بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸
اجرای پروژه پتروالفین
مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به سال مالی ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ شرکت پتروشیمی فن آوران در روز جاری با حضور ۸۶.۳درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۲۸۳۱۱۲
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز،

مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به سال مالی ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ شرکت پتروشیمی فنآوران با حضور ۸۶.۳درصد سهامداران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مجمع عنوان شد: 

در ۳ماهه ابتدایی سال جاری، رکورد تولید اسید استیک در پتروشیمی فن آوران زده شد و در خردادماه موفق شدیم تولید  ۱۵هزار تنی را محقق کنیم.

در سال ۱۴۰۲، ۱۲۲ مورد داخلی سازی انجام دادیم و با این روش، از خروج ۱۶.۵۳۰هزار یورو جلوگیری به عمل آمد.  

تمام کاتالیست‌های شرکت داخلی سازی شده است.

همچنین، اجرای پروژه جداسازی و بازیافت CO ۲ از استیک ریفرمر متانول، بهره برداری از پروژه ۲۰هزار تنی هیدروژن سوز در واحد متانول و مدیریت ساخت کوره‌ها با تزریق گاز پرج، ریچ و OFF GAS از مهمترین پروژه‌های سال ۱۴۰۳ هستند.  

با برطرف شدن مشکل گاز و تأمین خوراک، تولید "شفن"به حالت گذشته بازگشت است.  

همچنین، در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته رشد ۹درصدی تولید را ثبت کردیم.

بر اساس این گزارش، همچنین در این مجمع عنوان رشد: به دلیل قطعی گاز به مدت یک هفته و محدودیت ۲ماهه آن، به بودجه ۹۵۰ هزار تن تولید متانول دست نیافتیم و ۹۰۲هزار تن تولید شد.

از اردیبهشت ماه با رفع مشکل گاز و تأمین خوراک، تولید به روال عادی بازگشته است. ما توانستیم، در چهار سال اخیر، در هزینه‌های انرژی ۱.۷ همت صرفه جویی کنیم.  

در سال ۱۴۰۲، ۱۲۲ مورد را داخلی سازی کردیم. از محل ساخت قطعات در شرکت از خروج ۱۶.۵۳۰هزار یورو جلوگیری شد. تمام کاتالیست‌های شرکت داخلی شده  اجرای پروژه جداسازی و بازیافت CO ۲ از استیک ریفرمر متانول، بهره برداری از پروژه ۲۰هزار تنی هیدروژن سوز در واحد متانول و مدیریت ساخت کوره‌ها با تزریق گاز پرج، ریچ و OFF GAS از مهمترین پروژه‌های سال ۱۴۰۳ هستند.  

همچنین، پروژه زیست محیطی و توسعه ظرفیت بازیافت سالانه ۱۶۰ هزار تن CO ۲، ۲۸.۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. ۳۱.۲ میلیون یورو سرمایه گذاری برای این طرح و مدت زمان ۲۴ ماهه برای اجرای پیش بینی شده است.  

ساخت بویلر هیدروژن سوز، ۱۶۰هزار تن بخار یک پروژه زیست محیطی است که میزان سرمایه گذاری آن  ۴.۲ میلیون یورو در حال انجام بوده و در حال حاضر ۸۹درصد پییشرفت فیزیکی داشته است.  

لازم به ذکر است، پروژه توسعه زنجیره پایین دست اسید استیک و وینیل استات منومر با سرمایه گذاری ۸۴.۰۸ میلیون یورویی در ۳۶ ماه پیش بینی شده است.  

اجرای پروژه پتروالفین فن آوران با سرمایه ۱.۳ میلیار دلاری ظرف مدت چهار سال پیش بینی شده است. دو مخزن احداث میشود و ۳۶درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

چین، هند، عراق و کشور‌های حوزه CIS،   از مهمترین مقاصد صادراتی "شفن"به شمار می‌رود. بازنگری در بخش صادرات از دیگر اقدامات ما در سال جاری خواهد بود.

لازم به ذکر است، نخستین بویلر هیدروژن سوز ۸۹درصد پیشرفت داشته و در پایان آذرماه وارد فاز تولید خواهد شد.

گفتی است، با موافقت سهامداران صورت‌های مالی شرکت پتروشیمی فن آوران به تصویب رسید.

لازم به ذکر است، در پایان مجمع  ۱۰ ریال سود بین سهامداران توزیع شد.

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
اخبار مرتبط
رکورد تولید اسیداستیک در پتروشیمی فن‌آوران شکسته شد
با ثبت بالاترین رکورد تولید از بدو راه‌اندازی تاکنون در "شفن"

رکورد تولید اسیداستیک در پتروشیمی فن‌آوران شکسته شد

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.