بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱
گزارش بانک جهانی از میزان تورم مواد غذایی در ایران
بانک جهانی، تورم مواد غذایی ایران در فروردین ۱۴۰۳ را برابر با ۲۳.۱ درصد اعلام کرده است.
کد خبر : ۲۸۱۶۹۷

به گزارش بورس‌نیوز، براساس گزارش بانک جهانی با موضوع تورم مواد غذایی در جهان، نرخ تورم مواد غذایی ایران در چهارمین ماه ۲۰۲۴ (برابر با فروردین سال جاری) را ۲۳.۱ درصد اعلام کرد.
این رقم، کاهش ۱.۴ واحدی تورم مواد غذایی ایران در این ماه نسبت به ماه گذشته را بیان می‌کند. پیش از این بانک جهانی نرخ تورم مواد غذایی ایران در مارس ۲۰۲۴ (برابر با اسفند ۱۴۰۲) را ۲۴.۵ درصد عنوان کرده بود.

طی یک سال گذشته، تورم مواد غذایی در ایران روندی نزولی را طی کرده و در این مدت به یک سوم کاهش یافته است. در ماه‌های مارس و آوریل تورم خوراکی‌ها در ایران به کانال ۲۰ درصد ورود کرده است. نرخ تورم مواد غذایی در ایران طی ماه می ۲۰۲۳ (برابر با اردیبهشت ۱۴۰۲) بالغ بر ۷۷.۵ درصد اعلام شده بود.

در میان کشور‌های جهان، آرژانتین رکورددار نرخ تورم مواد غذایی در جهان بوده است، نرخ تورم مواد غذایی این کشور در ماه آرویل ۲۰۲۴، ۲۹۳ درصد برآورد شده است.
همچنین سودان جنوبی با تورم ۱۸۶ درصدی و زیمبابوه با تورم ۱۰۵ درصدی، به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار داشته‌اند. ترکیه نیز با تورم ۶۸ درصدی در رتبه چهارم و ونزوئلا با تورم ۵۸ درصدی در رتبه پنجم از این نظر قرار گرفته‌اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر