بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
سبدی از صندوق ها؛ استراتژی جدید سرمایه گذاری در بورس
تشکیل سبدی از انواع صندوق‌ها، یکی از استراتژی‌های جدید سرمایه‌گذاری در بازارسرمایه است و سرمایه‌گذاران بورسی می‌توانند براساس سطح ریسک‌پذیری سبدی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری ایجاد کنند.
کد خبر : ۲۸۳۱۵۸
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، تشکیل سبدی از انواع صندوق‌ها، یکی از استراتژی‌های جدید سرمایه‌گذاری در بازارسرمایه است و سرمایه‌گذاران بورسی می‌توانند براساس سطح ریسک‌پذیری سبدی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری ایجاد کنند. به این ترتیب که بخشی از دارایی را به صندوق‌های کم‌ریسک، بخشی را به صندوق‌های با ریسک متوسط و بخش دیگری را نیز به صندوق‌های پر ریسک اختصاص دهند. 

صندوق‌های کم ریسک

در میان ابزار‌های مالی بازارسرمایه، ریسک سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت نزدیک به صفر است و همچنین این صندوق‌ها علاوه بر حفظ اصل دارایی، سودی بیشتر نسبت به سپرده بانکی پرداخت می‌کنند.

برای انتخاب صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت اولین گام مراجعه به تارنمای فیپ ایران به آدرس www.fipiran.ir و مقایسه عملکرد آن‌ها است. در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، نماد اونیکس یکی از گزینه‌های جذاب است. ارزش دارایی بیش از ۵ هزار میلیارد تومانی تحت مدیریت صندوق اونیکس طی ۱۱ ماه فعالیت از اعتماد سهامداران به این صندوق حکایت می‌کند.

چگونه در اونیکس سرمایه‌گذاری کنیم؟

صندوق سرمایه‌گذاری درآمد ثابت تامین سرمایه کیمیا با نماد اونیکس، یکی از صندوق‌های قابل معامله (ETF) در فرابورس ایران است و سرمایه‌گذاران می‌توانند به صورت برخط و از طریق سامانه معاملاتی کارگزاری خود با جستجوی نماد اونیکس واحد‌های این صندوق را خریداری کنند.

صندوق‌های با ریسک و بازدهی متوسط و بالا

صندوق سرمایه‌گذاری بخشی، یکی از بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازارسرمایه است. این ابزار مهم مالی، نوعی صندوق سهامی قابل معامله در بازارسرمایه محسوب می‌شود که به‌جای سرمایه‌گذاری در سهام مختلف، روی سهام یک صنعت متمرکز است. برای مثال یک صندوق بخشی فلزات، ۷۰ تا ۹۰ درصد دارایی تحت مدیریت خود را در سهام شرکت‌های فعال در بخش فلزات‌اساسی سرمایه‌گذاری می‌کند. در حال حاضر، صندوق‌های بخشی موجود در بازارسرمایه ایران بر روی صنایع شیمیایی (پتروشیمی)، فلزات اساسی، سیمان و صنعت خودرو فعال هستند.

صندوق بخشی فلزات اساسی آذرین

صندوق بخشی فلزات اساسی تأمین سرمایه کیمیا با نماد آذرین، بخشی از دارایی تحت مدیریت خود را به سهام ملی مس تخصیص داده که می‌تواند نقطه قوت سرمایه‌گذاری در آن باشد. نقدشوندگی صندوق آذرین به ویژه در شرایط منفی بازار می‌تواند به عنوان یک عامل مثبت و جذاب در نظر گرفته شود. برنامه‌ریزی به منظور بهره‌برداری از انواع تکنیک‌های مهندسی مالی روی یونیت‌های این صندوق در آینده، از دیگر مزایای این صندوق است. انواع ابزار‌های مالی همچون آپشن‌ها که در بازار‌سرمایه تعبیه شده‌اند، به شکل مکمل برای واحد‌های این صندوق تعریف می‌شود و ریسک سرمایه‌گذاران به راحتی مدیریت می‌شود. دارایی صندوق آذرین هم اکنون هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

طی ۶ ماه گذشته، در میان تمامی صندوق‌های سهامی ETF، تنها ۳۲ صندوق توانستند بازدهی NAV مثبتی داشته باشند که نشان از مدیریت بهتر پرتفوی توسط مدیران این صندوق‌ها دارد.

در این میان، صندوق آذرین با ثبت بازدهی ۱۶.۲ درصد، با اختلاف قابل توجهی رتبه اول را به خود اختصاص داد.

چگونه در آذرین سرمایه‌گذاری کنیم؟

صندوق سرمایه‌گذاری بخشی فلزات اساسی تامین سرمایه کیمیا با نماد آذرین، یکی از صندوق‌های قابل معامله (ETF) در فرابورس ایران است و سرمایه‌گذاران می‌توانند به صورت برخط و از طریق سامانه معاملاتی کارگزاری خود با جستجوی نماد آذرین واحد‌های این صندوق را خریداری کنند.

صندوق سهامی 

صندوق سهامی (Stock Fund) حداقل ۷۰ درصد از دارایی‌های خود را در سهام سرمایه‌گذاری می‌کند. به همین دلیل به آن صندوق سهامی گفته می‌شود و نسبت به صندوق با درآمد ثابت، صندوق مختلط و صندوق بخشی ریسک بالاتری دارد همچنین احتمال کسب بازدهی بالاتر در این نوع صندوق‌ها نیز بیشتر است. 

صندوق سهامی آبنوس 

صندوق سهامی تامین سرمایه کیمیا با نماد آبنوس جدیدترین صندوق سهامی بازارسرمایه است که روز یک‌شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه در فرابورس پذیره‌نویسی شد و به زودی معاملات ثانویه آن آغاز می‌شود. 

چگونه در آبنوس سرمایه‌گذاری کنیم؟

صندوق سرمایه‌گذاری سهامی تامین سرمایه کیمیا با نماد آبنوس، یکی از صندوق‌های قابل معامله (ETF) در فرابورس ایران است و سرمایه‌گذاران می‌توانند پس از شروع معاملات ثانویه به صورت برخط و از طریق سامانه معاملاتی کارگزاری خود با جستجوی نماد آبنوس واحد‌های این صندوق را خریداری کنند.

برای اطلاعات بیشتر به سایت https://kimib.ir/ و بخش صندوق‌های سرمایه‌گذاری مراجعه کنید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پرش ۸ درصدی
افزایش سودآوری "تکیمیا" در بازار سرمایه؛

پرش ۸ درصدی "تکیمیا" در سود سرمایه‌گذاری‌ها

مروری بر عملکرد شرکت تأمین سرمایه کیمیا در اردیبهشت‌ماه؛

"تکیمیا" با سود ۷۱ میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری‌های خود بر ریل رشد

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.