بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲
قیمت نفت به دلیل امیدواری سرمایه‌گذاران به کاهش نرخ بهره در ایالات متحده افزایش یافت
قیمت نفت در آسیا به دلیل امیدواری سرمایه‌گذاران به کاهش نرخ بهره در ایالات متحده افزایش یافت. تولید بیش از حد نفت در چین و رشد اقتصادی کمتر از حد انتظار چین، همچنان بر قیمت‌ها فشار می‌آورد. تحلیلگران معتقدند که کاهش نرخ بهره در سپتامبر ممکن است رخ دهد و تأثیراتی بر بازار نفت خواهد داشت.
کد خبر : ۲۸۳۳۹۴
نویسنده :
علی وکیلی مقدم

به گزارش بورس‌نیوز، به نقل از اینوستینگ؛ قیمت نفت امروز دوشنبه افزایش یافت، زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال نشانه‌های بیشتری بودند که نشان دهنده امکان کاهش نرخ بهره ایالات متحده در ماه سپتامبر است. 
قرارداد‌های آتی نفت برنت تا ساعت ۰۶:۵۱ (به وقت گرینویچ) با ۳۲ سنت، یا ۰.۳۹ درصد، افزایش به ۸۲.۹۵ دلار در هر بشکه رسید و قرارداد‌های آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت ایالات متحده با ۳۴ سنت، یا ۰.۴۲ درصد، افزایش به ۸۰.۴۷ دلار رسید.

Federal Open Market Committee)FOMC) در یادداشتی اعلام کرد: داده‌های مربوط به تورم و بازار کار نشان داده‌اند که عدم تورم و بازتعادل بازار کار در حال شکل‌گیری است، که ما انتظار داریم به فدرال رزرو اجازه دهد چرخه کاهش نرخ بهره خود را در سپتامبر آغاز کند.

فدرال رزرو ایالات متحده قرار است سیاست خود را در تاریخ ۳۰-۳۱ ژوئیه بررسی کند، زمانی که سرمایه‌گذاران انتظار دارند نرخ‌ها بدون تغییر باقی بماند. اما آن‌ها به دنبال شواهد بیشتری خواهند بود که کاهش نرخ در جلسه سپتامبر رخ خواهد داد.

خبر اینکه رئیس‌جمهور جو بایدن در روز یکشنبه تصمیم گرفته است برای انتخابات مجدد نامزد نشود، عامل مهمی برای بازار‌های نفت نبود. او از معاون رئیس‌جمهور کامالا هریس به عنوان کاندیدایی که باید در انتخابات نوامبر با جمهوری‌خواه دونالد ترامپ روبرو شود، حمایت کرده است.
رئیس تیم بخش انرژی در بانک DBS گفت: ما فکر می‌کنیم توانایی رئیس‌جمهور ایالات متحده در تأثیرگذاری بر تولید نفت ایالات متحده احتمالاً اغراق‌آمیز است، با اشاره به اینکه تولید ایالات متحده در سال گذشته به رکورد‌های جدیدی رسید، علیرغم تلاش‌های دولت بایدن برای مقابله با تغییرات اقلیمی.

وی افزود: اگر چیزی باشد، ریاست جمهوری ترامپ می‌تواند تقاضای بیشتری برای نفت در ایالات متحده ایجاد کند، با توجه به موضع ضد خودرو‌های الکتریکی او! 

تونی سیکامور، تحلیلگر بازار در IG گفت: این می‌تواند برخی از حمایت‌هایی را که بازار‌ها از کاهش تولید اخیر اوپک+ به دست آورده‌اند، جبران کند. طرف دیگر تولید بدون محدودیت نفت در ایالات متحده می‌تواند قیمت‌های پایین‌تری برای نفت به همراه داشته باشد که ممکن است تأثیر ناخواسته‌ای در مجبور کردن تولیدکنندگان حاشیه‌ای به توقف تولید در قیمت‌های پایین‌تر داشته باشد.

رشد اقتصادی کمتر از حد انتظار ۴.۷ درصدی چین در سه‌ماهه دوم هفته گذشته نگرانی‌هایی را درباره تقاضای نفت این کشور برانگیخت و همچنان بر قیمت‌ها فشار وارد می‌کند.

روز دوشنبه، چین با کاهش نرخ بهره کوتاه‌مدت کلیدی و نرخ‌های وام‌دهی معیار برای تقویت اقتصاد، بازار‌ها را غافلگیر کرد.

روز یکشنبه، چین پس از جلسه رهبران در هفته گذشته، یک سند سیاستی منتشر کرد که عمدتاً اهداف شناخته‌شده‌ای مانند توسعه صنایع پیشرفته و بهبود محیط کسب‌وکار را تشریح کرد. تحلیلگران هیچ نشانه‌ای از تغییرات ساختاری فوری در دومین اقتصاد بزرگ جهان مشاهده نکردند.

پایان مطلب 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.