بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲
گلایه فولادی‌ها از خلف وعده وزارت نیرو؛

۳ پیشنهاد برای رفع محدودیت برق فولادسازان

۳ پیشنهاد برای رفع محدودیت برق فولادسازان
در پی اعمال محدودیت‌های شدید برقی، انجمن تولیدکنندگلان فولاد ایران، ضمن ابراز نگرانی و هشدار نسبت به این موضوع، نسبت به اجرایی نشدن توافقات فی‌مابین مبنی بر لحاظ نظرات کارشناسی انجمن در اعمال محدودیت‌های برقی فولادسازان و همچنین تحویل کامل برق تولیدی از سوی نیروگاه‌های احداث شده توسط کارخانه‌های فولادی و قراردادهای دو جانبه گلایه کرده و سپس به طرح پیشنهادات سه‌گانه در این خصوص پرداختند.
کد خبر : ۲۸۳۳۱۹

به گزارش بورس‌نیوز، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در نامه خود خطاب به علی‌اکبر محرابیان- وزیر نیرو - تصریح کرده است: عطف به توافقات جلسه ششم خرداد ماه سال جاری مبنی بر لحاظ نظرات کارشناسی این انجمن در اعمال محدودیت‌های برق فولادسازان و همچنین تحول کامل برق تولیدی توسط نیروگاه‌های احداثی فولادسازان، نه‌تن‌ها هیچیک از توافقات مذکور اجرایی نشده است، بلکه محودیت‌های برقی در سال جاری، زودتر و شدیدتر اعمال شده است.

به نحویکه از ۳۸۰۰ مگاوات ساعت برق توافق شده برای صنعت فولاد در خرداد ماه، کمتر از ۷۱۰ درصد آن، محقق شده و از تیر ماه نیز، از ۲۴۰۰ مگاوات ساعت برنامه اعلامی، ۵۰ درصد هم عملیاتی نشده است.

در حقیقت از ۲۰ تیرماه، تولید فولاد کشور تقریبا متوقف شده است؛ این موضوع نه‌تن‌ها خسارات جبران ناپذیری بر تولید و اقتصاد ملی کشور خواهد داشت، بلکه موجب مختل شدن ایفای تعهدات فولادسازان در بازار‌های داخلی و بین‌المللی شده و اعتبار ایران در صنعت فولاد جهان را خدشه دار خواهد کرد. علاوه بر این به دلیل عدم تولید و فروش، چالش کمبود نقدینگی کارخانه‌های زنجیره فولاد تشدید شده است و مسائل حقوقی، بانکی و مالی متعددی را موجب خواهد شد.

انجمن فولاد در ادامه این نامه پیشنهاد و درخواست‌های سه‌گانه خود را به شرح زیر مطرح کرده است:

۱- با توزیع بهینه محدودیت‌های اعمالی بین همه صاحبان صنایع و مشاغل، سهمیه برق تخصیصی به فولادسازان حداقل تا میزان برنامه قبلی اعلامی افزایش پیدا کند.

۲- به منظور جبران بخشی از محدودیت‌های اعمالی برق بر واحد‌های فولادی، دریافت مابه‌التفاوت نرخ جدید و قدیم برق مصرفی این کارخانجات مربوط به ۱۰ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲، متوقف شود.

۳- دریافت حق ترانزیت و موارد نظیر آن، از کارخانه‌های فولادی در ماه‌هایی که با اعمال محدودیت برق موجه هستند، ملغی شود.

۳ پیشنهاد برای رفع محدودیت برق فولادسازان

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.