بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
حرکت در لبه فناوری دنیا

ارزآوری ۵ میلیون یورویی برای کشور

ارزآوری ۵ میلیون یورویی برای کشور
 مدیرعامل شرکت دانش بنیان توس پیوند خبر از بومی سازی تولید تجهیزات نفتی و حرکت در لبه فناوری صنعت تجهزات نفتی داد.
کد خبر : ۲۸۱۷۱۶
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز،حیدری با اشاره به اقدامات این شرکت دانش بنیانی بیان کرد: همان طور که می‌دانید فرایند‌های متخلف استخراج، انتقال و فرآوری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی باتوجه به ماهیت شیمیایی، فشار و دمای سیال، نیاز به رنج بسیار متنوعی از Piping Material با خواص شیمیای و مکانیکی متنوع دارد. همچنین در سطح دنیا برای افزایش کیفیت و طول عمر، کاهش وزن و هزینه ها، استفاده از فولاد‌های خاص از جمله فولاد‌های مخصوص دمای پایین، فولاد‌های استحکام بالا، فولاد‌های آلیاژی، استنلس استیل و داپلکس‌ها رو به افزایش است. این شرکت به کمک مهندسان جوان خود توانسته این دانش را بومی سازی کند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان توس پیوند با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه کارخانه بیان کرد: در سال‌های اخیر اقدامات زیادی در راستای توسعه سبد محصولات و امکانات تولیدی انجام شده از جمله تکمیل خطوط عملیاتی حرارتی و جوشکاری زیر پودری، ایجاد خط تولید زانویی بدون درز تا ۳۶ اینچ، ایجاد خط استنلس استیل، تکمیل دستگاه‌های برش و تراش، تجهیز ازمایشگاه و ... انجام شده است.

وی درخصوص مقاصد صادراتی گفت:  با کشور‌های همسایه از جمله عراق، سوریه، ونزوئلا و ... مذاکره کردیم. همچنین، بازدید از کارخانه از جمله مواردی است که امیدواریم در آینده نزدیک به نتیجه برسد. همچنین در نمایشگاه‌های بین المللی حاضر خواهیم شد. مانند نمایشگاه همکاری‌های اقتصادی ایران در عشق اباد ترکمنستان که در آنجا حضور فعال داشتیم.
وی افزود: از موانع اصلی صادرات می‌توان به تحریم‌ها و نیز تکمیل نبودن زنجیره تامین و وابستگی مواد اولیه به خارج اشاره کرد.

با اشاره به محصولات تولیدی شرکت خاطرنشان کرد: این شرکت به صورت پیوسته در حال بومی سازی و ساخت محصولات برای بار اول است. به تازگی از محصول زانویی ۱۱۶ اینچ رونمایی کردیم. این محصول برای نخستین بار در پروژه پتروشیمی کیان مورد استفاده قرار گرفت.

درخصوص حمایت‌های صندوق بازنشستگی نفت و انجمن‌ها در جهت رفع موانع تولید عنوان کرد: این شرکت از تسهیلات کم بهره جهت تامین سرمایه ثابت و در گردش طرح‌های دانش بنیان و نیز تسهیلات در نظر گرفته شده برای ارائه ضمانت نامه‌های بانکی موردنیاز شرکت‌های دانش بنیان استفاده کرده است. 

درباره اجرای پروژه‌هایی که با بهره برداری از آن‌ها از واردات برخی قطعات گفت: شرکت توس پیوند و ما به عنونا سربازان این سنگر، این افتخار را داریم که با تولید محصولات باکیفیت دانش بنیان در سیاری از پروزه‌های بزرگ ملی از جمله فاز‌های مختلف پارس جنوبی، پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، خط انتقال گوره به جاسک، خط انتقال گاز ایران به عراق، پالایشگاه‌های اصفهان، شیراز، تبریز، کرمانشاه، رگ سفید و دهلران سهم بسزایی داشته باشیم.

درخصوص سهم شرکت در ارزآوری کشور ادامه داد: این شرکت توانایی تولید حداقل ۲۰ میلیون یورو محصولات را دارد و در این راستا می‌تواند حداقل از خروج ۵ میلیون یورو ارز جلوگیری کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مناطق نفتخیز جنوب ۸ قرارداد پژوهشی امضا كرد
در دومین روز نمایشگاه نفت خوزستان؛

مناطق نفتخیز جنوب ۸ قرارداد پژوهشی امضا كرد

امضای ۵۰ قرارداد به ارزش ۷۰ هزار میلیارد ریال
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خبر داد؛

امضای ۵۰ قرارداد به ارزش ۷۰ هزار میلیارد ریال

امضای دو تفاهم‌نامه همکاری بانک صادرات ایران با فعالان صنعت نفت
همزمان با پنجمین نمایشگاه حمایت از «ساخت داخل» انجام شد؛

امضای دو تفاهم‌نامه همکاری بانک صادرات ایران با فعالان صنعت نفت

بومی سازی بیش از ۱۹ هزار قطعه مورد نیاز نفت در سال جاری
مدیر تدارکات و امور کالای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب:

بومی سازی بیش از ۱۹ هزار قطعه مورد نیاز نفت در سال جاری

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.