بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
پایدری تولید در گرو افزایش صادرات است
مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر: وضعیت شرکت‌های تابعه هلدینگ صبا نسبت به قبل بهبود چشمگیری داشته است.
کد خبر : ۲۸۲۸۱۵
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، همایش رونمایی از برنامه جامع هلدینگ کوثر صبا و شرکت‌های تابعه با حضور مدیر عامل محترم سازمان اقتصادی کوثر ومعاونین محترم ایشان، مدیرعامل محترم هلدینگ توسعه صنعت کوثر صبا و جمعی از مدیران عامل شرکت‌های تابعه و معاونین و مدیران در مشهد برگزارشد.

در این همایش مدیر عاملان شرکت‌های به چین سامین، سیم و کابل تبریز، شهاب، نشاسته و گلوکز ایران، صنایع ماشین‌های الکترونیکی جوین، کشت و صنعت خاوردشت، کارخانجات پنبه و دانه‌های روغنی خراسان، به ارائه گزارش عملکرد خود پرداختند.
همچنین در این همایش مهندس قندهاری مدیرعامل صبا ضمن ارائه گزارش تحلیل راهبردی هلدینگ، از برنامه جامع کوثرصبا رونمایی کرد.

قندهاری در این همایش ضمن تشکر از مدیرعامل و معاونین سازمان به جهت حضور در این مراسم گفت: با توجه به تحلیل‌های راهبردی که از هلدینگ و شرکت‌های تابعه کوثر صبا داشته ایم در نظر گرفتن کلان روند‌های محیطی در کشور به این نتیجه رسیده ایم که یک راهبرد بلند مدت برای موفقیت هلدینگ و شرکت‌های تابعه در نظر بگیریم و با توجه به این تحلیل‌ها به نقاط ضعف و قوت شرکت‌های تابعه رسیدیم که این برنامه جامع ان شاءالله منجر به ارتقاء اقتصادی و بهبود وضعیت هلدینگ و شرکت‌های تابعه خواهد شد.

قندهاری در ادامه با بیان اینکه به عنوان چشم انداز هلدینگ و افق ۱۴۰۶ می‌بایست جزو ۱۰۰ شرکت برتر ایران باشیم گفت: در این راستا برنامه جامع هلدینگ کوثر صبا برای شرکت‌های تابعه در قالب سرفصل‌های امور مالی، امور بازرگانی، راهبرد‌ها و فناوری به صورت ۱۹ برنامه مدون، تدوین و ابلاغ شده است که امیدوارم با توکل به خداوند متعال و نظر حضرت ولیعصر (عج) این مهم با تلاش شبانه روزی همکاران ستاد به عنوان مدیران پروژه و همچنین در شرکت‌های تابعه توسط مدیران محترم عامل و مدیران پروژه متناظر، برنامه‌های مذکور به سرانجام برسد و در نهایت منافع سهامداران تامین گردد.

در ادامه دکتر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در این همایش ضمن تشکر از ارائه عملکرد هفت شرکت زیرمجموعه هلدینگ کوثر صبا به نکاتی در خصوص برنامه جامع و راهبرد‌های هلدینگ کوثرصبا پرداخت.

فخاری با بیان اینکه برنامه استراتژیک یعنی برنامه‌ای که مبتنی بر آرمان است، گفت: واژه چشم انداز یک هدف متعالی است یک آرمان و آرزو است و به راحتی دست یافتنی نیست و وقتی می‌گوییم راهبرد، یعنی راه برنده شدن و نقطه مقابل آن برنامه عملیاتی، برنامه مبتنی بر داشته‌ها است.

وی با بیان اینکه اگر می‌گوییم راهبرد ارائه بدهید برای این است که بر چالش‌ها فائق بیایم، تصریح کرد: مفهوم استراتژیک این است که نتیجه کار به بردن ختم گردد.

وی با تاکید براینکه وضعیت و عملکرد شرکت‌های تابعه هلدینگ کوثرصبا از قبل بهبود چشمگیری داشته است، افزود: اینجا جمع شدیم تا ادبیات مشترکی را پیدا کنیم و دنبال برنامه استراتژیک هستیم. اینکه می‌گویند فلانی مدیر جهادی است تفاوتش در این است که کاری که در حالت عادی نمی‌شود، را می‌رود و انجام می‌دهد. اگر می‌خواهید کاری انجام دهید واقعا مدیریت جهادی می‌خواهد و برای سرانجام رسیدن تلاش کنید.

وی در پایان خطاب به مدیران عامل شرکت‌های تابعه هلدینگ کوثر گفت: اگر کار را برای خدا کردید خدا گره را باز می‌کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.