بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع مادیران منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ در روز جاری با حضور سهامداران برگزار شد.  
کد خبر : ۲۸۳۰۱۹
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، امیرمسعود امیری، رئیس هیات مدیره مادیران اظهار کرد: امسال صنایع الکترونیک مادیران وارد بورس می‌شود. همچنین برنامه داریم که فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیگر تا ۲ سال دیگر، صنایع لاستیک مادیران تا ۳ سال آینده و انرژی سبز مادیران را در سال‌های آینده به بورس برسانیم.

وی افزود: امسال شرکت صنایع مادیران به هلدینگ مادیران تبدیل می‌شود. ما یک هلدینگ صنعتی هستیم. ۶ شرکت در زیرمجموعه این هلدینگ قرار گرفته اند. صنایع الکترونیک مادیران، صنایع لوازم خانگی مادیران، پشتیبانی فروش مادیران، فروشگاه زنجیره‌ای مادیران و شرکت انرژی سبز مادیران است.

وی افزود: پایه هلدینگ مادیران بردو اصل بنا شده است. اصل اول بستر صنعتی و اصل دوم هم افزایی است. به عنوان مثال فلسفه مادیران برای بستر‌های صنعتی این است که بستر‌های صنعتی را ایجاد کند تا رشد خوبی را محقق نماید. صنایع لوازم خانگی مادیران سبدکامل یخچال، کولر، ماشین لباسشویی را دارد. امسال ماشین ظرفشویی و خشک کن را به محصولات اضافه می‌کنیم. با این اقدام نه تنها سهم بازار را بالا می‌بریم بلکه تنوع محصولات را در تک تک شرکت‌ها اضافه می‌کنیم. شرکت پشتیبانی مادیران مسئولیت لجستیک، انبارداری، خدمات و پشتیبانی محصولات را بر عهده دارد. این شرکت در سال گذشته ۸۷۷ هزار تماس تلفنی داشت. از این تعداد ۴۰۰ هزار مراجعه حضوری برای نصب، تعمیرات و آموزش انجام شد. شرکت‌های محدودی در ایران هستند که این زیرساخت‌ها را داشته باشند. هم افزایی و بستر‌های فراهم شده اجازه می‌دهد تا با قاطعیت پیش بینی کنیم که رشد مستمر بالاتر از نرخ تورم مملکت در چند سال آینده خواهیم داشت.  

امیری در این باره ادامه داد: برنامه عرضه عمومی تک تک شرکت‌های زیرمجموعه را به بازار بورس داریم. هر مجموعه برای رشد مستمر نیاز به سرمایه گذاری مداوم دارد. امسال صنایع الکترونیک مادیران وارد بورس می‌شود. همچنین برنامه داریم که فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیگر تا ۲ سال دیگر، صنایع لاستیک مادیران تا ۳ سال آینده و انرژی سبز مادیران را در سال‌های آینده به بورس برسانیم.

رئیس هیات مدیره مادیران گفت: صنایع الکترونیک مادیران با برند x-vision و TCL پیشرو تعیین کننده قیمت تلویزیون در ایران است. سال گذشته ۲۸۰ هزار نمایشگر تولید کردیم و تقاضا بیش از عرضه بود. ما جزو معدود شرکت‌هایی هستیم که پنل‌های تلویزیون را به صورت اوپن سل تولید می‌کنیم. این عمق تکنولوژی سرعت تولید را کمی کاهش می‌دهد، اما کیفیت را بالاتر می‌برد. ما اولین تلویزیون ۱۰۰ اینچ KLD را تولید و به بازار ایران معرفی کردیم. این تلویزیون به دلیل ابعاد و حجمش تنها محصول تولیدی مادیران است که روی خط تولید قرار نمی‌گیرد و باید با جرثقیل جا به جا شود. تنها شرکتی هستیم که این قبیل محصولات را به بازار عرضه می‌کنیم. ما در آغاز انقلاب صنعتی هوش مصنوعی قرار گرفتیم. این موضوع دقیقا اینترنت ۳۰ سال گذشته را دارد. مادیران نمی‌تواند از این موضوع غافل باشد. ما در حال تاسیس بخش هوش مصنوعی در هلدینگ هستیم که تمام شرکت‌های زیرمجموعه را به این سو هدایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته یک هدف را مشخص کردیم که ۳ درصد از کارکنان از محدودیت‌های خاص باشند. سال گذشته ۴۷ نفر پرسنل کارا با محدودیت‌های ویژه جذب کردیم. شرکت‌های دیگر را تشویق می‌کنیم که این رویه را در سازمان‌های خود اجرا کنند.  

در ادامه این مجمع، علی کرمی، مدیرعامل صنایع الکترونیک مادیران اظهار کرد: ۱۸۶۵ نیرو در صنایع مادیران مشغول فعالیت هستند.  

وی ادامه داد: ما سه برند مشهور داریم. یکی برند مادیران، x-vision و TCL. ما نماینده انحصاری شرکت TCL در ایران هستیم.  

کریمی خاطرنشان کرد: ما مالکیت صد در صدی شرکت‌های زیرمجموعه را داریم. درباره شرکت‌های فعال نیز باید گفت که شرکت الکترونیک مادیران لیدر نمایشی بازار کشور است، لوازم خانگی مادیران نیز لوازم خانگی تولید و عرضه می‌کند، باتوجه به اینکه در برنامه داشتیم که هلدینگ شویم، چارچوب‌های حاکمیتی شرکت را رعایت کردیم. رویکرد ما استراتژیک کنترل است. برنامه‌های ما به هلدینگ ارائه می‌شود و پس از تصویب، هر ماه جلسه هیات مدیره داریم و پیگیری تحقق بودجه را خواهیم داشت.  

