بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱
بریکت آهن اسفنجی "فصبا" در بازار صادراتی، گران‌تر از بازار داخل؛

سهم ۹۶ درصدی صبا فولاد حلیج فارس از فروش داخلی

سهم ۹۶ درصدی صبا فولاد حلیج فارس از فروش داخلی
تنها محصولی که شرکت صبا فولاد خلیج فارس از فروش آن به درآمدزایی رسید مربوط به بریکت آهن اسفنجی بود.
کد خبر : ۲۸۳۳۲۳
نویسنده :
امیرحسین کریمی

بورس نیوز:

شرکت صبا فولاد خلیج فارس در خردادماه سال ۱۴۰۳ میزان درآمدی که از فروش محصولات تولیدی در این دوره ماهانه کسب کرد برابر با مبلغ ۳۰۳ میلیارد تومان بود. مجموع درآمد تجمیعی این شرکت فولادی برابر با ۷ هزار و ۵۹۷ میلیارد تومان به ثبت رسید. فصبا میزان درآمدی که در این دوره شناسایی کرد مربوط به بازار داخل و خارج از کشور بود.

بیشترین میزان درآمدزایی فصبا در خردادماه مربوط به بازار داخل کشور با ۲۹۲ میلیارد تومان بود که سهم ۹۶ درصدی را به خود اختصاص داد و مابقی درآمد ماهانه این شرکت در سبد بازار صادراتی قرار گرفت.

مجموع درآمد تجمیعی که شرکت صبا فولاد خلیج فارس در پایان ششمین ماه از سال مالی خود در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش درآمد را به ارمغان آورد. سهم بازار داخل کشور از درآمد تجمیعی برابر با ۴ هزار و ۷۰۶ میلیارد تومان و از بازار صادراتی نیز توانست به درآمد تجمیعی ۲ هزار و ۸۹۰ میلیارد تومانی دست پیدا کند.


بیشتر بخوانید: "فصبا" در رده سه صادرکننده برتر بریکت جهان


تنها محصولی که شرکت صبا فولاد خلیج فارس از فروش آن به درآمدزایی رسید مربوط به بریکت آهن اسفنجی بود که در خردادماه ۲۱ هزار و ۷۳۵ تن از این محصول را به فروش رساند. مقدار فروش تجمیعی "فصبا" از این محصول نیز برابر با ۵۵۰ هزار و ۴۱۶ تن بود. مقدار فروش تجمیعی این شرکت فولادی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد نزدیک به ۱۵ درصدی را تجربه کرد.

سهم ۹۶ درصدی صبا فولاد حلیج فارس از فروش داخلی+بورس نیوز

نرخ فروش بریکت آهن اسفنجی در بازار داخلی ۱۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان در ازای هر تن شناسایی شد و در بازار صادراتی نیز نرخ فروش این محصول ۱۴ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان در ازای هر تن به ثبت رسید. بر اساس نرخ‌های ثبت‌شده بیشترین نرخ فروش بریکت آهن اسفنجی در بازار صادراتی رقم خورد.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.