بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
رشد سودآوری
مدیرعامل گروه توسعه مالی مهر آیندگان گفت: در سال ۱۴۰۲، سودآوری شرکت تغییر خوبی داشت و از ۴ همت به ۷ همت افزایش یافت. در کنار آن جریان نقدی که وارد شرکت می‌شود جریان نقدی خوبی بود. 
کد خبر : ۲۸۲۸۵۰
نویسنده :
مینا علیزاده

محمدمهدی مومن زاده، مدیرعامل گروه توسعه مالی مهر آیندگان در گفتگو با بورس نیوز، درخصوص عملکرد سال گذشته این شرکت اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، سودآوری شرکت تغییر خوبی داشت و از ۴ همت به ۷ همت افزایش یافت. در کنار آن جریان نقدی که وارد شرکت می‌شود جریان نقدی خوبی بود. 

وی افزود: دلیل این موضوع نیز تغییر در چینش پورتفو بود. ما سهامی را که هم پروژه محور هستند و هم سود تقسیمی خوبی دارند را خریداری کردیم و این‌ها سبب شده که جریان نقدی خوبی را در پورتفو داشته باشیم. این باعث شده که خیال ما از پرداخت سود به سهامداران به خصوص یک روز پس از مجمع راحت باشد.

مومن زاده بیان کرد: ما از سهام سنگ آهنی خارج شدیم و به جای آن سهام پالایشی و پتروشیمی را اضافه کردیم. همچنین در سال گذشته افزایش سرمایه از ۳ هزار میلیارد تومان به ۴۵۰۰ میلیارد تومان را داشتیم. 

وی خاطرنشان کرد: همچنین کار‌های نوآورانه در شرکت انجام دادیم. مانند موافقت اصولی اوراق وکالت را دریافت کردیم.

مدیرعامل "ومهان" گ تلاش بر این است که شرکت هر روز شرایط بهتری پیدا کند. سعی کردیم شرکت را با استاندارد‌های داخلی و بین المللی همخوان کنیم برای اینکه بتوانیم به یک شرکت تراز در بازار سرمایه تبدیل شویم. اگر مجوز‌هایی که به دنبال آن هستیم را دریافت کنیم شرکت می‌تواند درآمد‌های خدمات محور نیز داشته باشد.

وی افزود: موضوع دیگر، این بود که شرکت را با سنجه‌های مختلفی سنجیدیم. بخشی از آن‌ها را از مقالات و پایان نامه‌ها را استخراج کردیم. این‌ها نشان می‌دهد که نقدشوندگی سهام ما بسیار بهتر شده و در نهایت رضایت خاطر سهامداران روی سهم "ومهان" بهتر از سایر شرکت‌ها بوده است. 

وی درخصوص سمت و سوی سرمایه گذاری در سال جاری بیان کرد: در سال ۱۴۰۳ نیز به سمت شرکت‌هایی می‌رویم که سود تقسیمی خوبی دارند و آن‌ها را به پورتفوی شرکت اضافه خواهیم کرد. برخی از شرکت‌های ما این ویژگی را ندارند و آینده خوبی برای آن‌ها پیش بینی نمی‌کنیم؛ بنابراین در تلاش هستیم از آن‌ها نیز خارج شویم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.