مدیرعامل "مادیرا" توضیح داد: در خصوص سرمایه گذاری نیز دیدگاه ما این است که یک شرکت هلدینگی هستیم، اما رویکرد ما سرمایه گذاری در تولید و شرکت‌های صنعتی است. ما جایی سرمایه گذاری می‌کنیم که ارزش آفرینی برای مجموعه داشته باشد. ما امروز به هلدینگ صنایع مادیران تبدیل می‌شویم. امروز، اساسنامه و دستورالعمل‌ها مصوب می‌شود. ما یک واحد سرمایه گذاری در مجموعه ایجاد کردیم. این واحد، همه طرح‌هایی که به مجموعه می‌آید را ارزیابی و به هیات مدیره ارائه می‌دهد. همچنین در سال جاری با پژوهشکده دانشگاه شریف قرارداد همکاری منعقد کردیم تا بتوانیم روی پروژه‌های دانش بنیان سرمایه گذاری کنیم.  

وی افزود: ما از سال ۱۴۰۱، اقدامات تامین مالی از بورس را انجام دادیم. در سال ۱۴۰۲، توانستیم ۹۰۰ میلیارد تومان مصوبه اوراق مرابحه را دریافت کنیم. ۶۰۰ میلیارد تومان را استفاده کردیم و ۳۰۰ میلیارد تومان آن باقی مانده که اگرلازم باشد استفاده می‌کنیم.

کرمی توضیح داد: در سال گذشته پذیرش عرضه اولیه را دریافت کردیم. از بهمن ماه سال گذشته به دلیل وضعیت بورس عرضه اولیه‌ها متوقف شده و تاکنون شاید ۲ یا ۳ شرکت در بورس عرضه اولیه شده است. سال گذشته ما وعده داده بودیم با توجه به بررسی بازار، سه پلتفرم را در یخچال و لوازم خانگی به سبد محصولات اضافه کنیم. یکی از پلتفرم‌ها در ماه جاری انجام می‌شود و دو پلتفرم دیگر تاپایان سال جاری انجام می‌شود. همچنین با کمک شرکت TCL خط تولید کولر گازی TCL را راه اندازی کردیم.

وی بیان کرد: درخصوص شرکت پلاستیک باید بگوییم که شرکت‌های ما در راستای سینرژی باقی شرکت‌ها و ارزش آفرین در زنجیره ارزش قرار دارند. شرکت مادیران جزو شرکت‌های قدیمی است و تجربه خوبی در تولید و قطعات پلاستیکی دارد. این شرکت علاوه بر خود مادیران، به شرکت‌های لوازم خانگی سرویس می‌دهد و حتی قطعات خودرو را نیز تولید می‌کند. سال گذشته مصوب شد وارد کسب و کار محصولات لوازم خانگی کوچک شویم. ما در سال گذشته جاروبرقی تولید کردیم.

مدیرعامل مادیران گفت: شرکت پشتیبانی فروش یک فروشگاه مستقل است که محصولات شرکت‌های دیگر را عرضه می‌کند. در چند سال گذشته پوشش خوبی در شهر‌های ایران داشتیم. هم اکنون در ۸۱ نقطه از کشور حضور داریم. امیدواریم امسال به ۱۰۰ نقطه کشور برسیم.  

کرمی بیان کرد: همان طور که می‌دانید شارژر‌های الکتریکی خودرو سه سطح دارد. فست شارژ در جایگاه‌ها قابل استفاده است و شارژر‌هایی هستند که سه فاز دارند و در مراکز خرید و جا‌های عمومی استفاده می‌شود، درجه آخر شارژر‌های دو فاز است که مصرف خانگی دارند. در یکسال گذشته براساس بررسی‌هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که تمرکز خود را روی شارژر درجه ۲ بگذاریم. در فاز اول به صورت CPU عرضه می‌کنیم. مهمترین مزیت رقابتی ما در این صنعت خدمات پس از فروش است.  

وی افزود: در کشور، با راه اندازی بورس انرژی، انرژی‌ها در بورس به فروش می‌رسد و دیگر اینکه مصوب شده که شرکت‌های تولیدی باید با بورس انرژی قرارداد منعقد کنند و سالانه یک درصد انرژی خود را از این طریق خریداری کنند. در حال بررسی و ارزیابی هستیم تا وارد این حوزه شویم.

کرمی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲، توانستیم با همه چالش‌ها ۶۸۰۰ میلیارد تومان فروش داشته باشیم و رشد ۵۱ درصدی را محقق کردیم. حاشیه سود ناخالص از ۳۲ به ۳۷ درصد افزایش یافت. سود خالص نیز رشد ۱۴ درصدی را ثبت کرد. بزرگترین هزینه‌ای که در سال ۱۴۰۲ داشتیم هزینه‌های مالی بود. در سال ۱۴۰۲، ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه مالی داشتیم؛ بنابراین از افزایش حاشیه سود از ۳۴ به ۳۵ درصد ۵ درصد هزینه‌های مالی بود. اما سهم بازار را از دست ندادیم، سود قابل قبولی محقق کردیم. بالاترین فروش را در طول سه سال گذشته انجام دادیم. در سه ماهه ابتدایی سال جاری توانستیم با بودجه پیش برویم. امیدواریم که بتوانیم رشد ۵۰ درصدی را محقق کنیم. بودجه سال آینده را محقق می‌کنیم.

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
اخبار مرتبط
درآمد ۳ همتی
مدیر مالی هلدینگ صنایع مادیران خبر داد؛

درآمد ۳ همتی "مادیرا" در شش ماهه ابتدایی سال جاری

با اعلام شرکت صنایع مادیران؛

"مادیرا" تغییر مکان داد

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.