بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۲
مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات گفت:

احتمال تولید آزمایشی پروژه های "تجلی" تا پایان سال جاری

احتمال تولید آزمایشی پروژه های
مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات گفت: امیدوار هستیم که تولید آزمایشی پروژه‌های فولاد شرق خراسان با تولید ۲.۵ میلیون تن کنسانتره و سه پروژه فولاد سرمد ابرکوه در پایان سال را داشته باشیم.
کد خبر : ۲۸۲۰۱۹
نویسنده :
مینا علیزاده

مرتضی علی اکبری، مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در گفتگو با بورس نیوز، درخصوص مجمع و گزارش عملکرد این شرکت اظهار کرد: مهمترین اقدامی که در مجمع باید انجام می‌شد، ارائه عملکرد شرکت، تصویب صورت‌های مالی و رضایت سهامداران بود که این کار انجام شد و امیدواریم که رضایت بیشتری برای سهامداران در سال مالی ۱۴۰۳ با عملکرد خود داشته باشیم.

وی افزود: تجلی با محیطی که در شرکت به وجود آورده باعث شده که همدلی شکل بگیرد و اجرای پروژه‌ها و طرح‌ها سرعت یابد. 

علی اکبری ادامه داد: امیدوار هستیم که تولید آزمایشی پروژه‌های فولاد شرق خراسان با تولید ۲.۵ میلیون تن کنسانتره و سه پروژه فولاد سرمد ابرکوه در پایان سال را داشته باشیم. همچنین، امیدوار هستیم با کمک سهامداران، موافقت افزایش سرمایه را دریافت و آن را عملیاتی کنیم.

مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات همچنین بیان کرد: همان طور که در مجمع گفته شد، دو پروانه بابت مواد نادر خاکی دریافت کردیم. برای اولین بار این پروانه برای شرکت تجلی در ایران و در خاورمیانه صادر شد. در حال حاضر اقدامات اکتشاف تکمیلی دو معدن را انجام دادیم و در حال اصلاح ذخیره آن به ۸۰ و ۴۰ میلیون هستیم که در مجموع به ۱۲۰ میلیون افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به عملکرد "تجلی" گفت: مدیران عامل و هیات مدیره شرکت نسبت به نرخ سهم خود در بازار باید حساس باشند. این حساسیت باعث می‌شود که زمان بیشتری را بابت باکیفیت کردن سود و نرخ سهام روی تابلو صرف کنند.

علی اکبری درخصوص تامین مالی پروژه‌ها از طریق بازار سرمایه گفت: اگر تامین مالی از طریق بازار سرمایه برای پروژه‌هایی که رو به اتمام بوده پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصدی دارد، مانعی ندارد. مشکلی نیست که با نرخ‌های موجود تامین مالی انجام شود. اگر طرح‌ها و پروژه‌ها هرچه زودتر به بهره برداری برسند عدم النفعی که بابت سهامداران ایجاد می‌کند، بسیار بیشتر است. اما درباره پروژه‌هایی که بخواهیم از ابتدا شروع کنیم، قطعا تامین مالی با نرخ‌های ۴۰ درصدی توجیه ندارد. 

مدیرعامل "تجلی" گفت: ما می‌توانیم شرکت‌هایی مانند شرکت تجلی که پروژه محور هستند را تاسیس و شرکت‌های زیرمجموعه را. در بورس پذیرش کنیم. از این طریق مقداری از منابع را از طریق پروژه محور بودن، عرضه سهام در بازار سرمایه به شرطی که نظر سهامداران را جلب کند، می‌توانیم تامین مالی انجام دهیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فولاد کردستان؛ جریان‌ساز تکمیل زنجیره ارزش فولاد
با سرمایه‌گذاری هلدینگ «ومعادن» محقق خواهد شد؛

فولاد کردستان؛ جریان‌ساز تکمیل زنجیره ارزش فولاد

یک چشم‌انداز همه‌جانبه
بستر‌سازی ومعادن برای ترسیم دورنمایی روشن از بخش صنعت و معدن؛

یک چشم‌انداز همه‌جانبه

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.