بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۳
۴ گام مهم شستان تا راه‌اندازی/ پتروشیمی گلستان تغییر نام داد
مدیرعامل پتروشیمی گلستان، با اشاره به انعقاد قرارداد پیمانکار EPCC این طرح در ابتدای تیرماه سال جاری، تأکید کرد که تمام همت و برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری این پروژه تا ۳۶ ماه آینده به کار گرفته خواهد شد.
کد خبر : ۲۸۳۲۱۱
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، مجمع‌عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت صنایع پتروشیمی گلستان و همچنین مجمع‌عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام این شرکت، صبح امروز در سالن اجتماعات مدیریت شعب بانک تجارت استان گلستان با حضور ارکان مجمع برگزار شد.

بعد از استقرار هیئت‌رئیسه مجمع، یزدانی کاشانی، مدیرعامل پتروشیمی گلستان به ارائه گزارش عملکرد این شرکت در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ پرداخت.

وی با اشاره به اینکه این طرح با ۹۰ هزار سهام‌دار چند سال بلاتکلیف بود و بعد از تلاش شبانه‌روزی صورت‌گرفته در دولت سیزدهم با راهبری رئیس‌جمهور شهید، حمایت‌های قوه قضاییه، قوه مقننه و وزارتخانه‌های نفت و اقتصاد و رفع گره‌های سخت در این مسیر، اظهار داشت: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با خرید ۶۰ درصد سهام و سپس افزایش سرمایه صورت‌گرفته جانی دوباره به این طرح داده است.

محمدرضا یزدانی کاشانی با بیان اینکه ۴ گام مهم تا راه‌اندازی این طرح در ۳۶ ماه پیشرو در بخش‌های فرایندی، سرویس‌های جانبی، ساختمان‌های غیرصنعتی و خارج از مجتمع طراحی شده است، گفت: همه همت و تلاش خود را برای تسریع در بهره‌برداری از این پروژه که چشم امید ده‌ها هزار نفر به آن دوخته شده را به کار خواهیم گرفت.

او همچنین به سؤالات مختلف سهام‌داران پاسخ گفت.

در ادامه این جلسه بعد از قرائت گزارش حسابرس، صورت‌های مالی پتروشیمی گلستان با اکثریت آرا تصویب شد.

همچنین این مجمع با تقسیم سود ۵ ریال به‌ازای هر سهم موافقت کرد.

بلافاصله بعد از مجمع عادی سالیانه، مجمع‌عمومی فوق‌العاده «شستان» برگزار شد و این مجمع با تضمین و تعهد تأمین مالی سهام‌داران تا سقف ۲۰ درصد مبلع سرمایه‌گذاری در پروژه و تغییر نام شرکت پتروشیمی گلستان به شهید رئیسی گلستان موافقت کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.