی به پایان رسید که شاهد ثبت‌نام ۱۹ نفر از جریان‌های مختلف و با سوابق گوناگون بودیم و در مواردی نشست‌های خبری نامزدها، بیشتر به صحنه استنداپ کمدی می‌ماند!

از خنده‌های وزیر ارشاد دولت سیزدهم که همین هفته قبل در سوگ رییس جمهور شهید اشک می‌ریخت تا آجودان دولت احمدی‌نژاد! از ثبت نام بی معنای یک فرمانده نظامی سابق تا مشتی از نمایندگانی که همین چندماه پیش، در انتخابات مجلس موفق به کسب رای از شهر و محله خودشان نیز نشدند! همه و همه چهارمین روز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات را به یکی از صحنه‌های عجیب رسانه‌ای سال‌های اخیر تبدیل کرد.

به راستی چه شده که این میزان شوق «خدمت به مردم»، آن هم در بالاترین سطح اجرایی کشور در میان سطوح گوناگون مسئولان سیاسی موج می‌زند؟ و چگونه است که همه این افراد آماده «انجام وظایف» بوده‌اند اما در این سال‌ها در حوزه ذی‌ربط خود، کمترین اثرگذاری را نداشته اند؟

ابتذال سیاسی امروز در صحنه خنده‌آور ثبت‌نام بی‌وقفه و پیاپی افراد بی‌ربط غیر مطرح، دستمایه نقد برخی از چهره‌های سیاسی نیز گردید تا جایی که یک فعال سیاسی اصلاح طلب در انتقاد به ثبت‌نام‌های فله‌ای نوشت: «یک دست کت‌و‌شلوار آراسته، چند قدم‌ آهسته، چرخاندن شناسنامه و چند فلاش دوربین… تمام! نه از برنامه منسجم می‌گویند، نه از اعضای مؤثر کابینه‌ احتمالی‌شان. نام این‌ها هر چه باشد، سیاست‌ورزی و انتخابات نیست.»

ثبت‌نام های فله‌ای و صف اجرای استندآپ‌کمدی‌

شهردار اسبق تهران نیز فرایند ثبت‌نام‌ها را به یک نمایش فکاهی تشبیه کرد. چرا که افراد مختلف در صف می‌ایستادند و یک به یک پشت تریبون رفته و بیانیه خود را قرائت می‌کردند و سالن را ترک کرده و جای خود را به نفرات بعدی در صف انتظار می‌سپردند!

سایه بلبشوی مبتذل ثبت‌نام‌های امروز، به قدری عجیب بود که جایی برای تحلیل ورود افرادی چون احمدی‌نژاد، پورابراهیمی، صادقی و شریعتمداری نمی‌گذارد و بهتر آنست که فعلا با همین خنده‌های تلخ غم‌انگیزتر از گریه، به استقبال آخرین روز ثبت‌نام‌ها برویم و امیدوار باشیم که فردا مجددا شاهد چنین صحنه‌ای در سالن ثبت‌نام وزارت کشور نباشیم.

بدون شک با پایان فرایند ثبت‌نام، تصویر کامل و دقیقی از آرایش سیاسی احتمالی زمین رقابت‌ها به دست می‌آید و پس از آن نوبت نقش‌آفرینی شورای نگهبان، در فرایند احراز صلاحیت‌هاست. فرایندی مهم که بستگی به رویکرد این شورا در قلع‌و‌قمع نامزدها و یا تایید تکثر افراد واجد  صلاحیت خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رکب سخت پایداری از شانا
آیا انشقاق میان شاگردان آیت‌الله مصباح پررنگ‌تر می‌شود؟

رکب سخت پایداری از شانا

ارسال نظر