بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
رشد ۳۶ درصدی درآمد‌های عملیاتی
مدیرعامل شرکت آسان پرداخت پرشین گفت: پوشش مطلوب بودجه ۱۴۰۳ و انتشار در سامانه کدال از موفقیت‌هایی است که در بخش مالی اتفاق افتاده است. اخذ موافقت اصولی انتشار اوراق مرابحه از سازمان بورس نیز انجام شده است.
کد خبر : ۲۸۳۳۵۳
نویسنده :
مینا علیزاده

 

به گزارش بورس نیوز،مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت آسان پرداخت پرشین در روز جاری برگزار شد.

باقر صمدی، مدیرعامل شرکت آسان پرداخت پرشین در این مجمع اظهار کرد: نوسازی بیش از ۳۰ هزار از پایانه‌های فروشگاهی و بازگشت ۲۰ هزار دستگاه کارتخوان به شبکه از طریق اورهال بود. 

وی افزود: بیش از ۱۰۰ سرویس فعال اپلیکیشن داریم و بیش از ۲۱ میلیون کاربر فعال ماهانه در اپلیکیشن و سرویس‌های آپ استفاده می‌کنند.
صمدی در خصوص شرکت‌های تابعه ادامه داد: هلدینگ آسان پرداخت شرکت‌های مختلفی دارد که شامل ۱۲ شرکت است. اپلیکیشن آپ، شرکت طرح و توسعه فناوری شایرات، اهیلداسیر، آسان پرداز توسن و کاغذاوران آرتا پرشین، پردازش هوشمند کسب و کار تیران، نگین رایان ساترا، پیشتازان ایده نوین اطلس، نگین آتی آندیا، یاران تجارت زرین، گسترش الکترونیک رایا، توسعه کسب و کار هوشمند آسان است.

عملکرد شرکت در سال ۱۴۰۲:

مدیرعامل "آپ" بیان کرد: در سال ۱۴۰۲، تمامی قرارداد‌های بانکی را حفظ کردیم. چند قرارداد جدید نیز ثبت شده و قرارداد‌ها بهبود یافته اند. بهبود خرید و فروش و درصد سود دریافتی از اپراتورها، ارائه زیرکد و توسعه کانال USDD، بهینه سازی ساختار و ورود به فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند هایپراستار. رویکرد ما این است به جای اینکه پلتفرم به پلتفرم صحبت کنیم از اکوسیستم آپ بتوانیم برای توسعه محصولات استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد واحد مالی در سه حوزه مدیریت ریسک مالی و اعتباری سازمان، ارتقای شفافیت مالی و کیفیت گزارشگری مالی، عملکرد مطلوب در حوزه تامین مالی مقرون به صرفه و حفظ ساختار مالی مطلوب تقسیم می‌شود.

صمدی توضیح داد: در حوزه مدیریت ریسک، تمدید رتبه اعتباری کوتاه مدت و بلندمدت و دورنمای مثبت در کاهش مجدد در سال ۱۴۰۲، ارتقای رتبه اعتباری کوتاه مدت در سال ۱۴۰۳ رقم خورد. ما تنها PSP هستیم که توانستیم رتبه بندی اعتباری را داشته باشیم. 

مدیرعامل آسان پرداخت پرشین ادامه داد: پوشش مطلوب بودجه ۱۴۰۳ و انتشار در سامانه کدال از موفقیت‌هایی است که در بخش مالی اتفاق افتاده است. اخذ موافقت اصولی انتشار اوراق مرابحه از سازمان بورس، مجوز افزایش سرمایه از سود انباشته و آورده نقدی سهامداران و تعامل با بانک‌های معتبر از دیگر دستاورد‌های حوزه مالی بوده است.

اهداف مرتبط با افزایش سرمایه:

وی در این باره گفت: نوسازی زیرساخت سخت افزاری شرکت، تقویت ساختار سرمایه به نسبت بدهی شرکت، توسعه و نوسازی شبکه دستگاه‌های پوز و پایانه‌های فروشگاهی، تحقق الزام بانک مرکزی با موضوع دستیبابی به سرمایه هزار میلیارد تومانی برای شرکت‌های پرداخت الکترونیک. ما به عنوان شرکتی که تحت مجوز بانک مرکزی فعالیت می‌کنیم در راستای انجام تعهدات در حال حرکت هستیم.

عملکرد مالی ۱۴۰۲ و مقایسه با ۱۴۰۱:

باقری عنوان کرد: رشد ۳۶ درصدی درآمد‌های عملیاتی در شرکت اصلی و رشد ۷۱ درصدی درآمد‌های عملیاتی شرکت‌های تابعه، رشد یک درصدی سود در شرکت اصلی و تحقق زیان در شرکت‌های تابعه. در درآمد‌های عملیاتی عمده درآمد ما از شرکت آسان ساز محقق شده است. 

روند درآمد‌های عملیاتی نیز در ۱۴۰۱، ۷.۳ همت بوده که در سال ۱۴۰۲ به ۱۰ همت رسیده است. سود عملیاتی شرکت در سال ۱۴۰۲ بهبود نسبی داشته است. در سود و زیان عملیاتی و سود خالص نیز اندکی رشد را در سال ۱۴۰۲ به ثبت رساندیم. 

وی همچنین، افزود: جمع حقوق مالکانه نشان دهنده این است که سود وزیان انباشته رشد کرده است. جریان‌های نقدی حدود ۳۷۰ میلیارد تومان رسیده است. دارایی‌های غیرجاری روند افزایشی داشته است. نسبت جاری ۱.۰۳، نسبت بدهی ۵۱ صدم، پوشش هزینه‌ای ۲.۴۶، بازده دارایی‌ها ۵ صدم است. 

چشم انداز شرکت آسان پرداخت پرشین:

تنوع بخشی به جریان‌های درآمدی و همکاری‌های استراتژیک، تقویت پایداری مالی، پایدارسازی رویکرد نتیجه محور، بهبود تجربه مشتری و ارتقای جایگاه برند از جمله اقدامات آتی شرکت خواهد بود. معتقد هستیم که بازار B۲B جای یک اقیانوس آبی است و می‌توان در آن فعالیت‌های چشمگیری انجام داد. همچنین، تعامل با شرکای تجاری و راهبردی را در برنامه داریم. شرکای تجاری می‌توانند سهامداران، اپراتورها، بانک‌ها و... باشند. 

مدیرعامل "آپ" گفت: شرکت دارایی راکد و سرمایه‌های مولد دارد که می‌توان آن‌ها را تقویت و به چرخه تولید برگرداند. اطمینان از بازدهی کلیه طرح ها، رصد کلیه شاخص‌های کلیدی عملیاتی که به افزایش انضباط مالی می‌انجامد، پیاده سازی رویکرد نتیجه محور، توجه به یادگیری و رشد، اکوسیستم به جای پلتفرم، پاداش مبتنی بر عملکرد، بهبود تجربه مشتری و نیز ارائه راهکار‌های دیجیتال یکپارچه. ارتقای جایگاه برند، ارتقای فرهنگ دیجیتال از اقداماتی است که باید در شرکت به دنبال آن باشیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.