بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
سهامداران
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی دوده فام با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۲۸۲۹۳۷
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی دوده فام با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد.

براساس این گزارش، در این مجمع، امیرحسین باقری، مدیرعامل شرکت صنعتی دوده فام درخصوص عملکرد سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ اظهار کرد: ظرفیت اسمی شرکت صنعتی دوده فام سالانه ۶۰هزار تن و ظرفیت عملی معادل ۵۷هزار تن است.

وی افزود: فروش صادراتی در سال مالی ۱۴۰۲،   ۲۶ هزار و ۲۲۲ تن و به ارزش ۲۲ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۵۴۵ دلار بوده است. لازم به ذکر است، سهم عمده بازار‌های صادراتی شرکت مانند هند ۴۴درصد، ترکیه ۱۷درصد، پاکستان ۱۴ درصد، اندونزی ۱۴درصد و ۴درصد چین ۴ درصد بوده است. همچنین در نظر داریم به بازار‌های اروپا، آمریکای جنوبی و آفریقا نیز ورود کنیم.


باقری ادامه داد: سهم بازار "شصدف" ۲۸ درصد از بازار دوده صنعتی ایران است. در زمستان سال گذشته برای نخستین بار در بین تولیدکنندگان دوده صنعتی ایران تندر صادراتی برگزار کردیم و توانستیم به بالاترین نرخ پیشنهادی بفروشیم.

مدیرعامل "شصدف" در خصوص کاهش تولید بیان کرد: علت کاهش تولید شرکت در سال مالی مورد گزارش نسبت به سال ۱۴۰۱ این است که در خط ۲ یعنی خط دوده soft (به دلیل پیش‌بینی نکردن توقفات در تابستان سال گذشته) تعمیرات داشتیم. از زمستان سال گذشته برای واگذاری ارز حاصل از صادرات به‌صورت مستمر و از طریق ثبت آگهی در سامانه جامع تجارت، برگزاری مزایده و فروش به بالاترین نرخ ممکن اقدام کردیم.

وی خاطرنشان کرد: ارز مورد نیاز واردات از محل فروش صادراتی را تامین کردیم.

باقری گفت: در سه ماهه اول امسال ۲۳درصد در صادرات و ۸۱درصد در سود ناخالص نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۱ رشد داشتیم.
در تلاش هستیم سهم شرکت از بازار قطعه‌ساز داخلی افزایش دهیم و تاکنون نیز عملکرد خوبی ثبت کردیم.

وی با اشاره به حاشیه سود ناخالص شرکت  در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ بیان کرد:حاشیه سود ناخالص در سه ماهه ابتدایی سال جاری از ۲۵درصد در مدت مشابه سال ۱۴۰۲ به ۲۷درصد رسیده است. همچنین، در این مدت سود خالص ۱۳۵میلیارد تومانی را محقق کردیم.

باقری در خصوص برنامه‌های آتی "شصدف" گفت: احداث تصفیه‌خانه پساب برای عدم انتقال پساب کارخانه در دستور کار است. احداث واحد RO برای تأمین آب مورد نیاز گرید‌های دانش بنیان از برنامه‌های شصدف برای سال جاری است.

احداث خط لوله انتقال آب از شبکه آبیاری شمال خوزستان به کارخانه برای تأمین کسری آب کارخانه در دست اقدام است.

انجام مطالعات جامع امکان سنجی احداث نیروگاه برقی با استفاده از گاز‌های خروجی کارخانه در دستور کار شرکت است.

امسال مطالعات مهندسی و ارزیابی‌های مربوطه به نتیجه می‌رسد و درصورت تأیید سهامداران به سراغ اجرایی کردن پروژه می‌رویم.

کشور‌های روسیه، هند و چین از تولیدکنندگان مهم دوده هستند که صادرات روسیه با توجه به تحریم‌ها به دلیل جنگ با اوکراین کاهشی بوده و با نرخ‌های پایین می‌فروشد. نرخ‌های ما ۲۵ درصد از نرخ روسیه بالاتر است. اتمام جنگ به نفع ما خواهد بود، چون دیگر دامپینگ انجام نمی‌شود.

نرخ‌های چین و هند به نرخ‌های ما نزدیک است که اگر همه هزینه‌ها همچون هزینه حمل را در نظر بگیریم، باز هم ۳ درصد بالاتر می‌فروشیم.

در بهار امسال برای اولین بار در طول فعالیت شرکت از کیسه فیلتر‌های ساخت داخل (جایگزین تولیدات وارداتی) استفاده کردیم که در سال بالغ بر ۲۷میلیارد تومان صرفه‌جویی دارد.

مدیرعامل شصدف درباره نرخ فروش در سه ماهه سال ۱۴۰۳ نیز گفت: متوسط نرخ فروش در سه ماهه سال جاری ۹۵۰ دلار بوده و توانستیم با بالاترین نرخ دلاری محصولاتمان را بفروشیم.

در پایان مجمع، به ازای هر سهم "شصدف" ۱۴۵۰ ریال بین سهامداران تقسیم شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.