بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶
چگونه محسن منصوری سرمایه سیاسی خود را هدر داد؟

عاقبت یک رفتار غلط سیاسی

عاقبت یک رفتار غلط سیاسی
پیش از آغاز فرایند ثبت‌نام نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری از نقش محوری محسن منصوری در بدنه دولت برای حمایت از کاندیدا‌های شاخص انتخابات سخن گفتیم. با این حال گویا خود منصوری با عدم آگاهی از این ظرفیت و رفتار غلط سیاسی، دست به خودتخریبی بزرگی زد.
کد خبر : ۲۸۱۶۸۴
نویسنده :
عرفان رجبی

بورس نیوز:

به گزارش بورس‌نیوز، پس از شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش، نگاه بخش عظیمی از فعالان سیاسی به نامزدی بود که بتواند ادامه دهنده راه دولت سیزدهم باشد و در این میان، دو عنصر کلیدی دولت یعنی محمدمخبر و محسن منصوری، نقش تعیین‌کننده‌ای در حمایت از چهره‌ای خاص به عنوان نماینده دولت داشتند.

با کناره‌گیری مخبر از ورود به عرصه انتخابات، نقش محسن منصوری به عنوان معاون اجرایی دولت، پررنگ‌تر شد و در همان روز‌های آغازین، زمزمه حمایت وی از پرویز فتاح به گوش رسید.

فتاح، اما در نخستین روز ثبت‌نام‌ها اعلام کرد که قصد نامزدی ندارد و این تصمیم، ضربه بدی به وجهه منصوری وارد کرد. اما هنوز فرصت برای ثبت‌نام سایر چهره‌ها فراهم بود و همه منتظر بودند تا ببینند چه کسی گزینه بدنه دولت سیزدهم خواهد بود؟

اما با گذشت چند روز، ورود محمدمهدی اسماعیلی به وزارت کشور برای ثبت‌نام در انتخابات و همراهی محسن منصوری و میثم نیلی با وی، تعجب همگان را برانگیخت. چرا که تقریبا برای همه آشکار بود که اسماعیلی، با توجه به شوابق اندک و عدم مقبولیت سیاسی، نمی‌تواند گزینه جدی رقابت‌ها باشد.

عاقبت یک رفتار غلط سیاسی

ماجرا زمانی عجیب‌تر شد که در روز‌های گذشته، زمزمه‌هایی مبنی بر عدم احراز صلاحیت اسماعیلی در شورای نگهبان به گوش رسید و حالا تیم منصوری مانده بود و تخم‌مرغ‌هایی که در سبد اشتباه ریخته شده بود!

اما پرده تراژیک این نمایش، روز گذشته با افشای استشهادنامه‌ای با امضای منصوری و چندتن از وزرا و اعضای کابینه دولت سیزدهم مبنی بر توصیه اسماعیلی به شورای نگهبان، رونمایی شد.

وجهه منفی انتشار این نامه در افکار عمومی به‌قدری بود که خبرگزاری دولت بلافاصله گزارشی خشم‌آلود علیه آن نوشت و منتشرکنندگان این نامه را تهدید به پیگیری قضایی کرد.

آری! حالا محسن منصوری که تا همین دوهفته قبل، به عنوان یک مدیر جوان بدنه دولت، سرمایه سیاسی مهمی برای آینده تلقی می‌شد، با انتخاب اشتباه و رفتار غلط سیاسی خود، به راحتی این سرمایه را هدر داده است...

اکنون دیگر شاید تصمیم منصوری و همراهانش به اندازه قبل، تاثیرگذار نباشد، اما به هرحال وی همچنان در تلاش برای کسب اعتبار مجدد است تا بتواند با یک انتخاب درست، آینده سیاسی خود در دولت بعدی را تضمین کند.

باید منتظر ماند و دید که در روز‌های آینده تصمیم منصوری و بدنه منسوب به وی در دولت، چه خواهد بود و آیا شنیده‌های اخیر مبنی بر مذاکره پنهان منصوری با سعید جلیلی و قبول پیشنهاد ریاست ستاد وی درست خواهد بود؟

اشتراک گذاری :
ارسال نظر