بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶
مدیرعامل هلدینگ سرامیک‌های صنعتی اردکان گفت:
کد خبر : ۲۸۳۲۴۳
نویسنده :
مینا علیزاده

علیرضا مهرآبادی، مدیرعامل هلدینگ سرامیک‌های صنعتی اردکان در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص عملکرد سال مالی گذشته اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ موفق به حفظ افزایش معنادار سود عملیاتی شرکت و حفظ سود خالص شدیم و علیرغم شرایط رکود اقتصادی و کاهش حاشیه سود خالص در این سال بودجه پیش بینی شده را محقق کردیم.

وی افزود: در سال گذشته موفق شدیم در آیتم تاثیرگذار جمع حقوق مالکانه و بدهی‌ها رشد ۸۰ درصدی را داشته باشیم. این شرکت در طول ۳۰ سال فعالیت خود توانسته بود در آیتم صاحبان سهام به عدد هزار میلیارد تومانی نائل شود و ما در بازه یکساله این آیتم را ۹۰۰ میلیون تومان بهبود بخشیدیم.

مهرآبادی با اشاره به برنامه افزایش سرمایه بیان کرد: در سال گذشته افزایش سرمایه ۲۷ درصد از محل سود انباشته را انجام دادیم و امیدوار هستیم این روند در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: در مجمع سال جاری ۴۰ میلیارد تومان سود خالص را تقسیم کردیم و باقی سود سال جاری و سود باقیمانده از سال ۱۴۰۲ برای افزایش سرمایه از محل سود انباشته را پس از تقاضا از سازمان بورس اقدام خواهیم کرد.

مهرآبادی درخصوص طرح‌های توسعه‌ای این شرکت توضیح داد: مجموعه سرامیک‌های صنعتی به عنوان اولین و بزرگترین تولیدکننده سرامیک‌های مدرن تکنیکال و پیشرفته و تنها مجموعه‌ای که زنجیره تامین محصولات آلومینایی در کشور را به صورت کامل از آلفا آلومینا تا انواع پایه‌های آلومینایی را داراست، انواع محصولات آلومینایی مانند گاما آلومینا، آلفا آلومینا و اکتیو آلومینا را که مورد تقاضا‌ی صنایع مادر کشور مانند گاز، نفت پتروشیمی، معادن فلزات و فولاد، سیمان، رنگ و لعاب که طیف بسیار گسترده‌ای از صنایع مادر کشور است را در سال جاری در دستور کار قرار دارد. همچنین، در خصوص افزایش ظرفیت، ورود به بازار‌های جدید و تولید کاتالیست‌های جدید را با مشارکت پژوهشگاه صنعت نفت در دستور کار دارد. از آن جمله می‌توانیم به تولید محصول کاتالیست ZNO، کاتالیست سوپرکلاوس، کاتالیست وم و کاتالیست DIR اشاره کنیم. 

مدیرعامل "کسرا" گفت: در شرکت سرمایه پذیر آلومینوم پارس اکسید کسرا یک پروژه ملی بزرگ جدید را دنبال خواهیم کرد و در راستای تولید تبولار آلومینا که یک محصول دانش بنیان جدید است و به صورت ۱۰۰ در صد در مقطع کنونی واردات آن انجام می‌شود، امیداریم بتوانیم با ظرفیت سالانه ۳۵ هزار تن در سال این محصول را در سبد محصولات تولیدی کشور اضافه کنیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مقدار فروش
رشد انفجاری درآمد ماهانه سرامیک‌های صنعتی اردکان؛

مقدار فروش "کسرا" از زمین برخواست

سرامیک‌های
به دنبال دریافت مجوز افزایش نرخ؛

سرامیک‌های "کسرا" ۲۰ درصد گران شد

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.