بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
سرویس
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تپسی در روز جاری با حضور سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۲۸۲۱۲۲
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تپسی در روز جاری با حضور سهامداران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مصطفی حسینی، مدیرعامل شرکت تپسی در این مجمع اظهار کرد: تپسی در ۳۳ شهر ایران فعال است. ارزش کل سفر‌های انجام شده تپسی در سال گذشته ۶۶۸۵ میلیارد تومان بود. 

وی ادامه داد: متوسط درآمد ماهیانه تپسی در سال گذشته ۸۶ میلیارد تومان ثبت شد. تپسی همچنین به طور مستقیم دارای ۱۰۱۸ کارمند است. در سال ۱۴۰۲ شرکت از نظر درآمد‌های عملیاتی رشد ۶۴ درصدی را تجربه کرد و از مبلغ ۶۲۵ میلیارد تومان به ۱۰۴۰ میلیادر تومان افزایش یافت. 

حسینی افزود: سود ناخالص شرکت ۱۴۶ درصدی از مبلغ ۱۲۹ میلیارد تومان به ۳۱۷ میلیارد تومان رسید. سود عملیاتی شرکت با رشد ۱۶۰ درصدی از ۱۰۷ میلیارد تومان به ۲۷۹ میلیارد تومان رسید.

مدیرعامل تپسی بیان کرد: هزینه‌های مالی از ۲۴ میلیارد تومان به ۴۶.۵ میلیارد تومان رسیده که بابت تسهیلات دریافتی بانک‌ها بوده و رشد ۹۶ درصدی داشته است. با در نظر گرفتن سایر درآمد‌ها سود قبل از مالیاتی شرکت با رشد ۱۴۶ درصدی از ۸۹ میلیارد تومان به ۲۱۹ میلیارد تومان رسیده است. مالیات ابرازی شرکت در سال ۱۴۰۲، ۴۰ میلیارد تومان بود که باعث شد سود خالص شرکت به ۱۷۹ میلیارد تومان برسد و نسبت به سال گذشته رشد ۱۸۰ درصدی را محقق کرده و از ۷۵ به ۱۷۹ میلیارد تومان رسیده است. 

وی با اشاره روند رشد درآمد تپسی خاطرنشان کرد: روند رشد درآمدی تاکسی‌های اینترنتی در اواخر سال ۹۸ به واسطه کرونا تحت تاثیر قرار گرفت. تپسی در دوران رشد خود بود که با شیوع بیماری کرونا تحت تاثیر قرار گرفت. اما اگر به زمانی که تپسی وارد بورس شد، برگردیم، شرکت در یک روند رشدی قرار گرفته است. اما در مقایسه فصلی زمستان ۱۴۰۲ نسبت به زمستان ۱۴۰۱، رشد دوبرابری را تجربه کردیم که امیدواریم این روند را ادامه دهیم.

وی توضیح داد: از نظر تعداد کاربران، مسافران در سال ۱۴۰۲، حدود ۳ میلیون رشد داشتیم که به ۲۶.۶ میلیون کاربر رسیدیم. در سمت رانندگان نیز به همین ترتیب ۲۶۸۰ راننده ثبت نام شده داریم که فعالیت می‌کنند. 

حسینی درخصوص روند تغییرات سرمایه‌ای تپسی بیان کرد: تپسی در سال ۱۳۹۹، ۲۰ میلیارد تومان سرمایه بود. درسال ۱۴۰۰ با افزایش سرمایه ۴۰۳ درصدی به ۹۸ میلیارد تومان، سال ۱۴۰۱ به ۱۱۷ میلیارد تومان و پس از عرضه در بورس سرمایه شرکت به ۲۴۶ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. 

مدیرعامل تپسی با اشاره به ترکیب هیات مدیره این شرکت گفت: به دنبال خرید ۶۹ درصد از سهام شرکت تپسی توسط گلرنگ در بهمن ماه سال۱۴۰۲ ترکیب هیات مدیره به شرکت گروه سرمایه گذاری کوروش، شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کورش، شرکت گروه نوآوران تجارت الکترونیک هستی، شرکت گروه مدیریت صنعتی خرده فروشی کورش و شرکت بازرگانی کورش تغییر یافت.

وی درباره برنامه‌های سال ۱۴۰۳ تپسی بیان کرد: مسیر و برنامه‌های پیش رو تپسی در سال ۱۴۰۳، از نگاه درآمدی رشد بیش از دو برابری درآمد شرکت و از نگاه توسعه بازار؛ گسترش با کسب و کار‌های آنلاین و آفلاین گروه صنعتی گلرنگ خواهد بود.

درارتباط با اپلیکیشن مسافر اقدامات مختلفی انجام شد. هدف ما بهبود تجربه است. در سال گذشته نیز به همین صورت بوده است. امسال نیز همین مسیر را ادامه می‌دهیم. امیدواریم بتوانیم تجربیات یکپارچه‌ای برای کاربران ایجاد کنیم.

وی افزود: سرویس پیک در سال گذشته در تپسی راه اندازی شد. برنامه رشد دو برابری برای این سرویس داریم. این سرویس رشد خوبی داشته و در حال توسعه است. این سرویس علاوه بر تهران در مشهد، اصفهان و شیراز نیز در حال گسترش است. امیدواریم اتوپیک را به عنوان بازو‌های اصلی توسعه تپسی داشته باشیم.

حسینی گفت: "تپسی گاراژ" به رانندگان کمک می‌کند تا رانندگان بتوانند دسترسی راحت تر، باکیفیت‌تر و ارزان‌تر خدمات برای خودروی خود داشته باشند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.